טורנדו כבר לא רק הזכורה אלא גם האהובה ביותר, ואיזה בנק משקיע הכי הרבה?

מותג המזגנים מוביל בזכירות זה השבוע החמישי - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לבנק הבינלאומי, עידו רוזנבלום ואילנית, אך היא לא נכנסת לדירוג, ובליברה מאמינים שגם מלך צריך משכנתה

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מיוטיוב
נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הזמרת האהובה אילנית לבושה היטב בעת שהיא יושבת על מיטת שיזוף בחצר של וילה ענקית או ריזורט יוקרתי, ולצידה קערת פירות ושייק מזמין. מולה עומד עידו רוזנבלום ומנסה לשכנע אותה לשלב את השיר המתקמבק "הנה ימים באים" בפרסומת החדשה של הבנק הבינלאומי.

מחיר שמן הזית בישראל זינק בשנה האחרונה. האם ניתן להוריד אותו בחזרה
ראיון | ודמני על שופרסל: "האחים אמיר לא היו צריכים אפילו להתכופף כדי להרים את הכסף מהרצפה"

בדיוק כמו אסף אמדורסקי בפרסומת הקודמת בסדרה, גם היא לא מבינה אותו, למרות שפירט עבורה ועבור הצופה את הצעת הערך של הבנק. "לה־ת־ר־אות", היא מסכמת בשירה את המפגש. ואם היא לא מעוניינת, הצופה עלול לצאת מבולבל.

אילנית בקמפיין הבנק הבינלאומי / צילום: צילומי מסך מיוטיוב
 אילנית בקמפיין הבנק הבינלאומי / צילום: צילומי מסך מיוטיוב

הניסיון לייצר עקביות בשפה הפרסומית והשימוש בשיר פופולרי מאוד עשויים היו לעמוד לטובת הפרסומת במדד הזכורות והאהובות. כך גם העובדה שלפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הבנק הוא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־810 אלף שקל. אך למרות זאת, הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־790 אלף שקל, שייכת למטרנה והקמפיין שמקדם את מטרנה גולד פרו, בעזרת לי בירן ששר את שיר הנושא. ההשקעה השלישית בגודלה, כ־650 אלף שקל, שייכת למנורה מבטחים וקמפיין ביטוח הבריאות בכיכובה של סוזנה פפיאן. גם שתיהן אינן בדירוג.

הפרסומת האהובה והזכורה ביותר השבוע שייכת למותג המזגנים טורנדו והפרזנטורית נעמי לבוב, על אף שהיא ירדה מהאוויר בתחילת השבוע. לדברי אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, "ההשקעה התקציבית והנוכחות הרציפה על המסך הצליחו למקם את טורנדו גבוה ולאורך זמן בתודעה הצרכנית, וזאת בחודשי הקיץ שבהם הביקוש למזגנים גובר.

תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך מיוטיוב

"מעבר לכך, השילוב בין לבוב שמדברת בגובה העיניים לקריאייטיב המשלב סיטואציות הומוריסטיות, מייצר חיבור חיובי עם הצופים המביא גם לשיעורי אהדה גבוהים. הפרסומת מצליחה לגעת במכנה המשותף הרחב, כאשר שיעורי האהדה דומים בין קבוצות אוכלוסייה שונות (גיל, מגדר, רמת השכלה ועוד), למעט שיעורי אהדה גבוהים יותר בקרב החברה היהודית לעומת החברה הערבית".

השבוע מתברגות בדירוג שתי פרסומות חדשות, וכמו זו של הבינלאומי, גם הן מעוררות סימני שאלה. במקום החמישי בזכירות נמצאת חברת הביטוח ליברה, שהפעם הפכה את תומר קאפון למלך שזקוק לביטוח משכנתה (ממתי לוקחים משכנתה על ארמון?!?), ובהמשך מתברר כי גם לשליט יש שכנה שמנסה להרדים את הילדים.

במקום השביעי בזכירות מתברגת פנדור, שמשתמשת בסלוגן הרדיו הקבוע ("סימן שלא התפשרתם") כדי לקדם את דלתות הפנים שלה. סיפור הפרסומת מעט עמום - בחורה שמוצגת כ"גורביץ' מהרצליה", ושלא ברור אם היא רווקה, גרושה או מקבלת ההחלטות היחידה בבית, איך זה מסתדר עם סלוגן בלשון רבים? נראה שבעניין הזה כן אפשר לעשות פשרות.

שוב ירידה בהשקעה
ההשקעה בפרסום יורדת מ־24.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־21.5 מיליון שקל בלבד השבוע. 

המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם מקאן תל אביב (טורנדו ובנק לאומי) ובורודה־קפלן (תדיראן). 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.