טראמפ מאיים: כשאבחר לנשיא - אכלא פעילים פוליטיים, תורמים ופקידי בחירות

בפוסט ברשת החברתית Truth, הנשיא לשעבר האשים את הדמוקרטים בכך שרימו בבחירות, והבטיח לכלוא את כל ה"רמאים" • "האנשים שרימו יעמדו לדין שיכלול מאסרים ארוכים. אלו שמעורבים ברמאות יתפסו וישפטו כפי שאף פעם לא קרה במדינה שלנו", כתב טראמפ • לאורך השנים, המועמד איים מספר פעמים שייכלא את יריבו הפוליטיים

נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Jeenah Moon
נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Jeenah Moon

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ איים הלילה (בין שבת לראשון) שייכלא את יריביו הפוליטיים אם ייבחר לנשיא. טראמפ האשים את הדמוקרטים בכך שרימו בבחירות 2020, בהם הפסיד לנשיא ג'ו ביידן, ואמר שהוא ייכלא את כל מי שרימה "כפי שאף פעם לא נעשה בעבר".

"אני בוחן את טוהר הבחירות לנשיאות ב-2024 כי אני יודע על הרמאות של הדמוקרטים בבחירות ב-2020", כתב טראמפ ברשת החברתית Truth, ואיים: "כשאנצח בבחירות, האנשים שרימו יועמדו לדין, שיכלול מאסרים ארוכים כדי שחוסר הצדק הזה לא יתרחש שוב".

הנשיא לשעבר הוסיף אזהרה מפורשת ליריביו: "שימו לב שהסכנה המשפטית הזו חלה על עורכי דין, פעילים פוליטיים, תורמים, מצביעים לא חוקיים ופקידי בחירות מושחתים. אלו שמעורבים ברמאות יתפסו ויועמדו לדין כפי שאף פעם לא נעשה בעבר במדינה שלנו".

מאז שהפסיד את הנשיאות ב-2020, טראמפ טען שוב ושוב ללא ביסוס שהדמוקרטים רימו בבחירות. באמירה נדירה, טראמפ הודה בשבוע שעבר שהוא "הפסיד במעט" לנשיא ביידן בבחירות, אך באותו ריאיון חזר על טענתו לגבי הונאה שביצעו הדמוקרטים בקלפיות.

לא מדובר בפעם הראשונה שטראמפ מאיים לכלוא יריבים פוליטיים. המועמד השמיע אמירות דומות בעבר, כולל בפוסט לפני כחודשיים, בו הוא הבטיח למנות תובע מיוחד כדי "לרדוף אחרי ג'ו ביידן, הנשיא המושחת ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, ואחרי משפחתו". עוד ב-2016 אמר טראמפ שיש לכלוא את יריבתו במרוץ לנשיאות הילרי קלינטון.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12