דוח מאכזב לטסלה: ההכנסות ברבעון עלו רק ב-2%; המניה יורדת במסחר המאוחר

עם הכנסות של 25.5 מיליארד דולר טסלה עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון השני אך פספסה את הצפי בשורת הרווח • אחרי תקופה של טלטלות ומומנטום שלילי נראה שהמניה עשתה קאמבק, אך בעקבות הדוחות המאכזבים המניה יורדת ב-3% במסחר המאוחר

טסלה / צילום: ap, David Zalubowski
טסלה / צילום: ap, David Zalubowski

טסלה , יצרנית המכוניות החשמליות, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-25.5  מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ- 24.77 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה אשתקד, הכנסות החברה עמדו על 24.93 דולרים. הרווח למניה עמד על 52 סנט, לעומת הצפי המוקדם שעמד על רווח של 62 סנט למניה.

לצד זאת, טסלה דיווחה כי מכירות הרכב ירדו ב-7% ל-19.9 מיליארד דולר, לעומת 21.27 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

האיש שהפך למיליארדר מבועות פיננסיות בוול סטריט מזהיר: "ההתפוצצות בדרך" 
הטנדר המהפכני של טסלה נחת בישראל אבל לא יוכל לעלות על הכביש

טסלה חוותה בשנה האחרונה רכבת הרים כשבעיני רבים נתפסה מנייתה כחבוטה, אשר רבים וגדולים, ובהם מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, החזיקו עליה פוזיציות שורט. בחודש אפריל היא ירדה לאחת התהומות הגדולות ביותר בתולדותיה, ואילצה את המנכ"ל להוביל גל פיטורים. עם זאת, למרות שכבר הוכתרה טסלה ל"כבשה השחורה" של וול סטריט, בחודש האחרון היא עושה קאמבק, והשלימה זינוק של כ-40% והתאוששות של 77% מאז השפל לפני שלושה חודשים. 

שנת 2024 התחילה ברגל שמאל בעבור יצרנית הרכבים, כשבין היתר הציגה ירידות של כ-9% במשלוחי הרכב, בהשוואה לשנה הקודמת. לצד זאת, הדוחות שהציגה טסלה ברבעון הראשון של השנה היו עגומים: החברה דיווחה על הכנסות בגובה של 21.3 מיליארד דולר, ופספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-22.22 מיליארד דולר. נתון זה, היווה את הירידה החדה ביותר שהציגה החברה בשורת ההכנסות מעל לעשור, שנת 2012.

בנוסף, בדוחות ההרבעון הראשון השנה של החברה, בישרה טסלה בשורת הרווח למניה על רווח של 45 סנט, ובכך פספסה את הצפי המוקדם שעמד על רווח של 51 סנט למניה.

במקביל, בפורבס נכתב באפריל האחרון כי "טסלה עדיין נמדדת בתור מניית צמיחה - אבל היא לא צומחת ולא צפויה לצמוח בטווח הקרוב״.

הקאמבק של טסלה

לאחרונה נשמעו קולות לגבי הקאמבק של ענקית הטכנולוגיה שנגררה הרחק מאחורי יתר מניות שבע המופלאות" בשל מספר סיבות. ראשית, כלל מסירות רכבי טסלה ברבעון השני עמד על קרוב ל-444 אלף רכבים, נתון גבוה ביותר מ-1% ביחס לצפי האנליסטים, של 439 אלף רכבים. זו ירידה של 4.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך עלייה של קרוב ל-15% ביחס לרבעון הראשון. 

במקביל, המשקיעים ממתינים בכיליון עיניים לפרויקט רובוטקסי, ומקווים שיאושש את המניה. במסגרת הפרויקט, אמורה טסלה להשיק את המונית האוטונומית שייצרה, מונית שתכנס לשוק המוניות האוטונומיות ותתחרה ראש בראש עם אחרות בתעשייה, דוגמת ווימו מאחוריה עומדת אלפאבית, חברת האם של גוגל.

לאחרונה אמר אילון מאסק כי הארוע, שהיה מיועד להתקיים ב-8 באוגוסט, נדחה. ביום בו הודיע מאסק על דחיית מועד האירוע, ירדו המניות של החברה ב-8%. כל התייחסות של מאסק לגבי קצב ההתקדמות מבחינת השקת המוניות האוטונומיות של החברה ועלייתן לכביש, כמו גם התייחסות לרווחים העתידים, תעזור להרגיע את המשקיעים, על פי ההערכות בבראונס.