רמי לוי ממנה את בתו יפית אטיאס למנכ"לית משותפת

דירקטוריון חברת רמי לוי אישר את המינוי של יפית אטיאס שייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025 • אטיאס החלה דרכה ברשת לפני כ-25 שנים, ובעשור האחרון כיהנה כסמנכ"לית השיווק של החברה

רמי לוי ויפית אטיאס / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי ויפית אטיאס / צילום: שלומי יוסף

רמי לוי , מייסד ומנכ"ל רשת הדיסקאונט רמי לוי שיווק השקמה, ממנה את בתו יפית אטיאס למנכ"לית משותפת, לאחר כעשור בו כיהנה כסמנכ"לית השיווק של הרשת בצמוד לאביה. דירקטוריון החברה אישר את המינוי, כשתנאי ההעסקה יעלו לאישור באסיפה שתתקיים בהמשך, והמינוי ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025.

מהחברה נמסר כי אטיאס תתמקד בתפקידה במועדון הלקוחות, השיווק, הפרסום, תפעול ופרויקטים מיוחדים. אטיאס החלה דרכה ברשת לפני כ-25 שנים וכיהנה במגוון תפקידים, ובעשור האחרון שימשה כאמור כסמנכ"לית השיווק של החברה. 

ניתוח | למה רמי לוי נשאר מחוץ לחגיגת הרווחים בענף המזון
מרוויחים מיליונים: אלה יורשי העצר של כמה מבעלי ההון הבולטים בישראל 
רמי לוי על בתו: "היא תנהל את העסק אפילו יותר טוב ממני"

"לאורך שנים ארוכות יפית לקחה חלק פעיל בניהול הקבוצה, במהלכן ביססה את יכולות ויסודות הניהול שלה", מסר רמי לוי. "ההנהלה ואני שמחים למנות אותה לתפקיד מנכ"לית משותפת בקבוצה, והיא תסייע להוביל את הפיתוח העסקי והשיווקי של החברה".

לדבריו, "יפית שימשה כסמנכ"לית שיווק הקבוצה ופיתחה את מועדון הלקוחות שלנו, את מחלקת השיווק ואת הקשר עם הספקים ברצפת המכירה. יפית הייתה שותפה מלאה בגיבוש אסטרטגיית הלוגיסטיקה, התפעול, המותג הפרטי בחברה, בניית המרלו"ג החדש של החברה ועוד. פעילותה בתחום השיווק תרמה רבות לכך שהמותג רמי לוי מוכר בכל בית בישראל. יפית היא נכס בתחום הקמעונאות, ואני בטוח שיחד נמשיך לממש את האסטרטגיה להעמקה והרחבת תחומי הפעילות של הקבוצה".

אטיאס עצמה מסרה כי "אני גאה להיות חלק מרשת שצמחה להיות המובילה בשוק הקמעונאות ולזכות באמון הלקוחות שלנו כסל הזול במדינה, שנה אחר שנה. אני מודה להנהלה שמפקידה בידי את האחריות להמשיך ולפתח את הרשת ולהביא אותה לגבהים חדשים בשוק תחרותי".

"הגיע הזמן, לאחר שלמדה ורכשה את כל הידע", אמר לוי לגלובס. "העסק מתפתח וגדל. נחלק בינינו את העבודה, כל אחד בתחומים מסוימים, מה שישאיר לי זמן להתפתח בכיוונים נוספים, לפתח את החברות הקיימות ולאתר עוד חברות, עסקים ונכסים, במטרה להיכנס לעוד תחומים. החברה היא לא רק קמעונאות מזון, ונמשיך לפתח את גוד פארם, התקשורת וקופיקס כדי לייצר סינרגיה ולשרת את הלקוחות". 

"יורשת זו מילה קשה, כי זה אבא שלי"

אטיאס, שלה תואר ראשון ושני במינהל עסקים ותואר ראשון נוסף במשפטים, סומנה מלכתחילה למנכ"לות, כשלוי הכשיר אותה בשנים האחרונות להיכנס לתפקיד לצידו. ברשימת "הצעירים המבטיחים של גלובס" לשנת 2018 בה נכללה, סיפרה אטיאס כי כשראתה בכותרת ראיון אליו התראיינה למגזין G את המילה "יורשת", נפל לה האסימון. "זה נהיה מחייב כזה ברמה האישית", אמרה אז. "יורשת זו מילה קשה, כי זה אבא שלי. אבל אני יודעת שאבי מאוד סומך עליי ועל שיקול-דעתי. הוא עוקב אחרי הפעילות שלי ויודע שאני מכירה את כל המחלקות ואת כל הנפשות הפועלות.

"כמובן שכשיגיע הרגע, אם ארגיש שאני לא מוכנה עדיין, לא אקח את זה. אני עוד בשלב הלמידה. זה עסק מורכב, בטח כשמדובר בחברה בורסאית. אבל אני דוחפת לשם, ואבא שלי דוחף אותי לשם, עוזר לי, מלמד אותי, יושב איתי על הדוחות הכספיים. את השטח אני כבר חיה, מסתובבת בין הסניפים, חיה את המנהלים שלי. אז בזה הוא פחות מכוון אותי. הוא יותר מנטור שלי בתחום עולם ניירות הערך". 

דוחות חלשים יחסית 

דוחות רמי לוי לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2024, שפורסמו בחודש שעבר, הראו תוצאות חלשות יחסית של הרשת על רקע השיפור ברווחי המתחרות, שבצל המלחמה נהנו מעצירת הטיסות לחו"ל והצריכה המוגברת מצד הצרכנים המקומיים, לצד עליית מחירים רוחבית בענף.

ברבעון השני של השנה, הרווח התפעולי של רמי לוי ירד בבכמעט 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמד על 94 מיליון שקל. ברשת הסבירו אז את הירידה ברווחים במבצעים לקראת חג הפסח (שחל השנה בסוף חודש אפריל, ואשתקד חל ברבעון הראשון), כמו גם במלחמת "חרבות ברזל" שהובילה לירידה במכירות בסניפים בצפון הארץ, וההחלטה של הרשת לצמצם את המכירות באונליין בגלל מחסור בכוח-אדם. הסניפים של רמי לוי שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם אלה בקריית שמונה וכן בעכו ובנהריה.

הכנסות הרשת עלו במחצית הראשונה של השנה ב-0.7% לסכום של 3.58 מיליארד שקל, הרווח התפעולי עלה ב-10% לסכום של 183 מיליון שקל, והרווח הנקי במחצית עלה בכ-22% לכ-130 מיליון שקל, בהשוואה לכ-108 לתקופה המקבילה בשנת 2023.