בשבוע האחרון של החופש הגדול נרשמה ירידה במחזורי הקניות בכרטיסי אשראי ברוב ענפי הצריכה, הפנאי והבילוי - כך עולה מנתוני מדד הפניקס גמא.
הירידה החדה ביותר במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בשבוע של ה-25-31.8.24 חלה בענף התיירות (14%). עם זאת, מרבית החופשות לסוף אוגוסט נרכשו מבעוד מועד, ולכן מדובר בירידה טבעית לענף.
● בלעדי | השביתה שפילגה את הקניונים והכעס של הראל ויזל
● בלעדי | עגבניות מטורקיה דרך יוון: משרד החקלאות פרסם מסלול עוקף, אך לא עדכן יבואנים
מזג האוויר השרבי השפיע על הצריכה כמעט בכל הענפים, וגרם לכך שרבים העדיפו לבלות יותר בקניונים ממוזגים מאשר בחנויות רחוב, שבהן נרשמה ירידה גדולה יותר בהשוואה לחנויות הקניונים.
בענף בתי הקפה והמסעדות נרשמה ירידה כללית של 2% במחזור הקניות לעומת השבוע שעבר, בו חלה עלייה של 12%. הירידה החדה ביותר הייתה בסגמנט המזון המהיר, שירד ב-6% בסניפי הרחוב וב-3% בקניונים. יוצאות דופן בענף היו המסעדות שנמצאות בקניונים, שרשמו עלייה של 2% במחזור הקניות בכרטיסי האשראי.
באופן דומה, בחנויות האופנה וההנעלה הפיזיות כמעט ולא נרשמה ירידה במכירות, ורוב הירידה הענפית מיוחסת להזמנות האונליין. הענף היחיד שבו נרשמה עלייה (קטנה) בשבוע החולף הוא מוצרי החשמל והאלקטרוניקה.
"הציבור נמצא לאחר חודשיים של חופש מבתי הספר והגנים, שבהם הוצאות הצריכה היו גבוהות מהרגיל, בנוסף ליוקר המחיה ועליית המחירים לצד הרצון לחזור לשגרה לקראת שנת הלימודים", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "כל אלה גרמו לכך שהיקף הרכישות נמוך יותר משבועות קודמים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.