יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ורשת 13 הגיעו להבנות לגבי סיום תפקידה

שמאלוב-ברקוביץ' תמשיך לכהן כיועצת לרשת 13 לענייני ועדת המדרוג, עפ"י ההסכם עימה עוד טרם מינויה לתפקיד מנכ"לית חדשות 13 • החברה הולכת לוועדת איתור נוספת, ועד שיימצא מחליף, יו"ר הדירקטוריון אייל דה פאו ימלא את תפקיד המנכ"ל

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: ענבל מרמרי
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: ענבל מרמרי

רשת 13 הוציאה הודעה רשמית כי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וחדשות 13 הגיעו להסכמות על סיום תפקידה. על־פי ההודעה, שמאלוב-ברקוביץ' תמשיך לכהן כיועצת לרשת 13 לענייני ועדת המדרוג, על־פי ההסכם עימה עוד טרם מינויה למנכ"לית חברת החדשות.

הדרישה הלא שגרתית של שמאלוב-ברקוביץ' מרשת 13: שנו את החוזה כדי שאוכל לתבוע את עיתונאי הערוץ
האולטימטום של חדשות 13 לשמאלוב-ברקוביץ': הסכם או הדחה
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מנהלת משא-ומתן לתנאי פרישה משופרים מחדשות 13

המשמעות היא ששמאלוב-ברקוביץ’ תהנה מתנאי פרישה גבוהים יותר, זאת לאחר משא-ומתן שניהלו הצדדים בשבועות האחרונים. לצורך ההשוואה, אם שמאלוב-ברקוביץ’ הייתה מפוטרת בהליך הדחה, היא הייתה מקבלת כ-2 מיליון שקל כפיצוי, כך פורסם בזמנו בגלובס. ההערכות הן שהפיצויים הנוכחיים שלה גבוהים יותר.

נזכיר כי בשבועות האחרונים, ברשת 13 עמלו לחתום על הסכם עם שמאלוב-ברקוביץ', אחרי ההסכם שנחתם מול ועד העובדים. למרות ההסכם מול העובדים, שמאלוב-ברקוביץ' לא הסכימה לחתום על ההסכם עם רשת, כדי למקסם את תנאי הפרישה שלה, וכפי שפורסם בגלובס - סביב הסוגיה של האפשרות שלה לתבוע את החברה ואת עובדי החברה. לגלובס נודע כי ברשת לא התקפלו סביב הנושא ומנעו את האפשרות הזו. 

כעת החברה הולכת לוועדת האיתור הנוספת, כדי למצוא את המנכ"ל החדש שייכנס. עד שיימצא מחליף, אייל דה פאו, יו"ר הדירקטוריון של חדשות 13, ימלא את תפקיד מנכ"ל חברת החדשות.

היום (ב') הוציא ועד העובדים הודעה מיוחדת לעובדים, שם הוסבר כי נציגי הציבור בדירקטוריון אינם משתפים פעולה, "והם נושאים באחריות לשיתוק המסוכן שנגרם לחברה כתוצאה מכך". עוד נכתב כי "בניגוד לחברי הדירקטוריון, אנו העובדים נמצאים יום-יום באולפני החברה ורואים במו עינינו את הנזקים המצטברים בשל גרירת הרגליים בקבלת ההחלטה המובנת מאליה". בוועד העובדים הודיעו היום כי הם חוזרים למאבק, והערב כאמור החברה הודיעה על חתימה על הסכם עם שמאלוב-ברקוביץ'. 

העובדים: "מצפים למינוי מנכ"ל מקצועי"

ועד עובדי חדשות 13 מסר בתגובה: "אומנם באיחור של כמה שבועות, עכשיו זה באמת מאחורינו. תודה לנציגי רשת בדירקטוריון, שעמדו בהתחייבותם לעובדים למרות הקשיים שבהם נתקלו. אנו מצפים למינוי מנכ"ל מקצועי לחברת החדשות, שישקם אותה מהמשבר הקשה בתולדותיה, ומתכוונים להתייצב מאחוריו. בהצלחה לגברת שמאלוב-ברקוביץ' בהמשך דרכה".

מנכ"ל רשת 13, אמיליאנו קלמזוק, מסר בתגובה: "במהלך התקופה שעבדנו זה לצד זה, גיליתי אישה חכמה ונחושה. יוליה היא אחת הנשים המנוסות בתחום המדיה והתקשורת, ורשת תמשיך להרוויח מניסיונה העשיר, בתפקיד יועצת של הערוץ לענייני ועדת המדרוג".

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מסרה בתגובה: "הגעתי מתוך שליחות לנסות לאחד את כל חלקי העם סביב מהדורת השבט של חדשות 13, דווקא בתקופה זאת. לצערי הדבר לא הסתייע. אני מאחלת לרשת שתדע ליישם את החזון שהצעתי". 

שמאלוב-ברקוביץ': "עברתי חרם אכזרי" 

כמו כן, שמאלוב-ברקוביץ' פרסמה פוסט בפייסבוק בו הביאה את תגובתה המלאה. בין היתר היא כתבה: "קשה לי לא לחשוב שאילו היה לי שם משפחה אחר, אולי חיימוביץ' או רוזנטל למשל, ואולי אם הייתי באה מבית גידול אחר, גאוגרפי ופוליטי - המינוי שלי דווקא היה מתקבל בחיבוק גדול מצד העובדים".

עוד כתבה שמאלוב-ברקוביץ': "עברתי חרם אכזרי, קשה ולא אנושי מצד חלק גדול מעובדי חדשות 13. אתם לא רוצים את המינוי שלי? בבקשה, בואו נדבר. יודעים מה, אלך איתכם, לא רוצים אפילו לדבר איתי? בסדר. זכותכם. אבל בן אדם אומר לכם שלום או בוקר טוב, כל-כך קשה להגיד לו שלום בחזרה או לברך אותו בבוקר טוב בחזרה? ממתי זה נהפך לפשע? חרם זה דבר נורא ואיום. מעולם לא חוויתי פער כזה בין רמת ציפייה והתרגשות לקראת משהו חדש לבין עוגמת-נפש שהותירה בי צלקת".