הישג ענק: אסף יסעור זכה בזהב במשחקים הפראלימפיים אחרי ניצחון על יריב טורקי בגמר

אלוף העולם בן ה-22 שאיבד את שתי ידיו בתאונה, ניצח בגמר והביא מדליה ראשונה לישראל במשחקים • עמי דדאון, שזכה בשתי מדליות זהב בטוקיו 2020, יקפוץ לגמר 50 מטר חזה בהמשך

אסף יסעור, אחרי הזכייה בזהב / צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי הישראלי
אסף יסעור, אחרי הזכייה בזהב / צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי הישראלי

הישגים לישראל - כבר ביום הראשון של המשחקים הפראלימפיים פריז 2024. לוחם הטקוואנדו בן ה-22 אסף יסעור, שזכה בשנה האחרונה באליפות העולם ובאליפות אירופה, זכה במדליית זהב אחרי ניצחון בגמר על יריב טורקי. הוא העפיל לגמר הטורניר האולימפי, בזכות ניצחון על שינג וון שיאאו מטאיפיי. זו המדליה הראשונה של הלוחם הישראלי במשחקים הפראלימפיים.

ראיון | הרקדנית שהפכה לספורטאית פאראלימפית: "מגיע למדינה יותר כבוד מאשר לי, אני הכי רוצה את זה בעולם"

בגמר פגש יסעור את אלי אוזצ'אן הטורקי, המדורג 2 בעולם - כשמעליו רק יסעור עצמו. הקרב היה צמוד מאוד ודקה לסיום הלוחמים עדיין היו במצב 9:9, אלא שאז יסעור התעורר, העלה את רמתו עד ל-12:18 גדול בסיום. מיד עם סיום הקרב רץ יסעור וטיפס ליציע שם משפחתו הניפה אותו על הכתפיים.

יסעור נראה מצוין בחצי הגמר ועלה ליתרון כבר בפתיחת הקרב, כשהוא לא משאיר ליריבו סיכוי. הפער רק הלך וגדל עד לניצחון 6:16. היסטוריה לא קטנה רשם מאמן נבחרת ישראל יחיעם שרעבי. שרעבי, שמאמן גם את אבישג סמברג, הפך לראשון אי פעם בספורט הישראלי שזוכה במדליה אולימפית ופראלימפית.

יסעור ריגש את המדינה כשלפני 9 שנים, רגע לפני בר המצווה שלו, איבד את שתי ידיו בתאונה לאחר שנגע בכבל חשמלי לאחר שניסה להציל כדורגל ביישוב בו גדל. למרות התאונה, הקדיש את חייו לטקוואנדו ומאז מגיע ללא מעט הישגים, כשהשיא הגיע בשנה האחרונה עם הזכויות באליפות העולם ואירופה ולמעשה כמעט ולא הפסיד בשנה האחרונה.

היריב הראשון של יסעור בקטגוריית המשקל עד 58 ק"ג היה תאנווה קאאנקהאם מתאילנד, המדורג שמיני בעולם. יסעור שלט בקרב לחלוטין, יריבו השיג נקודות כמעט אך ורק דרך עונשים שספג הישראלי, ובסיום 5 דקות הקרב התוצאה הייתה חד משמעית עבור יסעור - 6:23, בדרך לחצי הגמר.

מי שפתח את האירועים עבור המשלחת הישראלית הבוקר הוא שחקן הבוצ'יה (מעין פטאנק פראלימפי) נדב לוי, שניצח יריב מהולנד 2:7 במשחק הראשון של שלב הבתים. לוי היה אמור לפגוש מחר יריב מטוניסיה, אך הוא פרש בשל העובדה שהוגרל לבית עם ישראלי, כך שהמשחק הבא שלו יהיה בשבת נגד יריב ברזילאי, בקרב על המקום בשלב הבא.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12