תתקשרו להודיע לנחצ'ה: הפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר השבוע

השפה הפרסומית הקבועה מסייעת לחברת הביטוח להתברג גבוה מייד עם עלייתה לאוויר - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת זה השבוע השני לטורנדו, ובמקום השני - בנק מזרחי טפחות והמילואימניקים

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

מבט מהיר על טבלת הזכורות והאהובות של אמצע אוגוסט מגלה רוב לפרסומות המשדרות שמחת חיים, משלבות הומור או מציעות בידור והנאות - ממשקאות ממותקים ועד טלפונים סלולריים. במילים אחרות, כל מה שמשכיח את חיי היומיום של ישראל במלחמה ואת האיום האיראני.

המצב הביטחוני משפיע לרעה על בתי הקולנוע 

הפרסומת האהובה ביותר השבוע, בפער משמעותי, שייכת לביטוח 9 ואודי כגן - שמשוחח עם האב אשר אין גבול לשטויות ולפאדיחות שהוא מסוגל לייצר. הפעם, במקום לבדוק "בתשע", הוא מתקשר לנחצ'ה בתשע, בעשר ובשלוש בלילה. על כל זה הוא מדווח מפינת האוכל, כשלידו קופה ישנה עם דגל ישראל. מה שנקרא, אם לא גאון טכנולוגי אז לפחות פטריוט.

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת זה השבוע השני לטורנדו ונעמי לבוב, שמוצגת כמבולבלת שלא מבינה דבר ממה שהטכנאי אומר לה ("אתה משחק לי בראש?"). אפשר להתווכח עד כמה התוצאה משעשעת או מחמיאה ללבוב, אבל כאמור במבחן הזכורות והאהובות היא רושמת הצלחה - והשבוע גם מזנקת למקום השני באהדה.

קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, פלטפורמת הסטרימינג free TV (של ערוץ הטלוויזיה קשת 12 ו-RGE) היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.2 מיליון שקל. הסכום הושקע בקמפיין לקידום תוכנית הריאליטי Love Island, שבמרכזו צעירים וצעירות בבגדי ים מתחרים על אי מבודד. כמו הישרדות ואח הגדול ביחד, רק הרבה יותר בסטייל. הפרסומת מצליחה להתברג במקום השביעי בזכירות.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ-800 אלף שקל, שייכת גם היא לקשת 12 - עם האפליקציה V1 שמציעה סרטונים חדשותיים קצרים ומהירים - אך הפרסומת אינה מתברגת בדירוג. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-700 אלף שקל, שייכת לקוקה קולה עם הקמפיין שטוען שיש רגעים ששווים הכול, כולל שפיכת המשקה בטעות (מקום שמיני בזכירות).

השבוע עלה בנק מזרחי טפחות בפרסומת דיגיטל חדשה שמצדיעה לחיילי וחיילות המילואים - כיוון מועדף על בנקים לאורך המלחמה, לאור האהדה הציבורית הגבוהה והמוצדקת שלה הם זוכים. גם הפרסומת הזו מבוססת על "סיפורים אמיתיים", וגם בה "המציגים אינם חיילים".

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הפעם, המילואימניקים יושבים בחדר צפוף וצופים בסרטונים מהבית ומהעבודה שמרגשים אותם - יחסית לישראלים, די באיפוק - ולאחר מכן מדווחים דביר בנדק וחן אמסלם כי הם זכאים להטבות. מהן ההטבות הללו? אין פירוט, יש סלפי (עם הפרזנטורים). הפרסומת מתברגת מייד עם עלייתה במקום השני בזכירות, כי כאמור - מילואימניקים הם הילדים של התקופה.

ההשקעה צונחת

ההשקעה בפרסום יורדת מ־26 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־23 מיליון שקל בלבד השבוע

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9, בפער גדול) ומקאן תל אביב (טורנדו ובנק לאומי)

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.