שביתה | בלעדי

השביתה שפילגה את הקניונים והכעס של הראל ויזל

מנכ"ל פוקס הראל ויזל, שמוביל את פורום העסקים, זעם על רשת מליסרון, לאחר שמספר חנויות בקניונים שלה נפתחו היום למרות השביתה • וזה לא היה המהלך היחיד שפילג את הקניונים: בעוד ביג סגרו את כל החניונים ולא אפשרו פתיחה של החנויות, קבוצת קניוני עזריאלי הודיעה כבר אתמול כי תאפשר חופש פעולה לכל אחד מבעלי העסקים בנכסיה

הראל ויזל בעלים ומנכ''ל קבוצת פוקס / צילום: כדיה לוי
הראל ויזל בעלים ומנכ''ל קבוצת פוקס / צילום: כדיה לוי

לאחר הודעת ההסתדרות על השבתת המשק, והודעת פורום העסקים כי יצטרף לשביתה ולא יפעיל את העסקים - הכוללים בין היתר מרכזי קניות, רשתות קמעונאיות ובנקים - נראה כי לא כל העסקים שבתו, מה שהעלה את כעסו של אחת הדמויות הבולטות ביותר בפורום, מנכ"ל ובעלי פוקס הראל ויזל.

השביתה במשק: מרכזי קניות פועלים חלקית, אתרי אונליין סגורים להזמנות
מי יקבל שכר והאם ההסתדרות חשופה לתביעות? ההשלכות של סיום השביתה

כאמור, פורום העסקים - המורכב מכ-200 העסקים הגדולים בישראל ומעסיק את רוב העובדים הלא-מאוגדים בישראל, הודיע כי יצטרף לשביתה בפגישה שהתקיימה אמש (א') במלון רויאל ביץ' בתל אביב, בה לקחו חלק מנכ"לי הבנקים; ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר מליסרון; איתן בר-זאב וחי גאליס מביג; הראל ויזל, בעלי ומנכ"ל פוקס; יאיר המבורגר, יו"ר הראל; ניר זוהר, נשיא וויקס; ועוד שורה של אנשי עסקים בכירים.

עם זאת, בעוד ביג סגרו את כל החניונים של מרכזי הקניות של הקבוצה ולא אפשרו פתיחה של החנויות, כולל החיוניות - קבוצת קניוני עזריאלי הודיעה אתמול כי תאפשר חופש פעולה לכל אחד מבעלי העסקים בנכסיה, לנהוג בהתאם לשיקול-דעתו בכל הנוגע להשבתה המתוכננת; ואילו קניוני עופר של מליסרון הודיעו על השבתת כל הקניונים והמרכזים המסחריים. למרות זאת, חלק מבעלי החנויות, בעיקר בערי הפריפריה, בחרו לפתוח את החנויות למרות ההודעה של מליסרון, מה שהוביל לכעס מצד ויזל על הנהלת מליסרון שאפשרה את הפתיחה למרות ההצהרה על השביתה.

ממליסרון נמסר בתגובה: "קניוני עופר הודיעו אתמול על השבתת הקניונים לאות מחאה וכהזדהות עם משפחות החטופים. למעט חנויות חיוניות של מזון ופארם, הרוב המוחלט של הרשתות והחנויות הצטרף לשביתה. מספר זעום של בעלי עסקים בחלק מהקניונים החליטו בכל זאת לפתוח את חנויותיהם ללקוחות, בניגוד להנחיה".