גלולת ההרזיה שזינקה ב-250%: הראלי של מניית אפיטומי נמשך

מניית אפיטומי ממשיכה לטפס בבורסה בת"א • מניית חברת תרופת ההרזיה עולה היום ב-45%, ועם העליות של אתמול היא עולה ב-250% • עם זאת, גם אחרי הזינוק האסטרונומי, מחיר המניה נמוך ב-66% ממחיר ההנפקה

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה
גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

מניית חברת  אפיטומי  ממשיכה לטפס גם היום (ב'). מהבוקר החברה זינקה ב-45%, כך שביומיים האחרונים היא זינקה בכ-250%, בעקבות הודעת החברה מאתמול על קבלת אישור שיווק בארה"ב למוצר שלה, גלולה מכנית לטיפול בהשמנה.

ראיון | "מפעל חייו": יזם הנדל"ן שהחברה שלו זינקה ב-1,500% מאז הקורונה
יבואן המלט משתלט על חברה חדשה, המוסדיים מקווים שיעשה לה "שופרסל"
הישראלית שזינקה ב-143% בסוף השבוע לאחר הנפקה פרטית

נראה כי המשקיעים רואים בגלולה חלק מטרנד תרופות ההשמנה שהטיס בשנה האחרונה את המניות של כל חברה שנגעה בתחום החם. אף אם אפיטומי מציגה תוצאות יעילות נמוכות מאלה של תרופות ההשמנה של אלי לילי  ונובו נורדיסק  שמובילות את המהפיכה בתחום, נראה כי המשקיעים התרשמו שעשוי להיות לה מקום בשוק. שווי החברה, בהובלת היו"ר והמשקיע ד"ר שמעון אקהויז והמנכ"ל דן השמשוני, עומד על 318 מיליון שקל.

עדיין נמוך ממחיר ההנפקה

גם אחרי הזינוק האסטרונומי, מחיר המניה נמוך ב-66% ממחיר ההנפקה, וזאת משום שבפני החברה עומדים אתגרי שיווק משמעותיים. אפיטומי הייתה אמורה להיכנס לשוק יד ביד עם ענקית המזון נסטלה, אך זו נסוגה מן ההסכם בין הצדדים בסוף 2023. נסטלה טענה כי אמנם תוצאות הניסויים הקליניים בגלולה של אפיטומי מעידות על ירידה מובהקת סטטיסטית וגם משמעותית במשקל, אך לא מספיקות מבחינתה לעמוד מאחורי שיווק המוצר.

בניסוי של אפיטומי, 27% מהמטופלים בגלולה הורידו 10% לפחות ממשקל גופם ומעל 10% מהמטופלים הורידו לפחות 15% ממשקלם. אלו כאמור נתונים שלא משתווים לאלה של תרופות ההרזיה במנגנון ה-glp1 של נובו נורדיסק ואלי לילי, אך אפיטומי הסבירה בעבר כי המוצר שלה מיועד לצרכנים עם עודף משקל נמוך עד בינוני וכאלה שחוששים מתופעות הלוואי של התרופות. בשיחה עם גלובס אתמול הוסיף השמשוני כי הגלולה של אפיטומי ניתנת בבליעה, לעומת המוצרים האחרים הניתנים בהזרקה. עוד אמר כי אפיטומי נערכת לחתום על הסכמי הפצה באירופה ובארה"ב, וכי השקת הגלולה צפויה ברבעון השלישי של 2025. לדברי השמשוני לחברה מזומנים המספיקים לה להשלים את מערך היצור שלה ולהשיק את המוצר.