יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל הודיע כי הוא פורש מתפקידו

במכתב ששלח אל השר קרעי כתב בר טל כי לאחרונה עברה החלטה שפוגעת בתנאיו, ולכן הוא העדיף לפרוש • פרישתו תיכנס לתוקף בתחילת אוגוסט

עדן בר טל / צילום: איל יצהר
עדן בר טל / צילום: איל יצהר

הרשות השנייה עדכנה כי עדן בר טל, יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הודיע לשר התקשורת שלמה קרעי על כך שהוא פורש מתפקידו. במכתב ששלח אל השר קרעי כתב בר טל כי לאחרונה עברה החלטה שפוגעת בתנאיו, ולכן הוא העדיף לפרוש. פרישתו תיכנס לתוקף בתחילת חודש אוגוסט. 

ברשת 13 רוצים להגדיל את הרייטינג ברצועת 19:00. כמה זה יעלה?
השאלות שמונחות לפתחו של בג"ץ בעקבות עתירת עובדי חדשות 13

ההחלטה המדוברת היא תקנה שתוקנה במאי, שם נקבע כי יו"ר הרשות השנייה יקבל 85% משכר המנכ"ל - כ-30 אלף שקל לערך בחודש. עם זאת, מכאן והלאה, יו"ר הרשות השנייה יקבל רק 24 אלף שקל בחודש.

כעת בר טל בוחר להודיע פרישה מהסיבות הללו. מכאן, למעשה, יש לשר התקשורת את החופש לבחור מי יחליף את בר טל בתפקיד, ובימים הקרובים קרעי צפוי להודיע על המחליף. 

ביום חמישי: דיון בבג"ץ

נזכיר כי ביום חמישי הקרוב הרשות השנייה צריכה להתייצב בבג"ץ לדיון בעתירה נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13. עמדת הרשות השנייה שהוגשה לבג"ץ היא שהדרישה ממנה להתערב בהליכי המינוי פוגעת בעצמאות ובחופש הפעולה של חברת החדשות. "אין זה 'מדרון חלקלק', אלא זוהי תהום פעורה אליה מבקשים העותרים לגרור את חברת החדשות", נכתב בתגובת הרשות.

בעמדת הרשות השנייה נכתב כי העותרים דורשים ממנה לחרוג "מהגבולות הברורים שקבע המחוקק בנוגע ליכולת התערבותה בנשוא העתירה, לקעקע את העיקרון המרכזי של 'שמירה על עצמאות חברת החדשות' ולהתערב בענייני ניהולה של חברת חדשות בישראל ובמינוי מנהלה - כל זאת תוך התעלמות מהשלכותיה הקשות והמסוכנות של התערבות גורם חיצוני, שהוא גוף מאסדר מטעם המדינה".

סביב העתירה הזו עלתה השאלה על נחיצותה של הרשות השנייה כיום ועל תפקידה באופן כללי בישראליות כיום.