תן ביס, סיבוס ועכשיו גם bttr: עוד שחקניות מבקשות להתרחב בגזרת כרטיסי ההטבות לעובדי ההייטק

כרטיסים לרכישת מזון, כמו תן ביס וסיבוס, הפכו כבר לתנאי בסיס עבור עובדי ההייטק • כעת אופציות תגמול נוספות צצות - ביניהן בטר (bttr), שמציעה גם היא כרטיס מימוש לעובדים, שיכול להיות מחובר לחשבון הבנק שלהם או לאפליקציות של תן ביס וסיבוס

במרבית חברות ההייטק, לעובדים ניתן תקציב ארוחות חודשי בסכום קבוע / איור: גיל ג'יבלי
במרבית חברות ההייטק, לעובדים ניתן תקציב ארוחות חודשי בסכום קבוע / איור: גיל ג'יבלי

בעוד כרטיסי תן ביס או סיבוס הפכו כבר לתנאי בסיס עבור עובדי תעשיית ההייטק, שחקניות נוספות בזירת כרטיסי ההטבות מנסות לתפוס נתח שוק, ובטר (bttr) היא אחת מהן.

מעל 13 אלף שקל: השכר הממוצע זינק בחודש יוני. ומה קרה בהייטק?
גם בישראל: פיטורי הענק של אינטל יתחילו ממחר. כל הפרטים 

כאמור, במרבית חברות ההייטק, כחלק מתנאי העבודה, לעובדים ניתן תקציב ארוחות חודשי בסכום קבוע, הנע בין מאות שקלים למעל 1,000 שקל בחודש. לרוב תקציב זה מגיע באמצעות כרטיס דרכו ניתן לממש את הסכום, כגון תן ביס או סיבוס.

בעוד כרטיסי תן ביס מהווים מימוש ייעודי בעבור רכישת ארוחות, בסיבוס מציעים שירות רחב יותר, זאת כאשר את תקציב הארוחות יכולים העובדים להמיר גם ברכישה ברשתות מזון, נוחות ופארם. הן תן ביס והן סיבוס מכילים בתוכם גם הטבות בעבור המשתמשים.

במקביל, בשנים האחרונות החלו חברות רבות להשתמש גם באופציות תגמול נוספות, כמו למשל בשירות של חברת ביימי (BUYME) הישראלית, שמספקת כרטיס מתנות דיגיטלי, זאת גם כן בתקציב קבוע מראש.

כעת בטר (bttr) מציעה גם היא כרטיס מימוש לעובד, אבל בפורמט רחב יותר. במסגרת השירות שמציעה החברה, לעובדים מתאפשר להפיק כרטיס בו מוטען התקציב החודשי הייעודי, זאת כאשר הכרטיס מופק בשיתוף עם חברת האשראי כאל. בנוסף, העובדים יכולים להחליט האם לחבר את הכרטיס ישירות לחשבון הבנק שלהם, כך שבמקרה שהשימוש הוא בסכום הגבוה מהתקציב שהוגדר על-ידי החברה, ניתן לחייב את היתרה מחשבונו של העובד ישירות.

עם זאת, השימוש בכרטיס כרוך בעמלת סליקה, בדומה לתן ביס ולסיבוס, אותה משלמים בתי העסק, זאת כאשר גובה העמלה לא נמסר מטעם החברה.

חיבור גם לכרטיסים אחרים

חברות הייטק יכולות להציע לעובדיהן איזה כרטיס ברצונם לבחור, או לחלופין לבחור עבורם את הכרטיס איתו תעבוד החברה, כאשר הקלף העיקרי עליו משחקת בטר, לעומת המתחרות תן ביס וסיבוס, קשור להיצע המגוון יותר למימוש התקציב. יתרה מכך, החברה מאפשרת למחזיקים כרטיס מטעמה לחבר את האשראי של בטר לאפליקצית תן ביס או סיבוס, זאת גם כן כדי להקנות לה יתרון תחרותי.

למרות שהשימוש בכרטיס אפשרי פוטנציאלית בכל בית עסק, המעסיקות בוחרות את בתי העסק בהם ניתן לממש את השירות. בבטר מסבירים כי המעסיק מחליט מה הערכים של הארגון, ובאמצעות הפלטפורמה מחבר בין הערכים של הארגון לשימוש בפועל של העובדים. לראיה, מוסיפים שם, היו חברות שבתקופת המלחמה פתחו את השימוש בתקציב גם לשימוש בעסקים בעוטף עזה או בגבול הצפון, מתוך רצון לעודד קנייה באזורים אלה. היו גם מעסיקים שרצו לעודד זמן איכות עם המשפחה, ופתחו אפשרויות למימוש דרך פעילויות מתאימות.

פרופיל תקשורתי נמוך

בטר הוקמה לפני שנתיים, בשנת 2022, על-ידי קבוצת TLC וחברת מובמנט, כאשר מובמנט היא חברה הפועלת לקידום בריאות בארגונים, זאת בתחום של איכות חיים. היא מציעה בין היתר שירותים לעובדי טק כגון למשל מנוי פרי פיט - שירות כושר גמיש. תחת קבוצת TLC קיימת גם חברת ביימי, שנרכשה על-ידי TLC בשנת 2020. כחלק מההטבות המוצעות בבטר, ישנן גם הטבות הקשורות ספציפית לכרטיסי המתנה המוצעים על-ידי ביימי.

באוגוסט 2023 ופחות משנה מאז שהוקמה, רכשה קבוצת חילן כשליש ממניות בטר, זאת לאחר שפורסם כי סודקסו, בעלת חברת סיבוס, דחתה את הצעת הרכישה. כיום, כך מסבירים גורמים בסביבת החברה, כל אחד משלושת הגופים מחזיק חלק שווה ממניותיה.

החברה שומרת על פרופיל תקשורתי נמוך, ומלבד הכרזה פומבית על שיתוף-פעולה עם חברת היישומים העסקיים SAP, במסגרתו הושק ארנק הטבות דיגיטלי לעובדים, היא אינה מפרסמת את שמות לקוחותיה. עם זאת, לפי גורמים בסביבת החברה, לבטר יש כבר עשרות לקוחות, ביניהם גם חברות הייטק רבות.