כולם אוהבים את עידן עמדי: הפרזנטור החדש מסייע למפעל הפיס להתברג גבוה באהדה

הפרסומת השנויה במחלוקת של מפעל הפיס היא המושקעת ביותר השבוע, עם כ־1.7 מיליון שקל, ומתברגת במקום השני באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר, טורנדו - הזכורה ביותר

עידן עמדי בקמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
עידן עמדי בקמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

עידן עמדי יושב בתוך מסוק צבאי, ומספר לצופים שכולנו על המסוק הזה, בדרך לשיקום. פצועי המלחמה, המפונים, אלה שדואגים ליקיריהם בחזית, אלה שבחרדות ואלה שזקוקים לתמיכה רגשית. "נצליח לצאת מהסערה הזו כי נהיה יחד", מבטיח עמדי בסרטון הפרסומת החדש של מפעל הפיס, ומוסיף "הגיע הזמן לשים את המחלוקות בצד, ולחפש את הטוב המשותף".

אחרי שנה בלי משרד פרסום: תקציב הוט עובר לגיתם 
החל מ-45 דולר: לאילו יעדים תמצאו טיסות זולות במיוחד למרות גל הביטולים 

אחר כך מגיע עוד פריים קיטש מלחמתי קלאסי של מסוקים בתוך עננים - סרט הפעולה של חיינו מסרב להסתיים - והקריין של מפעל הפיס נכנס לפעולה עם מסר שמפאר את פעילותו של הגוף הזה. עמדי חוזר כדי לצעוד על מסלול הנחיתה יחד עם קבוצה מגוונת של אנשים, והפרסומת מסתיימת.

יש שתי דרכים להסתכל על הפרסומת המאוד מושקעת הזו. הראשונה: אין ספק שזה מה שהישראלים צריכים לשמוע עכשיו, במיוחד בגלל שזה כל כך רחוק מהם ומהמציאות היומיומית של החודשים האחרונים. ואם יש מישהו שיכול להעביר את המסר היטב זה עמדי - פצוע מלחמה, גיבור, זמר ושחקן נערץ.

הדרך השנייה: מפעל הפיס אולי משקיע מאות מיליוני שקלים ב"שיקום החברה בישראל", אבל מהיכן הכסף מגיע? ממכירת הגרלות ומשחקי מזל (זה מה שנכתב באתר הרשמי שלו). לא בדיוק אבירות חברתית.

בדירוג הזכורות והאהובות - ולא רק בו - האהדה הציבורית לעמדי מקבלת משקל גבוה יותר. וכך, מייד עם עלייתה לאוויר הפרסומת מתברגת במקום השני באהדה והשביעי בזכירות. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם כ-1.7 מיליון שקל.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ-950 אלף שקל, שייכת לחברת הטיפוח והקוסמטיקה לוריאל שעלתה במספר פרסומות במקביל. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-850 אלף שקל, שייכת לפלטפורמת הסטרימינג free TV וקידום תוכנית הריאליטי Love Island. שני המפרסמים אינם מתברגים בדירוג.

הפרסומת האהובה ביותר, גם השבוע, שייכת לביטוח 9 ואודי כגן. בין כל הטרוניות על נחצ'ה שתוקע מחיר, הצופה נחשף לאלמנטים שגורמים לו לזהות את החברה באופן לא מודע עם פטריוטיות (קופסת התרמה עם דגל ישראל) וחדשנות דיגיטלית (הבן שמכיר את ביטוח 9 משתמש באייפון, האב המאותגר טכנולוגית משתמש במכשיר מיושן). על קיר המגנטים, לעומת זאת, אפשר להתווכח.

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לטורנדו והפרזנטורית נעמי לבוב. ברשתות החברתיות נכתבה לא מעט ביקורת על כך שלבוב מוצגת באור לא חיובי - אישה מבולבלת, שלא מבינה דבר ממה שהטכנאי אומר לה - אך למרות זאת היא מצליחה להתקבע היטב בתודעה.

קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

משקיעים קצת יותר

ההשקעה בפרסום עולה מ־23 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־27.5 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), אדלר־חומסקי & ורשבסקי (מפעל הפיס) ומקאן תל אביב (טורנדו)

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.