ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הבית הלבן: "הגיע הזמן לסיים את המלחמה, עובדים על עסקה"

נתניהו וביידן נפגשו הערב • סמ"ר נועם דואק נפל בקרב בדרום רצועת עזה • נתניהו הודה לשב"כ ולצה"ל על הפעולה לחילוץ גופותיהם של מיה גורן, תומר אחימס, רביד כץ, קיריל ברודסקי ואורן גולדין ז"ל • מת מפצעיו סרן אריאל טופז שנפצע קשה בפיגוע סמוך לצריפין • שלושה לוחמים נפצעו בפיגוע ירי בשומרון • אזעקות ללא הפסקה בצפון: חשש לחדירת כלי טיס עוין • עדכונים שוטפים

פגישות נשיא ארה''ב ביידן וראש ממשלת ישראל נתניהו / צילום: ap, Susan Walsh
פגישות נשיא ארה''ב ביידן וראש ממשלת ישראל נתניהו / צילום: ap, Susan Walsh

עדכונים שוטפים

 

22:50 - אחרי כשעה וחצי הסתיימה פגישת נתניהו וביידן. כעת: הפגישה עם משפחות החטופים

21:30 על הפרק בפגישת נתניהו וביידן: עסקת החטופים וסיום המלחמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. הפגישה מתקיימת יממה לאחר שנתניהו נשא נאום בפני הקונגרס האמריקני, במהלכו הפציר בנחישות בחברי הבית להמשיך ולהעניק תמיכה איתנה לישראל במלחמה - ודרש להגביר את משלוחי הסיוע הצבאי.

בפתח הפגישה, רה"מ נתניהו אמר לנשיא: "אנחנו מכירים אחד את השני 40 שנה, אתה הכרת את כל ראשי הממשלה מאז ימי גולדה מאיר. מציוני ישראלי גאה לציוני אירי אמריקאי גאה, אנחנו רוצים להודות לך על התמיכה במדינת ישראל במשך כל השנים. אני מצפה לפגישה שלנו היום ולעבודה איתך בחודשים הבאים".

הנשיא ביידן השיב: " בפגישה הראשונה עם ראש הממשלה גולדה מאיר היא ישבה לידי וגם רבין". נתניהו הוסיף בחיוך: " הייתי אז בן 12".

שיחתם של המנהיגים צפויה להתמקד בהתפתחויות האחרונות במלחמה עזה ובמגעים המורכבים להשגת הפסקת אש ושחרור 115 החטופים המוחזקים בידי חמאס. לפי דיווחים בתקשורת בארה"ב, ישנה אופטימיות זהירה בבית הלבן באשר לחתימה על הסכם. לקריאת הידיעה המלאה.

19:57 - בתימן מדווחים: תקיפות אמריקניות-בריטניות בנמל התעופה בחודידה

18:49 - צה"ל ממשיך לתקוף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון ותשתית טרור של הארגון במרחב עייתא א-שעב. בנוסף, צה"ל תקף בארטילריה מספר מרחבים שונים בדרום לבנון.

18:01 - הותר לפרסום: סמ"ר נועם דואק נפל בקרב בדרום רצועת עזה

דובר צהל התיר לפרסום כי סמ"ר נועם דואק לוחם שיריון בגדוד 9, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה. עוד פורסם כי באירוע נפצעו קשה שני לוחמי שיריון מהגדוד. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

סמ''ר נועם דואק ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 סמ''ר נועם דואק ז''ל / צילום: דובר צה''ל

17:12 - חשד לחדירת כלי טיס בגליל המערבי

אזעקה הופעלה ביישובים יערה, גורנות הגליל, נווה זיו, אילון, חניתה, גורן, עבדון, מנות, אדמית וערב אל עראמשה שבגליל המערבי, בחשד לחדירת כלי טיס עוין מלבנון.

16:55 - מנהיג החות'ים בתימן: "התוקפנות הישראלית בחודידה לא תשיג הרתעה"

מנהיג החות'ים בתימן עבד אל-מאלכ אל-חות'י: "התגובה על התקיפה בחודידה בוא תבוא. אנו ממשיכים בשלב החמישי של התקיפות על ישראל. הפעולות המשותפות עם המיליציות יהיו עדות להתפתחות חשובה. התוקפנות הישראלית בחודידה לא תשיג הרתעה כדי למנוע פעולות תמיכה בעזה".

16:08 - אזעקות בגליל העליון

אזעקה הופעלה ביישובים סאסא ומתת וגם בבית ספר שדה מירון, מחשש לירי רקטות מלבנון.

15:40 - נתניהו: מחויבים להשיב את כל יקירינו הביתה, החיים והחללים כאחד

רה"מ נתניהו כתב ברשתות החברתיות על רקע המבצע להחזרת גופות 5 חטופים: "אנחנו כואבים את כאבן ומחבקים את בני משפחותיהם של של רביד כץ ז"ל, מיה גורן ז"ל, אורן גולדין ז"ל, תומר אחימס ז"ל וקיריל ברודצקי ז"ל, שנרצחו ונחטפו ב-7.10 בידי מפלצות חמאס. יהי זכרם ברוך. אני מודה לצה"ל ולשב"כ על הפעולה הנחושה שהצליחה להביאם לקבר ישראל. אנו מחויבים למשימתנו הקדושה: להשיב את כול יקירינו הביתה, החיים והחללים כאחד".

14:58 - יממה לפני פגישתו עם נתניהו - טראמפ מצהיר: ישראל צריכה לסיים את המלחמה מהר ולהשיב את החטופים

12:46 - דובר צה"ל: שיגורים כושלים של חמאס מהמרחב ההומניטרי פגעו בבית ספר "אלקרארה" של אונר"א. כמה אזרחים נפגעו.

12:31 - בשתולה זוהו כארבעה שיגורים מלבנון. פגיעה בסמוך למבנה ציבור במושב.

12:21 - מחבלים ירו טיל נ"ט לעבר קיבוץ מנרה ברכס רמים. יש פגיעה בבית שעולה באש, אין נפגעים בגוף.

12:00 - דובר צה"ל: איש מילואים תיעד והפיץ סרטונים רגישים מהמבצע לחילוץ גופות חטופים, בניגוד לפקודות צה"ל. 

הוא נשפט לעשרה ימי מחבוש והודח משירות מילואים לצמיתות.

11:56 - אזעקות בשתולה ובנטועה שבגליל המערבי

11:12 - הפיגוע בשומרון: שלושת הפצועים - לוחמים; נמשך המרדף אחרי המחבלים

הפיגוע בשומרון: דובר צה"ל הודיע כי מחבלים ירו מרכב חולף לעבר כוח צבאי שהיה במשימת הגנה על הציר סמוך לנבי אליאס שבחטיבת אפרים. "כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים, מתגברים בצירים ומכתרים כפרים במרחב. בפיגוע נפצעו במצב קל שני לוחמי צה"ל שפעלו במרחב, ולוחם נוסף שמצבו בינוני. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו".

09:35 - דובר צה"ל: כ-50 מטרות טרור הושמדו במהלך הפעילות בח'אן יונס

צוותי הקרב של חטיבה 7, צנחנים וקומנדו חיסלו מחבלים והשמידו כ-50 מטרות טרור במהלך הפעילות בח'אן יונס. חיל האוויר התקיף מעל ל-60 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

08:24 - אזעקות בגליל העליון

לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון באזור ברעם, לא היו נפגעים. ההתרעות על ירי רקטות וטילים- בעקבות חשש לנפילות שברי יירוט.

8:20 - שלושה פצועים בפיגוע ירי בכביש 55 שבשומרון

2 גברים כבני 25 ו-34 נפצעו קל עד בינוני מירי מרכב חולף בכביש 55 סמוך לנבי אליאס. צוות מד"א טיפל בהם ובפצוע נוסף שסובל מחבלה קלה. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים והכביש נסגר לתנועה.

07:51 - מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה

במרחבים אל עדייסא, מיס אל ג'בל ושיחין שבדרום לבנון. במקביל, צה"ל תקף בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון. הותקפו גם מבנים צבאיים של הארגון במרחב אל-חיאם.

07:32 - הותר לפרסום כי בפעילות המשותפת של צה"ל ושב"כ חולץ גם החלל החטוף רס"ם (מיל') רביד אריה כץ ז"ל, תושב ניר עוז 

רביד כץ ז''ל
 רביד כץ ז''ל

06:00 - הותר לפרסום: מת מפצעיו חייל צה"ל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בצומת ניר צבי בשבוע שעבר

סרן אריאל טופז, בן 24 מפרדס חנה, נפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה סמוך לרמלה לפני כעשרה ימים. הוא היה קצין מודיעין בחטיבת המחקר. 3 חיילים נוספים נפצעו בפיגוע.

סרן אריאל טופז ז''ל / צילום: דובר צה''ל
 סרן אריאל טופז ז''ל / צילום: דובר צה''ל

05:15 - 4 גופות חטופים הושבו ארצה במבצע של צה"ל ושב"כ

לוחמי צה"ל חילצו מרצועת עזה את גופותיהם של מיה גורן ז"ל, תושבת קיבוץ ניר עוז, ואורן גולדין ז"ל, תושב קיבוץ ניר יצחק שנחטפו ב-7 באוקטובר ונרצחו בידי מחבלי חמאס. גם גופותיהם של סמ"ר תומר יעקב אחימס ז"ל, בן 20 מלהבים, קשר מפקד חטיבה ושל סמל קיריל ברודסקי ז"ל, בן 19 מרמת גן ששירתו יחד בחפ"ק מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה  חולצה באותו המבצע.  לכתבה המלאה

סמל קיריל ברודסקי ז''ל
 סמל קיריל ברודסקי ז''ל

אורן גולדין ז''ל
 אורן גולדין ז''ל

מיה גורן ז''ל
 מיה גורן ז''ל

תומר אחימס ז''ל
 תומר אחימס ז''ל

02:56 - ביידן הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות: "אמשיך לעבוד על סיום המלחמה בעזה"

בנאום מהחדר הסגלגל בבית הלבן: נשיא ארה"ב מודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות. "עליי לאחד את המפלגה שלי, האריס מנוסה, קשוחה ומתאימה לתפקיד", אמר. "אני אוהב את הלשכה הזאת, אבל אוהב את המדינה הזאת יותר. שום דבר לא יכול לעמוד במשימתנו להגן על הדמוקרטיה". לידיעה המלאה

01:29 - שוחררו שישה בני משפחות החטופים שעוכבו לאחר שעמדו מול נתניהו בנאומו בקונגרס האמריקאי בחולצות צהובות עליהן הכיתוב "חתום על העסקה עכשיו".

00:45 - אזעקות בחניתה שבגליל העליון

זוהו כשלושה שיגורים שחצו משטח לבנון לישראל, אין נפגעים.

00:05 - בכיר בבית הלבן: המשא-ומתן לעסקה נמצא בשלביו הסופיים

לקראת פגישת ביידן-נתניהו: בתדרוך עיתונאים אמר בכיר בבית הלבן כי הפערים שנותרו לעסקה "אינם בלתי ניתנים לגישור", והעריך כי אחרי הפגישה בין נשיא ארה"ב לראש הממשלה ייצאו ראש ה-CIA ויועצו הבכיר של הנשיא לפגישות עם המתווכות. "אין לנו זמן לאבד במשא-ומתן על עסקת החטופים, אם נרגיש שנתניהו מושך זמן נגיד את זה - בינתיים זה לא המצב", אמר.

20:40 - בזמן נאום נתניהו בקונגרס: משפחות חטופים מפגינות בתל אביב

משפחות חטופים יחד עם מפגינים נוספים צועדים הערב מכיכר דיזנגוף בתל אביב ויגיעו לכיכר החטופים בעיר, בדרישה להגעה לעסקה. במקביל, חלק ממשפחות חטופים מפגינות מחוץ לשגרירות ארה"ב בתל אביב.

במקביל, הפגנות פרו-פלסטיניות מתקיימות מחוץ לקונגרס, ועל פי דיווחים רחובות באזור נסגרו ואוישו באלפי שוטרים. עוד דווח כי מאות שוטרים מניו יורק הגיעו לגבעת הקפיטול, מקום מושבו של הקונגרס, כדי לסייע למשטרת וושינגטון להיערך למחאות הצפויות בזמן נאום ראש הממשלה.

18:15 - יציאת משלחת המשא-ומתן לעסקת חטופים  נדחתה לשבוע הבא

ל-N12 נודע כי יציאת המשלחת לשיחות המשא-ומתן בדוחא נדחתה לתחילת השבוע הבא, ולא תצא מחר כפי שהיה מתוכנן.

18:02 - צה"ל: שני לוחמים נפצעו קשה בקרבות בדרום הרצועה

צה"ל עדכן כי לוחם מסיירת צנחנים נפצע קשה מוקדם יותר היום בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפצע קשה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12