אחרי חשיפת ההפסדים: לוסיקס של בני לנדא מעמידה עצמה למכירה

הירידה במחירי יהלומי המעבדה בהיקף של 75% בשנים האחרונות הביאו את הכנסות החברה להתכווץ ואת ההפסדים להאמיר • בחברה מבקשים כעת להעמיד את עצמה למכירה כחברה פעילה, או את נכסיה, כאשר פירוש הדבר הוא שהחברה תפורק

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez
בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

חברת יהלומי המעבדה לוסיקס (Lusix) חשפה הבוקר (ב') את נתוני ההכנסות וההפסדים שלה - ואלה מסמנים כי החברה נמצאת במגמת התרסקות כל עוד תמשיך לפעול במתכונתה הנוכחית. לשם הדגמה, בשנת 2021 עמדו הכנסות החברה על 22.8 מיליון דולר ונרשם לה רווח נקי של 551 אלף דולר.

ראיון | הפיזיקאי שהקים עם בני לנדא את חברת היהלומים מדבר על הקשיים 
חובות של 15 מיליון דולר: כך הגיעה חברת היהלומים של בני לנדא לסף פשיטת רגל 

עם זאת, הירידה במחירי יהלומי המעבדה בהיקף של 75% בשנים האחרונות הביאו את הכנסות החברה להתכווץ ואת ההפסדים להאמיר: ההכנסות ל-2022 הסתכמו ב-17 מיליון דולר, ירידה של 25% ביחס לשנה שלפניה, וב-2023 הם הסתכמו ב-14 מיליון דולר בלבד. אם ימשיכו המכירות בקצב הנוכחי, יסתכמו המכירות השנה ב-12 מיליון דולר בלבד - ירידה של 45% ביחס ל-2021.

ההפסדים, כאמור, הלכו והאמירו: בשנת 2022 הם עמדו על 22.7 מיליון דולר, ובשנה שעברה הם עמדו על 30.7. במחצית הראשונה של 2024 עומד הנתון על כ-11 מיליון דולר. הוצאות החברה קטנו משמעותית לאחר ש-60 מתוך 92 העובדים פוטרו ברובם.

הנתונים נחשפו במסגרת בקשה שהגישה לוסיקס לבית המשפט המחוזי בתל אביב להארכת עיכוב ההליכים כדי לגבש הסדר נושים, לאחר שצברה חובות של 103 מיליון שקל לבנק לאומי, דיסקונט וחברת אמות. בחברה מבקשים כעת להעמיד את עצמה למכירה כחברה פעילה, או את נכסיה כאשר פירוש הדבר שתפורק. בראיון אשר ערך אחד המייסדים בחברה, ד"ר יוסי יאיון לגלובס, אמר כי בחברה ממתינים להשלמת עסקת שותפות בהפצת יהלומי מעבדה מלוטשים עם מפיץ יהלומים ישראלי גדול שפעיל בארה"ב.

מפעלי לוסיקס / צילום: יח''צ
 מפעלי לוסיקס / צילום: יח''צ

בבקשה שהוגשה לא צוינה עובדה זו, אך נכתב כי "קיימים גורמים המעוניינים בהשקעה בחברה ואף ערכו שיחות ראשוניות עם חברה בינלאומית הידועה כאחד הגורמים המובילים בעולם בכל תחומי ייצור ושיווק היהלומים, שמכירה את החברה וקיימות נכונות מצידה לבחון השקעה בחברה לאחר ביצוע בדיקות שלא יעלו מספר ימים ספורים".