שכונה חדשה בחיפה: 6,000 דירות בדרום העיר

היתרים ראשונים נחתמו בעיריית חיפה להקמת מעל 500 דירות בשכונה החדשה נאות נבון • מבנה משרדים ותעשייה באיירפורט סיטי נמכר ב-60 מיליון שקל • רמ"י שיווקה בהצלחה כ-2,800 יחידות דיור בקריית אתא, בתוך שבוע • חדשות השבוע בנדל"ן

שכונת נאות נבון חיפה / הדמיה: רן צרפתי תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים
שכונת נאות נבון חיפה / הדמיה: רן צרפתי תכנון: שורץ בסנוסוף אדריכלים

מגורים

שכונה חדשה תוקם בחיפה: היתרים ראשונים להקמת 553 דירות בנאות נבון

היתרים ראשונים נחתמו השבוע בעיריית חיפה להקמת 553 דירות חדשות, בשכונה החדשה נאות נבון, המוקמת בימים אלה במבואות הדרומיים של העיר, בצמוד לשכונת נאות פרס.

קשה למצוא דירה במיליון שקל: חיפה מובילה את עליית מחירי הנדל"ן
בדיקת גלובס | שוק דירות היוקרה: הרצליה בשפל, ירושלים בשיא. ואיפה תל אביב?
אריק מירובסקי, פרשנות | מחירי הדירות עלו ביותר מ-5% בחצי שנה, ושני מחוזות בלטו במיוחד

השכונה החדשה צפויה לכלול בשנים הקרובות למעלה מ-6,000 דירות חדשות, תוכננה עם עירוב שימושים שיכלול שדרת מסחר חדשה. בעיריית חיפה הוסיפו כי בשכונה יוקמו מבני ציבור, תרבות וחינוך חדשים, תוך שמירה על שטחים ירוקים נרחבים, גני משחקים ופארקים ציבוריים.

ההיתרים שנתנו לדירות בשכונה החדשה, שחלקן מיועדות לזכאים של תוכנית מחיר למשתכן, הם בשני מגרשים, ברחוב ישעיהו (שייע) שווגר וברחוב הרב בנימין זאב בנידיק, וכוללים 16 מבנים בבנייה מרקמית בני 8 קומות, ושני מבנים בני 24-25 קומות, עם חניונים תת־קרקעיים, כאשר אחד מהם יכלול 600 מ"ר מסחר.

בנוסף, ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה השבוע בקשה לקבלת היתר להקמת 340 יחידות דיור ב"מורדות פרויד", המוקמת גם כן מעל שכונת "נאות פרס".

מכרזים

כ־2,800 יח"ד שווקו בקריית אתא, בתוך שבוע

מכרז גדול עבור 1,584 יחידות דיור בקריית אתא שווק השבוע בהצלחה על־ידי רשות מקרקעי ישראל. ההצעות הזוכות הסתכמו בכ־122 מיליון שקל, אך לכך יש להוסיף הוצאות פיתוח גבוהות - בסכום כולל של כ־385 מיליון שקל - כך שהחברות הזוכות ישלמו בסך הכול כמעט 510 מיליון שקל. החברות אשל הירדן יזום ובנין וריביירה צרפת ישראל זכו בשלושה מגרשים במכרז, ובהם 1,122 יחידות דיור. בריטניה ישראל צ'ק פוסט ואב-רט יזמות זכו יחד במגרש לבניית 264 יח"ד, וחברת קדמה מגורים נתניה זכתה במגרש עבור 198 יח"ד.

זהו המכרז הגדול השני המשווק בקריית אתא בתוך שבוע: שבוע בדיוק לפני כן, שווקו בעיר קרקעות עבור 1,224 יחידות דיור, ובסך הכול 2,808 יח"ד בשני המכרזים. "בקנה", ישנם השנה מכרזים לשיווק קרקעות עבור עוד כ־2,500 יחידות דיור בעיר, אם כי לחלק מהם טרם פורסמה חוברת המכרז. נזכיר כי אותם מכרזים, בשינויים קלים, שווקו כבר בסוף 2023, אך נכשלו כולם, על רקע עתירות שהגישה המועצה האזורית זבולון הסמוכה. לאחר שעניין זה נפתר, פרסמה רמ"י את המכרזים פעם נוספת.

התחדשות עירונית

הכשרת הישוב קיבלה היתר בתנאים לפרויקט ברמלה

הכשרת הישוב דיווחה היום לבורסה כי קיבלה היתר בנייה בתנאים לשלב א' בפרויקט פינוי בינוי גדול שהיא מקדמת ברמלה. בשלב א', ייהרסו 48 דירות, ובמקומן יוקמו 270 דירות חדשות וכ-2,800 מ"ר מסחר ומשרדים. הפרויקט כולו יכלול כ-3,000 דירות, כ-7,500 מ"ר שטחי מסחר וכ-5,600 מ"ר משרדים, לצד מבני ציבור. החברה מעריכה כי הרווח הגולמי הכולל בפרויקט יסתכם בכ-451 מיליון שקל.

נדל"ן מניב

מבנה משרדים ותעשייה באיירפורט סיטי נמכר ב-60 מיליון שקל

מבנה תעשייה ומשרדים בקריית שדה התעופה (אייר פורט סיטי) נמכר בכ-60.5 מיליון שקל - מחיר שמשקף למעלה מ-12 אלף שקל למ"ר. המבנה, בן שלוש קומות, המתפרש על פני שטח של כ-5,000 מ"ר, משמש לתעשייה בקומת הקרקע, כאשר הקומות העליונות משמשות למשרדים. הוא מושכר בתפוסה מלאה כמעט, עם חוזים ארוכי טווח.

לדברי ראובן בוסקילה, זכיין אנגלו סכסון שוהם שתיווך בעסקה, "היו הרבה מתעניינים גם לשימוש עצמי וגם להשכרה, אבל המבנה דרש הרבה התאמות, אז מי שקנה הוא משקיע שישאיר את השוכרים לפחות שלוש שנים. המבנה לא מתאים לשמש כמרלו"ג, כי בחלקו יש משרדים, בחלקו תעשייה ובחלקו מחסן. התשואה השוטפת היא 6%-7%. זו תשואה טובה לעסקאות מסחריות, ויודעים שהערך יעלה".

"אנחנו מזהים ביקושים גבוהים מאוד, בפרט לתעשייה ולאחסנה באייר פורט סיטי, בעקבות הקרבה לנתב"ג ונגישות תחבורתית".

נציין כי באיירפורט נבנתה לאחרונה כניסה מכיוון מערב, שהתווספה לכניסה היחידה למקום.

"בתחום התעשייה והאחסנה, ההיצע נמוך ביחס לביקוש", אומר בוסקילה. "יש לי לקוחות שממתינים ואין להשיג מחסנים באזור. כל מחסן שיש לי - יש ביקוש. רואים את זה גם במכרזים של רמ"י: 7-8 מיליון שקל לדונם קרקע, עוד לפני הבנייה".

לוגיסטיקה

שמן נדל"ן תשכיר מרלו"ג באריאל תמורת כ-50 מיליון שקל, לשבע שנים

שמן נדל"ן תשכיר לחברת הלוגיסטיקה וההפצה עומר משלוחים כ-13 אלף מ"ר במרכז לוגיסטי, בפרויקט שהחברה עתידה להקים באזור התעשייה באריאל. המרלו"ג יכלול כ-25,000 מ"ר לשימושי לוגיסטיקה וכ-11,000 מ"ר לשימושים מסחריים.

החוזה הוא לתקופה של שבע שנים, עם אופציה לשבע שנים נוספות. לדברי החברה, הפרויקט מצוי בשלבי תכנון מתקדמים ולקראת קבלת היתר בנייה, ועד כה, כבר הושכרו בו כמחצית מסך השטחים.