בדיקה טכנולוגית
איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il
מעת לעת אנחנו מקדישים את המדור הטכנולוגי לשינויים באפליקציות ובשירותים פופולריים בישראל. כפי שנקבע במדד המותגים השנתי של גלובס, וואטסאפ נמצאת במקום הראשון, ובכך היא מבססת עוד יותר את מעמדה בקרב הישראלים. ההבנה שם היא שזו לא רק אפליקציה להעברת מסרים, אלא הרבה יותר מכך.
● ראש בראש עם גוגל: OpenAI מכריזה על השקת מנוע חיפוש תחת השם SearchGPT
● ענקיות הטכנולוגיה דיברו הרבה על הכלה וגיוון אנושי, ואז קיצצו בתקציבים
עד כה, החברה הכניסה לא מעט פיצ'רים של רשתות חברתיות - מהאפשרות לעשות לייקים או אימוג'י אחר להודעות, דרך עריכה או מחיקת הודעות שנשלחו, ועד שליטה בקהילות מצד מנהלים. כעת, מארק צוקרברג מודיע על השלב הבא: וואטסאפ עם בינה מלאכותית שתיקח את האפליקציה כמה צעדים קדימה. במה מדובר ואילו עוד פיצ'רים מתוכננים?
התרחבות ה־AI מתי בישראל?
כבר באפריל הודיעה מטא כי עוזרת הבינה המלאכותית החינמית שלה, Meta AI, תגיע גם לוואטסאפ. מבין כל ההכרזות שלה על בינה מלאכותית ומודלים חדשים, זה אולי הביטוי הטוב ביותר לזווית הצרכנית.
העוזרת, כך דווח, יכולה לענות על שאלות, לייצר אנימציות או תמונות ועוד. משתמשים יכולים לבקש המלצות למסעדות, עזרה בתכנון חופשה או סתם השראה לעיצוב הדירה. השירות הזה גם זמין באתר של מטא, שם משתמשים יכולים להיעזר במשימות שונות כמו כתיבת אימייל מקצועי או פתרון בעיה מתמטית.
במובן הזה, הכלי מתחרה ב־ChatGPT של OpenAI או ג'מיני של גוגל. בזמנו דווח כי מטא משתפת פעולה עם גוגל ומיקרוסופט כדי לספק תוצאות ממנועי שתי החברות. השבוע, החברה סיפקה שתי הכרזות מרכזיות: עוד מדינות שבהן הכלי יהיה זמין, ועוד פיצ'רים.
ראשית, מטא הודיעה כי הכלי זמין כעת ב־22 מדינות, בהן ארגנטינה, צ'ילה, קולומביה, אקוודור, מקסיקו, פרו וקמרון. השפות הזמינות החדשות הן צרפתית, גרמנית, הינדית, איטלקית, פורטוגזית וספרדית. עם זאת, צריך לומר כי מטא עדיין לא השיקה את השירות בישראל ולא בשפה העברית, ועדיין לא ברור מתי זה יקרה. נושא הבינה המלאכותית נתקל בקשיים באירופה, ויש הערכות כי ייקח עוד זמן עד שהכלים האלו יגיעו לישראל.
בנוסף, מטא הודיעה שלעוזרת יש יכולות עריכת תמונות, כמו אלו שאנחנו רואים אצל גוגל ואפל. לדוגמה, אפשר יהיה להוסיף או להסיר אובייקטים מתוך התמונה. איך זה יעבוד? תוכלו לבקש מהכלי לייצר לכם תמונה, ואז לבקש להוסיף או להסיר ממנה פרטים. הפיצ'ר Imagine Edit זמין כרגע באנגלית, ויהיה זמין בשפות נוספות בקרוב.
הכלי יכלול פיצ'ר נוסף, שיאפשר לייצר הדמיה אישית שלכם, ואחרי תהליך הגדרה מהיר לערוך בה שינויים - לדוגמה, תסרוקת אחרת או לבוש אחר. נכון לעכשיו, הפיצ'ר הזה זמין רק בגרסת הבטא בארה"ב.
בעבר הודיעה החברה שכלי הבינה המלאכותית יסייעו גם לעסקים שנמצאים בשירות. למשל, הם יוכלו להיעזר בהם לגבי שאלות פופולריות שמתקבלות מלקוחות, ולמצוא במהירות את התשובה. יתרה מכך, בעזרת בינה מלאכותית עסקים יוכלו ליצור מודעות לאינסטגרם ופייסבוק.
יצירת מועדפים חלוקה ללשוניות
עבור לא מעט משתמשים, הלשוניות הזמינות בראש הרשימה הן "הכל", "לא נקראו" ו"קבוצות". כעת וואטסאפ מכניסה פיצ'ר שנקרא "מועדפים", שיאפשר לכם לשים ברשימה הזו את האנשים והקבוצות שחשוב לכם שיהיו בראש הרשימה.
כדי להוסיף קבוצה או אדם למועדפים, עליכם לבחור במסנן "מועדפים", ואז לבחור באנשי קשר או קבוצות. גם בלשונית שיחות, אפשר לבחור מה תרצו להוסיף למועדפים. לחילופין, אתם יכולים לנהל את האפשרות בהגדרות, כשתלכו למועדפים - ומשם לשלוט ברשימה. בשבוע האחרון הודיעה מטא כי היא מתחילה לשחרר את הפיצ'ר למשתמשים, ובשבועות הקרובים הוא יגיע לכולם.
וידאו וסאונד שיחות כמו בזום
לאחרונה יכלו משתמשי וואטסאפ לראות עדכון נוסף במכשיר: עיצוב מחדש של ממשק השיחות, ופיצ'רים חדשים. פיצ'ר שיחות הווידאו שנמצא בוואטסאפ מאז 2015 קיבל עדכונים כמו שיתוף מסך עם שמע - משמע אפשר לשתף מסך בשיחות.
מעכשיו גם אפשר לעשות שיחות וידאו עם 32 משתתפים, ואפשר לשלוט מי יהיה הדובר שכולם יראו אותו כמו זרקור. הגרסה במובייל קיבלה עיצוב מחדש, שקצת דומה לחוויית המשתמש ב־FaceTime של אפל. בחברה אף אומרים כי הם שיפרו את ביטול הרעשים וההדהוד שיש בשיחות, כך שנוח לנהל שיחות בסביבות רועשות יותר - וזאת בזכות טכנולוגיית MLow codec.
עדיין בבטא הפיצ'רים שבדרך
לפי פרסום ב־WABetaInfo, בלוג המתמחה בפרסום פיצ'רים עתידיים שוואטסאפ בודקת, בחברה בוחנים את האופציה לאפשר למשתמשים לתרגם באופן אוטומטי הודעות שמגיעות בשיחה מסוימת. בנוסף, בתחילת החודש פורסם שמשתמשי הבטא יכולים כעת לתמלל הקלטות שנשלחות בוואטסאפ בכמה שפות - אנגלית, ספרדית, פורטוגזית, רוסית והינדית. עדיין לא ברור האם ומתי הפיצ'ר יושק גלובלית.
עוד פיצ'ר שוואטסאפ שוקלת להכניס קשור בכלל למספר הטלפון שלכם. היום, כדי שמישהו יוכל לשלוח אליכם הודעה, הוא צריך שיהיה ברשותו מספר הטלפון שלכם. לפי דיווח ב־WABetaInfo, בחברה בוחנים האם לאפשר למשתמש לבחור שם משתמש ייחודי, שאותו יהיה אפשר לשתף אחד עם השני, מה שיהווה חלופה למספר הטלפון - בדומה למה שקורה בטלגרם, לדוגמה. גם הצעד הזה מצביע על כך שוואטסאפ צועדת יותר לעולם הרשתות החברתיות.
על פי הדיווחים, וואטסאפ עובדת על פיצ'ר שיאפשר למשתמשים לשתף קבצים ביניהם בלי צורך בחיבור אינטרנטי פעיל. בדומה ל־AirDrop של אפל ו־Nerby Share של גוגל, משתמשים יוכלו לשלוח כל קובץ בלי אינטרנט. השיטה שנראה שבוחנים בוואטסאפ היא סריקת קוד QR שיחבר בין המכשירים. זה כמובן גם יעזור לאלו שרוצים לשתף קבצים גדולים יותר מ־2GB, המגבלה הנוכחית שיש בווטאסאפ.
השורה התחתונה: מחפשים את הדבר הגדול הבא
מנתוני איגוד האינטרנט הישראלי עולה כי כ־98% מהישראלים משתמשים בוואטסאפ, וכאמור האפליקציה כבשה את המקום הראשון במדד המותגים השנתי של גלובס לשנת 2024. בוואטסאפ הבינו מזמן שהם לא רק אפליקציה, אלא רשת חברתית של ממש, ואם בעבר יכולנו רק לשלוח הודעות או לקבל תמונות, כיום האפשרויות רחבות בהרבה.
התחרות בישראל מול אפליקציות כמו טלגרם או סיגנל אינה בת השוואה. ככל שהאזרחים משתמשים בשירות מסוים, כך ברובו הוא יהיה נוח יותר, ויהפוך לכלי שאף אחד לא יכול בלעדיו. למרות זאת בוואטסאפ לא נחים על זרי הדפנה, אלא ממשיכים כל הזמן לשפר ולמצוא את הדבר הגדול הבא - כדי שאף משתמש לא יחליט לעזוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.