חברת מובילאיי מודיעה היום (ב') על סגירת פעילות הפיתוח הפנימי של טכנולוגיית הלידאר מהדור הבא שלה (FMCW - frequency modulated continuous wave). זאת כשעל פי החברה ההחלטה מגיעה בעקבות הערכה מחודשת של אסטרטגית הפעילות של החברה לטווח הארוך.
● בלעדי | המשקיעה המפתיעה שרכשה מניות פנינסולה בכ-43 מיליון שקל
● בלעדי | וואן זירו יוצא למהלך קיצוצים נוסף ומשהה את ההתרחבות לאיטליה
המהלך צפוי להשפיע על כ-100 עובדים, זאת כאשר על פי ההודעה, יחידת המחקר והפיתוח של הלידאר תיסגר עד סוף 2024. גורלם של העובדים הללו לא ידוע בשלב זה, ומובילאיי הודיעה כי תנסה למצוא תפקידים חדשים בחברה עבור העובדים המושפעים, אך ההערכה היא שרובם יפוטרו.
לפי ההודעה, מובילאיי מעריכה כי טכנולוגיית הלידאר הפכה פחות חיונית למערכות ה-"eyes-off" העתידיות של החברה, זאת בין היתר לאור התקדמות משמעותית במערכת שנקראת EyeQ6, מערכת המבוססת על ראייה ממוחשבת, כמו גם שיפורים בביצועי רדאר הדימות שהחברה מפתחת וירידה מתמשכת בעלויות יחידות לידאר מסוג time-of-flight מספקים חיצוניים. ההוצאות התפעוליות עבור יחידה זו מוערכות בכ-60 מיליון דולר לשנת 2024, כולל כ-5 מיליון דולר בגין הוצאות תשלום מבוסס מניות.
בהודעה החברה היא מדגישה כי סגירת פעילות פיתוח הלידאר לא תשפיע על פרויקטים קיימים עם לקוחות או על פיתוח מוצרים אחרים. החברה ממשיכה להתמקד בפיתוח רדאר הדימות, הנחשב לטכנולוגיית ליבה אסטרטגית, אשר צפוי להיכנס לייצור בשנה הבאה כמתוכנן.
החלטה זו מגיעה על רקע אתגרים פיננסיים משמעותיים שמובילאיי מתמודדת איתם. מניית החברה צנחה ב-8.5% ביום שישי האחרון למחיר של 11.55 דולר, שפל מאז ההנפקה של החברה בסוף 2022, ורשמה ירידה של 73% מתחילת השנה. שווי השוק של החברה ירד ל-9.4 מיליארד דולר, פחות ממחצית משוויה בעת ההנפקה.
בנוסף, אינטל , בעלת השליטה המחזיקה ב-88% ממניות מובילאיי, שוקלת למכור חלק מהחזקותיה בחברה עקב צורכי נזילות. ירידות אלה מיוחסות להורדת תחזיות, קשיים בשוק הסיני ומכירת מניות על ידי משקיעים מוסדיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.