בוול סטריט מתכוננים להורדת הריבית: אילו מניות צפויות להרוויח?

המשקיעים ממתינים להפחתת הריבית הראשונה של הפד שתתקיים ביום רביעי הבא • האנליסטים הבכירים בוול סטריט מסבירים את ההשפעה על הסקטורים השונים בטווח הקצר והארוך

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

הרגע המיוחל לו חיכו המשקיעים בוול סטריט מתקרב בצעדי ענק: ביום רביעי הבא (18/09), הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי סוף-סוף להוריד את הריבית, הנמצאת מאז יולי 2023 ברמה של 5.5%, הגבוהה ביותר ב-23 שנה. מאז סיום מחזור העלאות הריבית של הפד במרץ בשנה שעברה, המשקיעים ניסו ללקט רמזים לגבי תחילתו של מתווה הפחתות הריבית ואף קיוו שהפד ינקוט צעדים להרחבת המדיניות המוניטרית מוקדם יותר.

מנהל הקרנות שבטוח: השנה וחצי הקרובות הן תור הזהב של אפיק השקעה אחד 
מדד S&P מתעדכן: המניות שיצאו ונכנסו, ומי מובילות את התשואות 

על פי התחזיות, הפד צפוי להפחית את הריבית ב-0.25%, והשוק אף נותן הסתברות של כ-30% להורדה בשיעור של 0.5%. במבט קדימה, עד סוף שנת 2024 השוק צופה כי הפד יוריד את הריבית בין ארבע לחמש פעמים לרמה שבין 4.5%-4.25%. עד סוף שנת 2025 השוק צופה 10 הפחתות ריבית מצטברות, כך שהריבית תרד לרמה של 3.0%.

למרות שהפחתת ריבית ראשונה נמצאת במרחק נגיעה, החשש של המשקיעים כי הפד "איחר את הרכבת" והמשק האמריקאי ייכנס למיתון, בא לידי ביטוי בתנודתיות חריגה במדדים המרכזיים בוול סטריט בשבועות האחרונים. נראה כי השוק עוקב מקרוב אחרי נתוני המאקרו בארה"ב, כאשר כל נתון חיובי או שלילי מייצר תנועות חדות בביצועי המדדים.

האנליסטים הבכירים בוול סטריט מנתחים את ההשפעה של הפחתות הריבית על מניות השוק האמריקאי, ומרחיבים אילו מניות צפויות ליהנות מרוח גבית בטווח הקצר והארוך ומאילו מניות כדאי דווקא להתרחק.

אופנהיימר: הסקטורים הדפנסיביים יניבו תשואה עודפת בטווח הקצר

ארי ואלד, האנליסט הטכני הבכיר של אופנהיימר, מעריך כי בשבועות הקרובים יצרו הסקטורים הדפנסיביים תשואה עודפת לעומת סקטורים מחזוריים שמאופיינים בתנודתיות גבוהה. הוא מסביר כי כשהבנק הפדרלי מתחיל בהורדת ריבית במקביל למצב שבו עקום התשואות הפוך, מניות שמאופיינות בבטא נמוכה, המשתייכות לסקטורים הדפנסיבים (רגישות המניות לתנודתיות בשוק נמוכה יותר) מייצרות ביצועי יתר לעומת מניות בעלות בטא גבוהה (רגישות המניות לתנודתיות בשוק גבוהה יותר). ואלד עדיין מעריך כי השוק ימשיך להיות שורי ויציב, אך חושב כי עד הבחירות בארה"ב משקיעים יעדיפו לנקוט זהירות בכל הנוגע לסקטור הטכנולוגי. 

למרות הערכת הצוות הטכני שהשבועות הקרובים יתאפיינו בתשואת יתר של המניות הדפנסיביות, מציין ואלד כי יתכן מאוד והשוק השורי של סוף השנה יתחיל להתפתח מוקדם מן הצפוי, וממליץ למשקיעים לגדר את הסיכון באמצעות רכישת מניות עם מומנטום גבוה. להערכתו "שילוב של מניות דפנסיביות ומניות עם מומנטום גבוה, יאפשר למשקיעים ליהנות הן מהגנה טקטית בשבועות הקרובים והן מפריצה כלפי מעלה, שעשויה להתממש לקראת סוף השנה".

בכדי ליישם את האסטרטגיה, ואלד ממליץ להתמקד במניות הפיננסים והתשתיות ומציין בייחוד את מניות הביטוח בינהן ארצ' קפיטל גרופ , פרוגרסיב , ו-HIG . בכדי להוריד את החשיפה למניות עם בטא גבוהה, ואלד ממליץ למכור את מניות פרוקור טכנולוג'יס  טכנולוג'יס, בנטלי סיסטמס , ורינט , קראוד סטרייק הולדינגס , סיילספורס ו- מרתון דיגיטל הולדינגס , שכולן נכללות בסגמנט התוכנה, שממנו משקיעים כרגע חוששים. בשונה ממניות התוכנה, ואלד ממליץ להמשיך להחזיק במניית אפל  בעקבות ביצועים היסטוריים טובים יחסית בשוק שורי מתפתח.

גולדמן זאקס: הפחתות הריבית יתמכו במניות הטכנולוגיה בטווח הארוך

בעוד שבאופנהיימר מעריכים כי המשקיעים יתרחקו מהסקטור הטכנולוגי בטווח הקצר, קאש רנגאן, האנליסט הטכנולוגי של גודלמן זאקס, מסביר כי ככל שהפד יתקדם במתווה הפחתות הריבית, מניות הטכנולוגיה צפויות ליהנות ממומנטום חיובי.

עם זאת, רנגאן מדגיש כי לצד הפחתות הריבית של הפד, כדי לראות צמיחה משמעותית בסקטור, החברות הטכנולוגיות יהיו חייבות לייצר גם חדשנות חדשה: "המגזר הטכנולוגי חייב לספק פרץ של חדשנות בחזית הבינה המלאכותית בתחומים כמו שירות לקוחות ומונטיזציה". להערכתו, הדבר עשוי לקחת זמן אך כבר עכשיו ניתן לראות סימנים של חדשנות בתחום ה-AI.

רנגאן נותן כדוגמה את דבריו של מייסד ומנכ"ל חברת סיילספורס , מארק בניוף, שציין בסוף חודש אוגוסט כי החברה נמצאת על סף השקת סוכנים דיגיטליים מופעלי בינה מלאכותית שיכולים לעזור לעסקים להפוך את שירות הלקוחות לאוטומטי. עוד הוא מזכיר חברת השבבים AMD  שהשיקה סדרת שבבי AI חדשים שצפויה לצאת לשוק עד שנת 2026.