מרגישים שחגי תשרי בפתח: בשבוע האחרון המשק מראה סימני התאוששות, ובמרבית ענפי הצריכה נרשמת עלייה במכירות לפי מדד הפניקס גמא, שבדק את מחזורי הקניות בכרטיסי אשראי בשבוע של 8-14 בספטמבר. זאת לעומת השבועיים האחרונים, שבהם ניכרה בעיקר ירידה ברכישות ברקע סיום החופש הגדול ותחילת שנת הלימודים.
● הפניקס גמא | השביתה במשק וסיום החופש הגדול הובילו לירידה במחזורי הקניות
● הפניקס גמא | הקיץ נגמר, וגם הכסף: ירידה בהכנסות של רוב ענפי הצריכה, הפנאי והבילוי
ענף החשמל רושם את העלייה הגבוהה ביותר (21%) במחזור הקניות, שנובעת מעלייה של 14% במספר העסקאות בכרטיסי אשראי ועלייה של 6% בגובה הקנייה הממוצע. ענף האופנה רשם עלייה של 6% במחזור הקניות, וסקטור המזון עולה ב-3%. בניגוד למגמה, ענף בתי הקפה והמסעדות שומר על סטגנציה.
הענף התנודתי ביותר במדד, וזה שסבל הכי הרבה מאז פרוץ המלחמה, הוא ענף התיירות והנסיעות. השבוע נרשמת עלייה של 8% במחזור הקניות עם רכישת חופשות לתקופת החגים.
לרגל החגים גם בדקו בפניקס גמא את תחום המוצרים לבית ומתנות. בתחום זה נרשמת עלייה של 9% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי, בעוד מספר העסקאות גדל רק ב-2% בהשוואה לשבוע הקודם - מה שמעיד על עלייה בהיקף הכספי של קנייה ממוצעת.
"השנה החגים יחולו בתחילת אוקטובר, ואנו רואים כבר השבוע שהציבור מתחיל את הכנותיו לחג בקניות של מוצרי חשמל חדשים, בגדים ומתנות לבית", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "הנתונים מראים עלייה בכל המדדים - במספר העסקאות, בגובה הקנייה הממוצעת עקב עליית המחירים ובמחזורי הקניות בכרטיסי אשראי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.