רותם סלע חוזרת להפסקת הפרסומות. היכן היא מתברגת?

ההיעדרות מהפסקת הפרסומות לא השפיעה על ביצועי קמפיין בנק דיסקונט, שמתברג גבוה במדד - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הגוף המפרסם שהשקיע את התקציב הגדול ביותר הוא תנובה עם קמפיין האלטרנטיב • ואנטולי מ"קופה ראשית" קוטף קמפיין חדש

רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

אחרי מספר חודשים של היעדרות מהמסך, בנק דיסקונט חוזר עם פרסומת חדשה להצעה מוצרית ישנה. מדובר בהצעה שכבר קודמה לפני שנה - פתיחת חשבון בבנק החל מגיל 14, במטרה "לתפוס" את הלקוחות הבאים של הבנק כבר בגיל צעיר. 

תקציב סלקום, בגובה 25 מיליון שקל, עובר לראובני־פרידן
רשת 13 חותכת את אחת התוכניות החזקות בערוץ, "אזור בחירה" של רביב דרוקר
שאלות ותשובות | בפרטנר הבינו שאין להם בשורה אמיתית, אז עשו עסקה עם yes. האם הרגולטור יתערב? 

בפעם הקודמת הנער ישב עם אמו אצל פקיד הבנק, ואילו הפעם נער חדש יושב עם אביו במזנון של הבריכה ומעלה בעצמו את האפשרות לפתוח חשבון. "תעלה סטורי כמו ילד רגיל", משיב האב, ואז נכנסת לתמונה הפרזנטורית רותם סלע עם שורה של רעיונות מוזרים - כמו שהצופה התרגל לקבל ממנה לאורך הקמפיין. התוצאה: התברגות מיידית במקום השני בזכירות. 

במקום השלישי בזכירות מתברגת גם כן פרסומת חדשה של בנק - מזרחי טפחות, שבניגוד למתחרה, שומר על נוכחות קבועה בהפסקת הפרסומות. הפעם נבחר השיר "אלף כבאים", כדי להעביר את המסר ששירות הוא משהו שצריך לצבור בו מיומנות, ולא מספיק להצהיר עליו (רמז למתחרים, כמובן).

על רקע המילים החדשות - "אלף בנקאים לא יפסיקו לטרטר אותי" - דביר בנדק וחן אמסלם מגלים הבנה וסימפטיה לכל מי שאינו לקוח בבנק שהם מייצגים. המסר חוזר על עצמו פעם אחר פעם, אך ליתר ביטחון הולחנו גם המילים "לבנק שלכם אין את זה".

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת למותג המזגנים טורנדו ולנעמי לבוב, והפרסומת האהובה ביותר - ולא בפעם הראשונה - שייכת לביטוח 9 ואודי כגן בתפקיד המשולש שכולל ראשי תפוח אדמה.

שלוש הפרסומות המושקעות ביותר השבוע, על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, נעשו באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב. הגוף המפרסם שהשקיע את התקציב הגדול ביותר הוא תנובה, עם כ־975 אלף שקל שהושקעו בקמפיין האלטרנטיב בכיכובה של אסתר רדא. הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

אסתר רדא בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 אסתר רדא בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ההשקעה השנייה בגודלה שייכת לבנק לאומי, שחזר למסך אחרי תקופה של היעדרות עם השקעה של כ־900 אלף שקל בפרסומת חדשה המקדמת את הבנקאי האישי (מקום רביעי בזכירות). השבוע נודע כי הבנק מצרף לשורותיו את עומר אדם כפרזנטור נוסף לצד הפרזנטור הקבוע גל תורן, ומעניין יהיה לעקוב אחרי שיתוף־הפעולה בין השניים - ועד כמה הוא יהיה מוצלח מוזיקלית כמו שיתוף הפעולה עם מרגלית צנעני לפני קצת יותר משנה.

ההשקעה השלישית בגודלה שייכת לביטוח ישיר, עם כ־865 אלף שקל. הפרסומת הנוכחית בקמפיין, שמתברגת במקום התשיעי בזכירות, מבוססת גם היא על הצמדת דמות מוכרת לפרזנטור הקבוע. הפעם דניאל סטיופין (אנטולי מ"קופה ראשית") הוא זה שמככב יחד עם ליאור רז. אחרי רמזי, לאלונית וכל החבר'ה לבזק (כולל סטיופין), זו נראית בחירה כמעט טבעית. השאלה היא רק מתי שירה תקבל במה משלה.

ליאור רז ודניאל סטיופין בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 ליאור רז ודניאל סטיופין בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

המשרד האהוב
שלושת המשרדים שאחראים לפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), מקאן תל אביב (טורנדו) ופרסמן ברוך (סופר־פארם). 

יציבות בהשקעה
ההשקעה בפרסום סטטית: 33 מיליון שקל השבוע, לעומת 32 מיליון שקל בשבוע שעבר. 

מחליפים ידיים
השבוע נודע כי סלקום מחליפה משרד פרסום ועוברת מגליקמן־שמיר־סמסונוב לראובני־פרידן. כעת עולה השאלה מה יעלה בגורל הפרזנטור רן דנקר. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.