ראש בראש עם גוגל: OpenAI מכריזה על השקת מנוע חיפוש תחת השם SearchGPT

OpenAI מבטיחה שמנוע החיפוש שלה יספק למשתמשים "תשובות מהירות ועם מקורות ברורים ורלוונטים" • ההכרזה מגיעה על רקע הניסיונות הלא מוצלחים עד כה של אלפאבית להתקדם במרוץ הבינה המלאכותית

סם אלטמן, מייסד ומנכ''ל OPENAI / צילום: Associated Press, Stephen Brashear
סם אלטמן, מייסד ומנכ''ל OPENAI / צילום: Associated Press, Stephen Brashear

ענקית הבינה המלאכותית OpenAI, החברה שעומדת מאחורי ChatGPT, מכריזה היום (ה') על מנוע חיפוש מטעמה, תחת השם SearchGPT, כך פורסם ב-CNBC. עוד פורסם כי החברה טוענת שבכוונתה לספק למשתמשיה "תשובות מהירות ועם מקורות ברורים ורלוונטים".

"אדם שכל כולו חדשנות": למה השוק כל כך מתלהב מהמנכ"ל החדש של צ'ק פוינט? 
ניתוח | הענקיות פתחו את עונת הדוחות ברגל שמאל. מה זה אומר על ההמשך? 

גורמים בשוק מעריכים כי מנוע החיפוש החדש עלול לייצר לחץ על ענקית החיפוש גוגל. לראייה, המנייה של אלפאבית , חברת האם של גוגל, צנחה מיד לאחר ההכרזה בכ-2.5%. 

הכרזה זו של OpenAI מגיעה על רקע הניסיונות שאינם מעלים פרי עד כה של אלפאבית להתקדם במרוץ הבינה המלאכותית. במאי האחרון השיקה אלפאבית את AI Overview, כלי שמטרתו, באמצעות בינה מלאכותית, לסכם את תוצאות החיפוש לכדי פסקאות קצרות. כמו כן הכלי מציע עצות ושלל תשובות. עם זאת, משתמשי הכלי סיפרו על תוצאות שגויות ומוזרות, כך פורסם בשלל כלי תקשורת.

בשיחת המשקיעים שקיימו בכירי החברה לאחר פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השני שלה, באלפאבית נדמה היה כי הם להוטים להפיג חששות כנגד אסטרטגית הבינה המלאכותית של החברה, שנמצאת מאחור אל מול המתחרות. אז עלו שוב הדאגות גם סביב התוצאות השגויות של AI Overview, בעקבותיהן אלפאבית הפחיתה את השימוש בכלי.

המשקיעים חוששים מההשקעות הגדלות של גוגל

באותה שיחה אמר אז סונדר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית, כי "אנחנו מספקים תגובות טובות יותר, זאת על סוגי שאילתות מגוונות יותר, ומציגים דרכים חדשות לערוך חיפוש". עוד אמר כי אלפאבית אמנם התחילה בצורה שמרנית בזירת הבינה המלאכותית, אבל כי היא "מתמקדת באיכות".

השיחה לא עזרה להפחית את החששות ואפילו להפך, זאת בין היתר כאשר מנייתה של אלפאבית ירדה ביותר מ-2% במסחר המאוחר בנאסד"ק גם בליל שלישי, לאחר אותה שיחה. ביום רביעי העמיקה הירידה לכ-4%.

כל זאת במקביל לכך שלפי תחזיות של אנליסטים בוול סטריט, עלות ההוצאות של אלפאבית מבחינת השקעתה בבינה מלאכותית, הוצאות הכוללות השקעה בשרתי בינה מלאכותית ומעבדים של אנבידיה ובשטחי חוות שרתים, רק הולכת וגדלה. לראייה, ברבעון השני עמדה הוצאה זו על 13.2 מיליארד דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים שעמדו על 12.2 מיליארד דולר וגבוה מהנתון של הרבעון הראשון, שעמד על 12 מיליארד דולר.

על פי הערכות בשוק, ההוצאות האלו יעמדו ברבעון השלישי והרביעי על 13-14 מיליארד דולר, כך פורסם בגלובס.

במקביל, ביום חמישי האחרון השיקה OpenAI דגם בינה מלאכותית חדש, תחת השם "GPT-4o mini". דגם זה הינו שלוחה של GPT-4o, הצ'אט המהיר והחזק ביותר של החברה עד כה, שהוא עצמו הושק במאי, כך לפי CNBC.