מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב נפגש עם בכירי ההייטק הישראלי. מי השתתף?

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון ביקר השבוע בישראל • במפגש שנערך בביתו של היזם איל וולדמן השתתפו 22 מבכירי ענף ההייטק בישראל, ביניהם מנכ"ל חברת פייבר מיכה קאופמן, מנכ"ל וויקס אבישי אברהמי ומנכ״ל הייבוב רוני זהבי • "היה מרגש לשמוע אותו מדבר כל כך יפה על ההייטק הישראלי, ועל הפוטנציאל שעדיין גלום בנו"

ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'י.פי מורגן / צילום: Associated Press, Michel Euler
ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'י.פי מורגן / צילום: Associated Press, Michel Euler

במסגרת ביקורו בישראל, ג'יימי דיימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב ג'יי.פי מורגן צ'ייס, נפגש השבוע לארוחת צהריים עם צמרת ההייטק הישראלי. הארוחה נערכה בביתו של היזם איל וולדמן, שייסד את חברת מלנוקס. במפגש נכחו 22 איש, כאשר בין הנוכחים היו מנכ"ל חברת פייבר מיכה קאופמן, מנכ"ל וויקס אבישי אברהמי, מנכ"ל חברת הוורק-טק הייבוב רוני זהבי, מנכ"ל חברת הפינטק מליו מתן בר ובכירים מחברת התוכנה טיפלתי.

העיכוב בהכנת התקציב מקרב את ישראל לקו האדום שהציבו חברות הדירוג 
"ההתלהבות התקררה": מה עומד מאחורי הירידות החדות בוול סטריט 
הענקיות פתחו את עונת הדוחות ברגל שמאל. מה זה אומר על ההמשך? 

"דיימון אדם מאוד מרשים, שמכהן כבר 20 שנה בתפקיד", אמר אחד הנוכחים לגלובס. המטרה של הביקור, כך סיפר, היא "לתמוך בישראל. היה מאוד מרגש לשמוע אותו מדבר על כמה ישראל חשובה לו".

במסגרת ארוחת הצהריים, כך לפי אדם שנכח בפגישה, דיימון העניק סקירה מקיפה על המצב הגאו-פוליטי המקומי והעולמי, בין היתר על השפעת הסכסוכים האזוריים על הכלכלה, אם אלו מתרחשים במזרח הרחוק, בסין, או במזרח התיכון, ובנוגע לאיראן. הוא התייחס גם למלחמה בעזה, כמו גם למלחמה באוקראינה, ואף דיבר על הבחירות המתקרבות בארצות הברית.

"הוא ניתח את הגאו-פוליטיקה העולמית ומה ההתרחשויות אומרות לגבי הבורסות, לגבי הריבית, ומה זה אומר לגבי האינפלציה", אמר לגלובס אחד המשתתפים במפגש.

״לא הרבה מגיעים לארץ בתקופה זו ובטח לא אנשים במעמדו", אמר אחד ממשתתפי המפגש לגלובס. "לכן, זה היה ממש מרגש לראות שהגיע לכאן, ויתרה מכך, לשמוע אותו מדבר כל כך יפה על ההייטק הישראלי, ועל הפוטנציאל שעדיין גלום בנו". הגורם הוסיף כי בעידן שבו מכפישים את ישראל ללא סוף, תמיכה שכזאת חשובה אף יותר מבשגרה.

החברות הציבוריות במפגש הן כאלו שג'י.פי מורגן השתתפו בהנפקה

כאמור, בין היזמים שנכחו בנמפגש, נכח גם מתן בר, מנכ"ל וממייסדי מליו. החברה גייסה מעל לחצי מיליארד דולר מאז הקמתה, בשנת 2018, והערכת השווי האחרונה שלה התבצעה ב-2021, לפי שווי של 4 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות הכריזה החברה על שותפויות עם מוסדות פיננסיים מובילים בארה״ב, ביניהם ג'י.פי מורגן. בכלל, כלל החברות שנכחו במפגש, הציבוריות שביניהן, הן כאלו שג'י.פי מורגן היה אחד החתמים בהנקפה, כך לפי גורם בשוק.

לג'י.פי מורגן יש כ-150 עובדים בישראל, כחלק ממרכז החדשנות והטכנולוגיה של הבנק בישראל, הממוקם בהרצליה. דיימון גם נפגש במסגרת הביקור עם עובדי המרכז.