על ידי תושבי חוץ: דירה במגדל בשדרות רוטשילד נרכשה ב־47 מיליון שקל

תושבי חוץ רכשו דירה בגודל 320 מ"ר בקומה גבוהה במגדל רוטשילד 10 בתל אביב • המגדל יכלול שימושים מעורבים של מסחר, מלונאות ו־55 דירות מגורים, וסך ההשקעה בו נאמד בכמיליארד שקל

מתחם רוטשילד 10 / הדמיה: סטודיו 84
מתחם רוטשילד 10 / הדמיה: סטודיו 84

דירה בקומה הגבוהה של מגדל רוטשילד 10 בתל אביב, אותו יוזמות חברות תדהר, קבוצת וייס וזיו אבירם, נמכרה בכ־47 מיליון שקל בעסקה שקיבעה את מעמדו כאחד ממגדלי היוקרה היקרים בארץ.

"המוכרים היו צריכים להיות ריאליים במחיר": בכמה נמכרה דירה בבת ים? 
בלעדי | יותר מחצי מיליארד שקל לנדל"ן בלב ת"א: השמות הנוצצים, ומי זכה במכרז הענק 

מדובר בדירה בת כ־320 מ"ר, שמהווה חצי מקומה 34 של המגדל, שבו 42 קומות. לדירה צמודה מרפסת של 25 מ"ר והרוכשים הם תושבי חוץ. רוטשילד 10 הוא פרויקט ייחודי בנוף מגדלי היוקרה בישראל, שמוקם במפגש הרחובות הרצל ושדרות רוטשילד. הפרויקט כולל התחדשות עירונית, במסגרתו מוקם המגדל וכן חמישה מבנים שהוקמו בתחילת המאה שעברה עוברים הליכי שימור. "אחוזת בית", שהיתה שכונת יסוד להקמת תל אביב, הוקמה לאורך רחוב הרצל, בין הרחובות יהודה הלוי לאחד העם.

המגדל רוטשילד 10 יכלול שימושים מעורבים של מסחר בקומה התחתונה, מלונאות בקומות הראשונות, ו־55 דירות מגורים בקומות העליונות, וסך ההשקעה בו נאמד בכמיליארד שקל.

שתי עסקאות רשומות

תדהר ווייס רכשו את המגרשים מבעליהם המקוריים בהליכים של עסקאות קומבינציה, וב־2020 הצטרף אליהם כשותף זיו אבירם, ממייסדי חברת מובילאיי, ששימש כנשיא וכמנכ"ל עד למכירתה לפני כשבע שנים לאינטל. כיום הוא מכהן כיו"ר פעיל משותף של חברת אורקם.

בשנה שעברה חתמו היזמים על הסכם עם רשת מלונות היוקרה "Six Senses", לפיו היא תנהל את המלון שעתיד לקום ברוטשילד 10. במגדל בוצעו מספר עסקאות, אך רק שתיים נרשמו עד כה באתר רשות המסים: דירת 154 מ"ר נטו בקומה 28 נמכרה ב־21.1 מיליון, ודירה גדולה יותר של 170 מ"ר נטו בקומה ה־26 נמכרה ב־24.8 מיליון שקל.

העסקאות בוצעו לפי מחיר של כ־140 אלף שקל למ"ר (תלוי בשיטת החישוב), מהגבוהים בארץ, שמשתווה פחות או יותר לרמות המחירים של הפרויקט המגה יוקרתי מנדרין אוריינטל, שמוקם מול מה שהיה פעם הדולפינריום. בפרויקטים מגה יוקרתיים אחרים באזור, שם הדירות שנמכרות הן יד שנייה, המחירים נעים בדרך כלל בין 80 ל־100 אלף שקל למ"ר.

"זה אינו מקרי", אומר המתווך אורן כץ שביצע את העסקה. "מדובר בפרויקט מגה יוקרתי עם גימורים ומפרטים נדירים, ואנשים שיכולים לעמוד במחירים הללו מעדיפים לשלם יותר, ולרכוש את הדירות בפרויקט".