היועמ"שית לקרעי: מינוי אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה אינו חוקי

לפי חוות-דעת של יועמ"שית משרד התקשורת, המינוי של אודליה מינס לתפקיד לא עומד בתנאי הכשירות, שכן חסר לה הניסיון הניהולי הנדרש • עו"ד ד"ר גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה: "מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, ודינה בטלות" • שר התקשורת שלמה קרעי בתגובה: "המינוי תקף ופורסם כדין"

ד''ר אודליה מינס / צילום: באדיבות הקריה האקדמית אונו
ד''ר אודליה מינס / צילום: באדיבות הקריה האקדמית אונו

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (ג') לשר התקשורת שלמה קרעי כי החלטת הממשלה למנות את ד"ר אודליה מינס לממלאת-מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה למרות שאינה עומדת בתנאי הכשירות - אינה חוקית, וכי כניסתה לתפקיד תהיה בניגוד לדין.

יו"ר הרשות השנייה עדן בר טל הודיע כי הוא פורש מתפקידו
לא עוצר במלחמה: קרעי גייס משרד יח"צ לקידום הרפורמה בשוק התקשורת

ביום ראשון אישרו שרי הממשלה את המינוי, למרות שמינס אינה עומדת בתנאי הסף לתפקיד. מינס אמורה להחליף את עדן בר טל שהתפטר בסוף יולי. מינס חברה במועצת הרשות השנייה, ולפי חוות-דעת של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד ברוריה מנדלסון, שניתנה מראש, המינוי לא עומד בתנאי הכשירות, כי למינס חסר הניסיון הניהולי הנדרש.

במכתב ששלח עו"ד ד"ר גיל לימון, המשנה ליועמ"שית, לשר קרעי, הוא מציין כי "הואיל והממשלה איננה מוסמכת לאשר את מינויו של אדם שאיננו עומד בתנאי הכשירות המתחייבים על-פי החוק הנוגע בדבר, מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, ודינה בטלות".

עוד נכתב כי "תפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה כורך היבטים ניהוליים ורגולטוריים משמעותיים ומהווה תפקיד חשוב ומרכזי שנוגע לגופי תקשורת רבים", וכי הדבר נכון גם במילוי מקום.

עוד נכתב כי גם תהליך קבלת ההחלטה בממשלה היה פגום. ההצעה לא הופיעה על סדר היום של ישיבת הממשלה והונחה על שולחן הממשלה תוך כדי ישיבתה, והיועצת המשפטית של משרד התקשורת הודיעה כי המועמדת אינה עומדת בתנאי הסף.

עוד צוין במכתבו של לימון כי הטענה שהימנעות ממינויה של ד"ר מינס תפגע בעבודת מועצת הרשות היות שאין חבר מועצה שעומד בתנאי הסף, אינה נכונה, וכי ממיפוי ראשוני עולה שארבעה חברי מועצה אחרים עומדים בתנאי הכשירות. 

קרעי: "מחויב להחלטות הממשלה" 

שר התקשורת קרעי הגיב למכתבו של לימון והודיע למעשה כי בכוונתו להתעלם מעמדת הייעוץ המשפטי לממשלה, וכי מינס נכנסה לתפקיד: "המינוי של ד"ר אודליה מינס לממלאת-מקום יו"ר הרשות השנייה תקף ופורסם כדין, בדיוק כפי שהמינוי שלך כמשנה ליועמ"ש תקף ופורסם כדין לאחר החלטת הממשלה. אני מחויב להחלטות הממשלה, וכך גם אתה", ציין השר. 

קרעי הוסיף: "לפיכך החלטה זו מחייבת כל עוד לא בוטלה בהחלטת ממשלה אחרת או בפסיקה של בית משפט מוסמך. הצעתך לראות בהחלטת ממשלה כבטלה באופן אוטומטי (void) ללא הליך ופסיקה של בית משפט המוסמך לכך, משמעה אנרכיה ואובדן כל עוגן מינהלי יציב".