מהלך התמיכה בילדים מקפיץ את דיסקונט ורותם סלע למקום הראשון בזכירות

קמפיין בנק דיסקונט, שעוסק בטיפול בנזקים הרגשיים של המלחמה, מתברג במדד עם עלייתו לאוויר - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של טורנדו היא האהובה ביותר זה השבוע השני, ושטראוס שוב משקיעים בקמפיין חברתי

רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

כמעט שנה חלפה מאז פרוץ המלחמה, ובמהלך הזמן הזה יצאו גופים רבים במהלכי תמיכה וסיוע לאזרחים ולחיילים, שתוקשרו גם במסעות פרסום טלוויזיוניים. לפחות לפי הנעשה הפסקת הפרסומות, נראה כי בשבועות האחרונים נרשמת ירידה במספר המהלכים הללו. ואז הגיע הקמפיין של בנק דיסקונט.

חשיפת גלובס: קוקה קולה ישראל הפסידה בבית המשפט ותשלם מאות מיליונים למדינה 
החבר'ה מרעננה משתלטים על רשת 13: כל מה שכדאי לדעת על ההשקעה החדשה בערוץ הטלוויזיה המדשדש 

מדובר בקמפיין שבו הבנק מקדם את "קרן אור", קרן סיוע לילדים ובני נוער מיישובי העוטף בשיתוף עמותת "הזנק לעתיד" - מהלך שעליו הכריז כבר באוקטובר 2023, זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה. הפרזנטורית רותם סלע מציגה את הרציונל, ברקע נשמע השיר שכולו הבטחה "תמיד יחכו לך" של לאה שבת, וילדים מצולמים בשלל פעילויות המסייעות להתגבר על הנזקים הנפשיים ולהגדיל את החוסן האישי. לאור כל אירועי השנה האחרונה, לא מפתיע שהפרסומת מתברגת עם עלייתה לאוויר במקום הראשון בזכירות.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת גם השבוע למותג המזגנים טורנדו והפרזנטורית נעמי לבוב. למרות שהיא ירדה מהאוויר כבר בתחילת השבוע שעבר, הפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות.

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מיוטיוב

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מותג הרכב הסיני JAECOO הוא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.1 מיליון שקל, בקמפיין לרכב שטח שמתאים גם למשפחה ומוגדר כ"רכב ביזנס משפחתי". ההשקעה השנייה בגודלה, כ-850 אלף שקל, שייכת ל-yes. הפרסומת בכיכובה של נועה קירל, שמבוססת על השפה הפרסומית שהושקה לפני חצי שנה, מתברגת במקום השישי בזכירות.

ההשקעה השלישית בגודלה, כ-800 אלף שקל, שייכת לשטראוס-עלית שעלו בשני קמפיינים - לקפה שחור ולאריזות מונגשות של חטיפים מלוחים. הפרסומת לחטיפים, שמתברגת במקום העשירי בזכירות, היא חלק ממהלך משותף עם מיזם "שווה פיתוח" להשקת אריזות מותאמות לאנשים עם לקויות ראייה, בשלושה חטיפים: תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס.

המהלך יצא לפועל לאחר תהליך למידה ופיתוח של כשנתיים בשיתוף עם לקויי ראייה, ובפרסומת מומחש לצופים כיצד הם רואים את האריזות ביומיום, ומדוע נעשה שינוי בדרך הצגת המידע על גבי האריזות. זו לא הפעם הראשונה השנה ששטראוס מציגים מהלכים ש"רואים את האחר" - במאי עלה קמפיין סימפוניה עם אב קטוע-יד, מבלי לעשות מכך עניין, וגם היא התברגה במדד השבועי.

מאז שהאחים שלומי ויוסי אמיר הפכו ל"בעלי הבית" בשופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל הפסיקה לפרסם כמעט לגמרי - וזאת לאחר שהייתה ידועה בקמפיינים יצירתיים ומשעשעים לאורך השנה. לאחרונה היא חזרה לאוויר, אך עם פרסומות "רזות" מאוד תקציבית וקריאייטיבית לקידום מבצעים שונים. למרות הרזון, הן מתברגות במדד זה השבוע השני - מה שאולי מוכיח עד כמה חזק המותג בישראל.

גידול בהשקעה

ההשקעה בפרסום מזנקת מ-21 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-30 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב

מקאן תל אביב אחראי לבדו על שלוש הפרסומות האהובות ביותר השבוע: טורנדו, בנק לאומי וביטוח ישיר. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.