משקפי המציאות המדומה שנועדו לסייע למילואימניקים

הפיתוח של XRHealth מציע טיפולים חווייתיים בביתו של המטופל, באמצעות מטפלים מורשים שעובדים מרחוק • לדברי המנכ"ל ערן אור, "היעד שלנו הוא להגדיל יחס מטפל מטופל לפי 100, תוך כדי שימוש בטכנולוגיות שישנה מהיסוד את המודל הכלכלי הטיפולי בישראל" • אירועים ומינויים

ערן אור, מייסד ומנכ''ל XRHealth / צילום: XRHealth
ערן אור, מייסד ומנכ''ל XRHealth / צילום: XRHealth

1 סיוע למילואימניקים

המחסור במטפלים רגשיים בישראל לא החל ב-7 באוקטובר, אבל התחדד מאוד בשנה החולפת. בחברת XRHealth הישראלית, שמציעה סשנים של טיפולים גופניים ורגשיים באמצעות מציאות מדומה, מנסים לסייע במעט באמצעות הצעת ערכת ה-VR שלהם לכ-300 מילואימניקים ובני משפחותיהם ללא עלות.

חברת החשמל יוצאת למכרז פרסום חדש 
בלעדי | הדרישה הלא שגרתית של שמאלוב-ברקוביץ' לרשת 13: שנו את החוזה כדי שאוכל לתבוע את עיתונאי הערוץ 

הפיתוח של XRHealth מציע טיפולים חווייתיים בביתו של המטופל, באמצעות מטפלים מורשים שעובדים מרחוק. בחברה מאמינים כי שילוב של טכנולוגיה עם מטפלים מוסמכים יאפשר להגיע ליותר מטופלים בעלות נמוכה יותר, ועם תוצאות קליניות עדיפות על הטיפול הקיים. בחברה גייסו תרומות לטובת המהלך, וחברו לשורה של עמותות, בהן "ארים ראשי", "כתף אל כתף" ו"תקוות". כעת היעד הוא להגדיל את הפעילות לכאלף מילואימניקים ובני משפחותיהם בעזרת תרומות נוספות.

לדברי המנכ"ל ערן אור, "היעד שלנו הוא להגדיל יחס מטפל מטופל לפי 100, תוך כדי שימוש בטכנולוגיות שישנה מהיסוד את המודל הכלכלי הטיפולי בישראל, שמתבסס כיום על תשלום לפי שעות מטפל במקום לפי מדדי שיפור מטופל. אנחנו עובדים עם גופים שונים ברחבי העולם, כולל ארגון ה-VA האמריקאי לטיפולים ב-PTSD ובטוחים ביכולתנו להוכיח שהטכנולוגיה שפיתחנו בשמונה שנים האחרונות תסייע בפתרון המשבר של בריאות הנפש בישראל".

"בעיית החוסר של מטפלים בישראל טרם הגיעה לכלל מיצוי, וכיום אין פתרון מלבד טכנולוגיה כדי לנסות ולפתור את הפער", מוסיף אושרי אזרן, סמנכ"ל שותפויות ב-XRHealth, שמוביל את הפרויקט ביחד עם אור. "לי לקח שבע שנים לקבל טיפול נפשי, שנים שבהן חייכתי כלפי חוץ, ובפנים המון היה לגמרי לא ברור. לכן, אני מכיר על בשרי את החשיבות במתן טיפול נפשי מהיר, שיכול לשנות ב-180 מעלות את אופן ההתנהלות בשאר החיים הבוגרים של אותם מילואימניקים ומילואימניקיות שחוזרים משדה הקרב".

2 תערוכה

במסגרת יריד האופנה והלייף סטייל ABOUT US של היזמית קרין לאופר דיין, שיתקיים במתחם המיינדפייס בתל אביב (12-14 בספטמבר) תתקיים תערוכת האמנות HUMAN. NATURE שאצרו מיכל פרידמן ושרה פגין, ועוסקת באיזון בין הטבע למעשה ידי אדם. בין היוצרים המשתתפים בתערוכה: טל שוחט, ירדן אמיר, עדי ארדון, אנדרס גורביץ', נטליה זורבובה, הדס חיון, חן חפץ, אלכס פרפורי, תמר קרוון, חן שיש, דין מנשרוב וקרן שפילשר.

עבודה של נטליה זורבובה
 עבודה של נטליה זורבובה

3 יבוא מזון

שלוש שנים אחרי שיבואנית מוצרי המזון והטיפוח דיפלומט והחברה לנכסי קיסריה הכריזו על הקמת מרכז לוגיסטי, הונחה אבן הפינה בפארק העסקים החכם קיסריה. המרכז ישתרע על פני כ-80 אלף מ"ר, והיקף ההשקעה המשותפת בהקמה יעמוד על כ-800 מיליון שקל.

צילום: ליה להב אמיר
 צילום: ליה להב אמיר

4 טלוויזיה

הסטארט אפ Evrideo, שפיתח פלטפורמת שידור בענן עבור ערוצי טלוויזיה, ישיק פרויקט טלוויזיה דיגיטלית בברזיל יחד עם החברה השנייה בגודלה בשוק זה, סיסטמה ברזילרו טלוויזיון (SBT). לאחרונה עברה הפלטפורמה לענן של אורקל והיא משתפת פעולה עם אנבידיה, במטרה לפתח ביצועי בינה מלאכותית. המהלך המשותף יוצג בתערוכת CloudWorld שתקיים החודש אורקל בלאס וגאס - וזאת כחלק מהחלטה אסטרטגית של אוורידאו להתמקד בשוק האמריקאי. בימים אלה נמצאת החברה במו"מ עם גופי שידור מובילים בארה"ב, במטרה שעד סוף 2025 מחצית מהפעילות שלה תתקיים בשוק זה.

פלטפורמת השידורים של Evrideo משמשת כיום את הוט, yes, פרטנר, סלקום ו-FreeTV, ובין לקוחותיה בעולם (כ-350 ערוצים) נמנים ערוץ ה-NBA האמריקני, הטלוויזיה הממלכתית בצרפת ועוד. לדברי אבי זנו, מנכ"ל Evrideo, "היום עולם הטלוויזיה והמדיה בנוי על תשתיות שמותקנות אצל חברות השידור. אנחנו מציעים דיגיטציה - העברת התשתיות לענן, במסגרת שיתוף הפעולה עם אורקל - מה שיאפשר לבצע באופן אוטומטי תהליכים רבים שעד כה בוצעו ידנית. זה יחסוך לחברות השקעות ענק ברכישת ציוד, ויאפשר במקום זאת להשקיע כסף ביצירת תוכן".

צילום: יחצ
 צילום: יחצ

5 מינויים חדשים

רו"ח ועו"ד טל אוחנה תכהן כמנכ"לית אקספו תל אביב (מרכז הירידים). עד לאחרונה כיהנה כמנכ"לית החברה הכלכלית של העיר מודיעין.

רו''ח ועו''ד טל אוחנה / צילום: יחצ
 רו''ח ועו''ד טל אוחנה / צילום: יחצ

רועי עמית נכנס לתפקידו כמנכ"ל גלוברנדס, חברת הפצה קמעונאית המתמחה במוצרי טבק ומזון. קודם לכן כיהן כמנכ"ל פיליפ מוריס ישראל, מנכ"ל מארס מולטי סיילס ומנכ"ל ריגלי ישראל.

מספר היום

7,000

מספר יחידות הדיור החדשות שיצאו לשיווק ברובע שדה דב שבצפון תל אביב - לפי הודעת רשות מקרקעי ישראל