הדחה או עזיבה: מנכ"ל אופן ווב איים להתפטר, ובדירק' קפצו על ההצעה

איומי המנכ"ל לעזוב התקבלו • במשטרה מעדיפים להשכיח את הפשיעה • ואחרי כמעט שנה של מלחמה, צריך לקבל החלטות • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

נדב שובל ואיתמר בן גביר / צילום: Openweb, מארק סאלם הג'רוזלם פוסט
נדב שובל ואיתמר בן גביר / צילום: Openweb, מארק סאלם הג'רוזלם פוסט

שיעור הפשיעה | לבן גביר עדיף שתדברו על קובבות בוץ

משטרת ישראל עושה מאמץ אקטיבי כדי לנפח את השיח על קובבת הבוץ שעל פי החשד נזרקה על השר איתמר בן גביר. שלוש פעמים היא כבר צייצה על המקרה בשבוע שחלף מאז. אבל התקרית הזאת, מביכה ככל שתהיה, עדיין נוחה יותר למשטרה ולשר מאשר שיח על כך שבאותו השבוע נרצחו שבעה בני אדם.

חמישה מהם בחברה הערבית: סאלח כאסקיה נרצח בטירה בדרך להאכיל את כבשיו, מוחמד שיך אלעיד ברהט ברכבו, ויזן אבו סאלח בראש פינה. שניים נוספים היו ברמלה, מה שמביא את מספר הנרצחים בעיר הזו לבדה לארבעה בתוך שבועיים.

שניים אחרים שלא פורסם שמם היו בחברה היהודית: בן 40 נדקר למוות בראשון לציון, ובן 18 שהיה מעורב בקטטה בקרית חיים נדקר למוות אף הוא. אישה בטייבה שרדה ניסיון חיסול שהתרחש בזמן שבנה בן ה-3 היה איתה ברכב.

במהלך המשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה הנוכחית, בן גביר הבטיח: "בלי שנוכל להחזיר את הביטחון ואת המשילות, את הסדר לרחובות, אנחנו לא יכולים להיות בממשלה". לפני הבחירות הוא הכריז בפני מוחמד מג'אדלה ש"מגיע לך שיהיה סדר בבאקה אל גרבייה".

בינתיים, 2023 הייתה שנת שיא של מקרי רצח בחברה הערבית, ועוד לא ברור אם 2024 תשבור שיא נוסף או תיכנס למקום השני בלבד. כשזה המצב, ברור למה בן גביר מעדיף שנדבר על קובבות בחוף תל אביב.

עידן ארץ

הדחה או עזיבה | מנכ"ל אופן ווב איים להתפטר, ובדירקטוריון קפצו על ההצעה

חברת התוכנה אופן ווב של היזם נדב שובל היא לא שחקנית חדשה על המגרש. היא גייסה בשיאה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר ואפילו התקרבה מאוד להנפקה. החברה אפסנה את תכניות ההנפקה שלה בינתיים, אך מצבה הפיננסי הטוב מאפשר ליושבים סביבה לחשוב על השלב הבא. השבוע היא עלתה לכותרות כשהדירקטוריון הוביל מהלך דרמטי: הדחתו של המנכ"ל שובל.

בלב המחלוקת בין דירקטוריון אופן ווב לבין המנכ"ל והמייסד נדב שובל ניצב מכתב שהגיש לדירקטוריון, לאחר שהביע תסכול מהתנהלותו. זה לא היה המכתב הראשון. שובל נהג לאיים על החברה שוב ושוב בהתפטרות אם זו לא תתחשב בדרישותיו ותיענה להן.

אלא שהמכתב הזה היה מכתב אחד יותר מדי. האיום בהתפטרות הוגש - והפעם התקבל.הדירקטוריון, שזה לו לא החיכוך הראשון עם שובל, קיבל אותו בסופו של דבר. בעיה אחת פחות על הראש. אלא ששובל מתעקש שהוא בכלל לא התכוון לפנות את הכיסא.

האם איום בהתפטרות נחשב להתפטרות? והאם ניתן להפוך אותו להחלטת פיטורים? הדברים נבחנים כעת בין עורכי הדין של הצדדים, והם יכריעו את שאלת הדחתו של המנכ״ל. אופן ווב היא חברה ישראלית, ולפי הדין המקומי, כוונה להתפטר אינה בהכרח התפטרות. גם התוויית תוכניות למינוי מנכ"לים אחרים או תסריט היום שאחרי, אינם מהווים מכתב התפטרות. כדי להתפטר כל מה שצריך הוא להודיע על התפטרות, ולציין תאריך שבה היא נכנסת לתוקף, כך אומרת עו"ד רוני ויסבלט שותפה וראש מחלקת משפט העבודה במשרד AOi עבדי וקנין.

מה שאפשר ללמוד מהסיפור הזה הוא שדירקטוריון ומנכ"ל שמתקשים מאוד להסכים באשר להעסקתו של האחרון, קשה יהיה לקבל החלטות גם בנושאים חשובים יותר לחברה. וגם שהמילים "בכוונתי להתפטר" לא מספיקות. שובל אמנם לא ביקש להתפטר והופתע מהמהלך של הדירקטוריון, אבל הנה שיעור בסיסי לכל מנכ"ל אחר בניהול ובהעברת מסרים הוא בהירות. רוצה ללכת? כל מה שצריך הוא הצהרה אמיצה: אני מתפטר.

אסף גלעד

לאן הולכים | אחרי 11 חודשי מלחמה: הגיע הזמן לקבל החלטות

סרטון המנהרה ברפיח, שפרסם השבוע דובר צה"ל, שובר את הלב. קשה להאמין שבתנאים האלה הוחזקו החטופים שלנו, קשה להאמין שבתנאים האלו עדיין מוחזקים החטופים האחרים שלנו.

בעולם אידיאלי התגובה של כולנו הייתה מאוחדת סביב הזוועה הזו, אך בפוליטיקה הישראלית גם הסרטון הזה הפך את כולם לצודקים: אלו חושבים שזו הוכחה ניצחת לכך שחייבים לחתום על עסקה עכשיו, אלו בטוחים שזה רק מחזק את הטענה שאי אפשר לחתום על עסקה עם בני השטן.

 

צה"ל עדיין לא הגיב לרצח החטופים ועל דבר אחד, נדמה, כולם יכולים להסכים - הגיע הזמן שממשלת ישראל תקבל החלטה לאן אנחנו הולכים ואיך מצילים אותם. רוצים עסקה? נסו לסגור אותה כמה שיותר מהר. מאמינים בכוח צבאי? תגבירו אותו, תטילו מצור על הרצועה, תעשו משהו אחר, כי ככה זה פשוט לא עובד. יש שיקולים לכאן ולכאן, אפשר לקבל כל דרך פעולה, אבל נכון לעכשיו לממשלת ישראל אין דרך כזו. רק עוד מאותו הדבר.

היעדר קבלת ההחלטות וההישארות עם המצב הקיים משפיעות על האזור כולו. הגיע הזמן להחליט מה עושים עם רצועת עזה, הגיע הזמן להחליט מה עושים עם חיזבאללה ועם עשרות אלפי מפונים מהצפון, הגיע הזמן להחליט לאן המלחמה הזו הולכת. אחרי 11 חודשים, לגמרי הגיע הזמן.

אלון פרל

רגע אחד

נערי מזבח ביום מיסת האפיפיור בסינגפור, השבוע / צילום: Reuters, Edgar Su
 נערי מזבח ביום מיסת האפיפיור בסינגפור, השבוע / צילום: Reuters, Edgar Su