קמעונאיות האופנה המקומיות מציגות תוצאות משופרות על רקע השלכותיה של מלחמת חרבות ברזל, שהשאירה את הציבור בארץ ושלחה אותו למרכזי הקניות. מדוחותיהן עולה שיפור ניכר ברווחים, שבעקבותיו המניות יותר מהכפילו את שוויין מאז פרוץ המלחמה.
● תקופת ההמתנה פוגעת במשק: ירידה בהכנסות של רוב ענפי הצריכה
● הפוטנציאל בשוק המניות בת"א והסיכון של וול סטריט
כאמור, הישראלים שגילו שהשמיים נסגרו לא נשארו בבית והעבירו את הקניות שתוכננו בחו"ל לרשתות ההלבשה המקומיות. כך למשל, דלתא מותגים הציגה זינוק של 26% בהכנסות המחצית הראשונה של השנה ל-522 מיליון שקל. אצל קסטרו מדובר על עלייה של 16% לסך של 972 מיליון שקל. גולף אמנם רשמה ירידה של 7.3% להכנסות של 421 מיליון שקל, אך גם כאן מדובר בהצלחה מסוימת, שכן החברה מבצעת תוכנית התייעלות ובמסגרתה מצמצמת וסוגרת חנויות מפסידות, כולל פעילות עדיקה סטייל.
חברות האופנה, שהתריעו בתחילת המלחמה כי הן צופות פגיעה בתוצאות, מדווחות בזו אחר זו כי הפגיעה הזו כלל לא הגיעה, להיפך. בדלתא מותגים למשל מציינים אומנם כי "בעקבות האיום החות'י... התארך משך הגעת חלק מהמשלוחים מהמזרח לישראל ב-14 ימים, וכן חלה התייקרות במחירי התובלה ביחס למחירים טרום פרוץ המלחמה", אך עם זאת, שתי התפתחויות אלה "אינן משפיעות באופן מהותי על תוצאותיה". קסטרו וגולף מציינות זאת גם הן, בניסוחים דומים.
במקרה של דלתא מותגים, שני סניפים בצפון לא פעילים בשל המלחמה, ואילו בקסטרו מדובר על 6 סניפים, ואצל גולף חנות אחת, אשר בעטיה החברה "פעלה לקבלת הקלה בדמי השכירות מבעלי הנכסים, ונכון למועד הדוח נמצאת עדיין במו"מ לקבלת הקלות נוספות".
השיפור בשורה התחתונה ניכר אצל שלוש החברות, כאשר הרווח של דלתא מותגים זינק במחצית הראשונה ב-92% ועמד על 68 מיליון שקל, אצל קסטרו מדובר על 60.6 מיליון שקל, קפיצה של אלפי אחוזים, ואילו גולף עברה לרווח של 32 מיליון שקל.
מי שכמובן יכולים לחייך הם המשקיעים במניות החברות הללו, לאחר שדלתא מותגים וקסטרו יותר מהכפילו את שוויין מאז ההלם הראשוני של תחילת המלחמה. מאז ה-24 באוקטובר מניית דלתא מותגים הוסיפה לערכה 107% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 1.72 מיליארד שקל. מניית קסטרו זינקה ב-121% ונסחרת כעת לפי שווי שוק של 628 מיליון שקל. הצלע השלישית, גולף, השלימה עלייה במניה של 53% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 210 מיליון שקל.
קמעונאיות האופנה, נזכיר, נהנו מאוד מהקורונה, שהובילה לזינוק במניותיהן, אך לאחריה הן סבלו מהצטברות גדולה של מלאים, מה שהוביל לשחיקה ופגיעה קשה בתוצאות ולנפילה במחירי המניות. נכון להיום, המניות טרם חזרו לרמות הגבוהות שבהן נסחרו באותם ימים עליזים, אך מניות דלתא מותגים וקסטרו חזרו לרמות שבהן נסחרו בסוף שנת 2022.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.