התחרות בשוק מותגי היוקרה מתחממת

מתחם מותגי היוקרה LOVE של איש העסקים חיים סקאל ישווק בלעדית בישראל שורה של מותגי יוקרה ויגדיל את התחרות מול פקטורי 54 • ענת גבריאל ויניב גרטי מצטרפים לדירקטוריון שטראוס, ואילנית לוי קוטפת קמפיין חדש • אירועים ומינויים

חיים סקאל / צילום: יח''צ
חיים סקאל / צילום: יח''צ

1אופנה

התחרות בגזרת מותגי היוקרה מתחממת: מתחם מותגי היוקרה LOVE (House of Giving) של איש העסקים חיים סקאל ישווק בלעדית בישראל שורה של מותגי אופנה בינלאומיים, בהם מייקל קורס (גברים), משפחת ולנטינו, פרי אליס, COACH ו-Kate Spade.

אירועים ומינויים | משקפי המציאות המדומה שנועדו לסייע למילואימניקים
אירועים ומינויים | חברת החשמל יוצאת למכרז פרסום חדש
אירועים ומינויים | מה עומד מאחורי קמפיין הפרגון של טמבור

משפחת סקאל הייתה הבעלים של אחת הקמעונאיות הדומיננטיות בנתב"ג - סקאל דיוטי פרי, שפעלה בנמל התעופה מאז שנות ה-80. לפני כשש שנים נמכרה פעילות הדיוטי פרי של המשפחה, שרוכזה בשלוש חברות, לטדי שגיא תמורת כ-40 מיליון שקל.

חנות LOVE נפתחה לפני כשנה ומתפרסת על פני 1,500 מ"ר בשתי קומות, בפרויקט ב.ס.ר סיטי פתח תקווה. בין היתר נמכרות בה בבלעדיות גם קולקציות של ברברי, אלכסנדר מקווין, בוטגה ונטה, פראדה, דולצ'ה וגבנה, גוצ'י, פנדי ועוד.

מתחם LOVE בפתח תקווה / צילום: יח''צ
 מתחם LOVE בפתח תקווה / צילום: יח''צ

לדברי סקאל, המיקום בפתח תקווה נבחר משני שיקולים. "הראשון הוא שכר דירה נמוך מתל אביב, שמאפשר לנו להיות תחרותיים ויעילים, כפי שפעלנו בדיוטי פרי. השיקול השני הוא ראייה קדימה - עיריית פתח תקווה קידמה כאן תוכנית עם מדרחוב באורך של 2 ק"מ, שיכלול פרויקט של BIG, בתי קולנוע, מקומות בילוי ויותר מ-100 מסעדות ובתי קפה, כאשר מעל יהיו מגדלים - ממש כמו השדרה החמישית בניו יורק. השלמת הפרויקט תהווה עוגן מהחזקים בישראל במסחר".

על המתחרה הגדולה, רשת פקטורי 54, אומר סקאל כי "התמהיל שלנו פונה לקהלים רחבים ואינו זהה לזה של פקטורי. חשוב לנו להיות נגישים לכלל האוכלוסייה. אנו משתפים פעולה עם מעצבים ישראלים, ונמשיך לחזק את הקו הזה. בנוסף, בכל רכישה במתחם ישנה תרומה המגולמת במחיר המוצר - 1% מההכנסות מנותב ישירות לעמותת 'לב אוהב' - והשילוב הזה של קמעונאות לצד תרומה לחברה יוצר קנייה עם משמעות".

2ישראל מתגייסת

עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, משיק את תוכנית "עוגן לעתיד", המעניקה מעטפת סיוע כלכלי-חברתי לתושבים שנפגעו או פונו בעקבות המלחמה בצפון ובדרום. המהלך, בהובלה המנכ"ל שגיא בלשה, מתבצע בשיתוף עם הסטארט-אפ סיטיזן אימפקט.

בשלב ראשון צורפו לתוכנית 400 מפונים, והמטרה היא להגדיל את מספר המשתתפים. "עוגן לעתיד" כוללת אבחון אישי ומשפחתי וסיוע בשישה סוגי שירותים: ליווי פיננסי והלוואה חברתית ללא ריבית, מיצוי זכויות, ייעוץ תעסוקתי, פתרונות רווחה ושירותי תמיכה נפשית. הליווי האישי הוא לתקופה של 8-12 חודשים. משתתפי התוכנית שנזקקים לסיוע כלכלי יכולים לקבל מעוגן הלוואה חברתית עד 50 אלף שקל ללא ריבית.

עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח / צילום: ענבל מרמרי
 עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח / צילום: ענבל מרמרי

לדברי בלשה, "המטרה שלנו בתוכנית החדשה היא לסייע לישראלים רבים שנפגעו בעקבות המלחמה בגוף, בנפש וביכולת הכלכלית, לבנות את חייהם מחדש בתקופה של אתגרים אדירים. אנו מבינים את ההשפעה העמוקה של האירועים הביטחוניים על קהילות רבות בצפון ובדרום, ולכן אנו עושים מאמץ אדיר לספק להם מעטפת תמיכה וסיוע משמעותית, שתוכל לייצר עבורם חוסן לטווח ארוך. התוכנית הצליחה לצאת לפועל בזכות תרומותיהן של אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון וקרן התובענות הייצוגיות".

3קולינריה

חברת הקייטרינג החלבי "לה רושל", בבעלות רותם בארי, רכשה את מפעל הפסטות הטריות "מאמא פסטה" תמורת כחצי מיליון שקל. המטרה: להרחיב את ההיצע הקולינרי, להגדיל את יכולת הייצור והשליטה על חומרי הגלם ולפנות לשווקים נוספים. כחלק מתהליך הרכישה וההטמעה, השקיעה "לה רושל" גם בתשתיות ובחדשנות טכנולוגית, שמאפשרות למפעל החדש להמשיך לייצר בקצב גבוה.

חברת הקייטרינג ''לה רושל'' / צילום: לירן מימון
 חברת הקייטרינג ''לה רושל'' / צילום: לירן מימון

3קמפיין

אחרי שנפרדה השנה מתפקידה כפרזנטורית של מותג מוצרי ניקיון, אילנית לוי תשמש כעת כפרזנטורית של מותג שואבי האבק Dreame ישראל, המשווק בארץ באמצעות קבוצת קריסטלינו. לוי תוביל את השקת השואבים השוטפים האלחוטיים, והחברה תעלה בקמפיין דיגיטל, רדיו, פרינט וסושיאל באמצעות משרד הפרסום פיץ'.

אילנית לוי / צילום: יובל יוסף
 אילנית לוי / צילום: יובל יוסף

5מינויים

ענת גבריאל, לשעבר מנכ"לית יוניליוור ישראל, החלה לכהן השבוע כדירקטורית בשטראוס. דירקטור נוסף שהצטרף הוא יניב גרטי, שקודם לכן כיהן כמנכ"ל אינטל ישראל וסגן נשיא אינטל העולמית.

ענת גבריאל, לשעבר מנכ''לית יוניליוור / צילום: יונתן בלום
 ענת גבריאל, לשעבר מנכ''לית יוניליוור / צילום: יונתן בלום

עידן זו-ארץ מונה למשנה למנכ"ל מלט. קודם לכן כיהן כמנכ"ל קבוצת רב-בריח.

מספר היום

8 שעות נמשכה השביתה הכללית במשק, בהובלת ההסתדרות - עד שהופסקה בעקבות החלטת בית הדין לעבודה