וול סטריט סגרה את שבוע המסחר החלש ביותר שלה מאז אפריל. אלו הסיבות

מדד ה-Sַַ&P 500 סיים את השבוע החולף עם ירידה של 2%, והנאסד"ק, המזוהה עם חברות הטכנולוגיה, איבד 3.6% מערכו • בין הגורמים לכך - המגמה החדשה בשווקים של מעבר ממניות גדולות לקטנות יותר וההערכות שדונלד טראמפ ייבחר לנשיא ארה"ב

וול סטריט סגרה את שבוע המסחר החלש ביותר מאז חודש אפריל / אילוסטרציה: Shutterstock
וול סטריט סגרה את שבוע המסחר החלש ביותר מאז חודש אפריל / אילוסטרציה: Shutterstock

וול סטריט סגרה את שבוע המסחר החלש ביותר שלה מאז חודש אפריל. השבוע דווקא התחיל עם עוד שיא במדד S&P 500, הכולל את 500 המניות הגדולות בארה"ב, שביום שלישי שעבר הגיע לרמה של 5,667 נקודות; עם זאת, בהמשך השבוע, הוא נחלש מדי יום, וסיים את השבוע עם ירידה של 2%. במקביל, מדד נאסד"ק, המזוהה עם מניות הטכנולוגיה, איבד 3.6%. מנגד, מדד דאו ג'ונס סיים שבוע עם עלייה קלה של 0.7%.

קת'י ווד מחקה למשקיעים הון עתק. כעת היא טוענת שזה ישתלם להם
יואב קרני, פרשנות | הבורסה, המהמרים ועמק הסיליקון כבר החליטו: טראמפ יהיה הנשיא

ביום שישי, הירידות בשוק היו על רקע תקלת המחשוב הגדולה שנגרמה בשל טעות בחברת קראודסטרייק  והשביתה פעילויות משמעותיות ברחבי העולם. גורמים נוספים שהשפיעו על המסחר בוול סטריט היו תחילת עונת הדוחות לרבעון השני של השנה, וכן המגמה החדשה בשווקים של מעבר מחברות גדולות לקטנות יותר. זאת, בין היתר, על רקע החשש שהמניות הגדולות, שעד כה הובילו את העליות בשווקים, הפכו ליקרות מדי.

סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר באופנהיימר ישראל, קושר זאת להערכות שדונלד טראמפ ייבחר לנשיאות בבחירות בנובמבר. "יש רוטציה ממניות צמיחה למניות ערך, ממניות גדולות לקטנות. כך היה גם ב-2016 כשטראמפ נבחר. הוא נחשב ליותר פרו כלכלה מסורתית, חברות שמייצרות מקומות עבודה והן פחות גלובליות. היו גם אמירות של אנשים סביבו - כולל הסגן שלו, ג'יי.די ואנס, שאמר לפני כמה חודשים שצריך לפרק את גוגל. זו אמירה חשובה מאוד ממי שעשוי להיות האיש מספר 2 בארה"ב. יש גם הרבה חששות ותמחור גבוה מאוד של חברות הצמיחה, בעיקר של שבע המופלאות, בזמן שחברות כלכלה מסורתית נסחרו בדיסקאונט".

וסצ'ונוק התייחס גם לתקלת המחשוב של קראודסטרייק: "מדובר באירוע מאוד משמעותי, שמראה בסופו של דבר את מידת החשיפה של מניות, ברגע שדברים מתחילים ללכת לכיוון הלא נכון".

מה צפוי, להערכתך, בדוחות של חברות הטכנולוגיה?
"אני מעריך שיהיה בסדר, דוחות בהתאם לצפי או קצת יותר. צריך לזכור שאנחנו במערכת בחירות וזה גורם לחוסר ודאות. להערכתי החברות יתנו תחזית לרבעון השלישי שהוא לרוב חלש, אז אני לא חושב שנראה העלאת תחזיות. יש גם קולות על האטה כלכלית. בסופו של דבר, הכל עניין של תמחור: בעונת הדוחות הקודמת, הדוחות בסך הכול היו בהתאם לצפי, אבל המניות עלו וירדו בפראות בתגובה לדוחות. אם מניה היא בתמחור גבוה, אפילו חשש קטן, או גורם סיכון מאוד שולי, יכול להפיל אותה".