נתניהו ביקש לאסור את פרסום חקירותיו בסרט חדש; ביהמ"ש דחה את בקשתו

בית המשפט דחה את בקשת ראש הממשלה להוציא צו במעמד צד אחד נגד הקרנת הסרט "Bibi files" בפסטיבל הסרטים בטורונטו הלילה • בנוסף הורה בית המשפט למדינה ולרביב דרוקר, ששותף בהפקת הסרט, למסור את עמדתם בעוד יומיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (ב') להרכב השופטים הדן בכתב האישום נגדו בבקשה דחופה לאסור לפרסם את חקירותיו וחקירות בני משפחתו במשטרה הנכללים בסרט "Bibi files", שיוקרן הלילה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו. 

שופטת עליון בדימוס: "ההפיכה המשטרית לא נעצרה, אלא שינתה את פניה"
אחרי שהתעלם מההמלצה: בג"ץ מחייב את לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים כדי למנות נשיא לעליון

נתניהו הפנה את הבקשה למדינה ולעיתונאי חדשות 13, רביב דרוקר, שלקח חלק בהפקת הסרט. החוק בישראל אוסר להציג תיעוד מחקירות משטרה ללא אישור בית המשפט, ולכן נטען כי יש לאסור את הפרסום. נתניהו טען כי העובדה שהסרט יוקרן בחו"ל אינה מעלה או מורידה. 

סנגוריו של נתניהו, עורכי הדין עמית חדד, ישראל ולרשטיין ונועה מילשטיין, טוענים כחלק מנימוקי הבקשה כי דרוקר "הצהיר על עצמו ברבים כמתנגד פוליטי של ראש הממשלה וכמי שחפץ בסיום כהונתו כראש ממשלה".

בית המשפט דחה את בקשת נתניהו להוציא צו במעמד צד אחד לפני השידור היום, והורה למדינה ולדרוקר למסור את עמדתם לבית המשפט בעוד יומיים. כאמור, הסרט יוקרן הלילה בטורונטו. בית המשפט יכריע בהמשך האם יש לאסור את פרסום קטעי החקירה המשטרתית מהסרט בישראל.