ג׳ורג׳ חורש ועומר אדם הפסידו: מי זכה בעסקת הענק בת"א

10 נכסי יוקרה בתל אביב ששייכים למשפחת מחקשווילי נמכרו ב-540 מיליון שקל לקבוצה, שמייצגת את חלק מבני המשפחה • בין המציעים שלא זכו: קבוצת אירופה ישראל ועומר אדם, ג'ורג' חורש וכידן דהרי וירון אדיב

מלון ישמאעילוף / צילום: חגית ב, ויקיפדיה
מלון ישמאעילוף / צילום: חגית ב, ויקיפדיה

תהליך התמחרות למכירת 10 נכסי יוקרה בתל אביב הסתיים היום (א') בהצעת מחיר שהתקבלה על סך 540 מיליון שקל, כך נודע לגלובס. הקבוצה הזוכה במכרז מייצגת חלק ממשפחת מחקשווילי, שרוכשת את קבוצת המבנים שעד כה היו שייכים למשפחה אך נכנסו לכינוס נכסים לאחר סכסוך בין חלקיה השונים.

131 קומות, ביותר ממיליארד דולר: דובאי בונה את המגדל השני בגודלו בעולם
עסקה בשבוע | "המוכרים היו צריכים להיות ריאליים במחיר": בכמה נמכרה דירה בבת ים?  

רשימת הנכסים כוללת כמה מפנינות הנדל"ן ההיסטוריות של מרכז תל אביב ובהם: מלון ישמעילוף-יבנה בצומת הרחובות מונטיפיורי ויבנה, בית מלון שנבנה ב- 1925 המפורסם בכיפתו ובאדריכלות בסגנון ארט נובו קלאסי בו הוא מעוצב; בית מיחקשווילי ברחוב אילת, ששימש כבית המשפט המחוזי הראשון של תל אביב; וכן שורה של מגרשים בנחלת בנימין, רחוב בלפור, בן יהודה, רוטשילד, הרצל וכן דירה בשדרות חן ומגרש ברחוב וינגייט בהרצליה-פיתוח.

בין הקבוצות שהציעו הצעות אך לא זכו במכרז: קבוצה בבעלות יבואן טויוטה ג'ורג' חורש, שהגיע למקום השני; כידן דהרי וירון אדיב, בעלי קבוצת הנדל"ן ישפרו ותנופורט, שהגיעו למקום השלישי; קבוצת ההשקעות אירופה-ישראל של מאור מלול, בשיתוף עם שותפו הזמר עומר אדם ואיש הנדל"ן יעקב בר שהגיעו למקום הרביעי, ולאחריהם הקבוצות של משפחת אבולעפיה, וכן קבוצה בראשותו של יזם הנדל"ן רפי נחושתן. מחיר ההתחלה עמד על 300 מיליון שקל ובסופו, נמכר, כאמור בכ-540 מיליון שקל. מדובר באחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות של התקופה האחרונה עבור כמה מהבניינים האיקוניים ביותר של מרכז תל אביב.

מאור מלול ועומר אדם / צילום: עידן כהן
 מאור מלול ועומר אדם / צילום: עידן כהן

תהליך ההתמחרות נערך מוקדם יותר היום על ידי פירמת מזור חכים בית הלחמי כחלק מהליך כינוס נכסים פירוק-שיתוף לאחר סכסוך משפחתי ממושך בין חלקים שונים של בני משפחת מחקשווילי בבית הדין לענייני משפחה בתל-אביב. 

ג'ורג' חורש / צילום: אמיר מאירי
 ג'ורג' חורש / צילום: אמיר מאירי