קונה את מלונות בראון? ישראל קנדה תצטרך לעבור קודם בביהמ"ש

העסקה שנמצאת עדיין בשלבי גיבוש תהיה תלויה גם באישור ביהמ"ש מול נושי רשת מלונות בראון • ישראל קנדה תרכוש את רשת מלונות בראון בכ-100 מיליון שקל, כאשר התמורה צפויה לכלול תשלום במזומן בסך 27 מיליון שקל ונטילת חוב בעוד כ־73 מיליון שקל

לייטהאוס - רשת מלונות בראון / צילום: אסף פינצוק
לייטהאוס - רשת מלונות בראון / צילום: אסף פינצוק

ישראל קנדה  בדרך לרכוש את רשת מלונות בראון שנקלעה לקשיים בעקבות המלחמה, בתמורה לסך כולל של 100 מיליון שקל. לפי הדיווח שפרסמה חברת הנדל"ן שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, החברה־הבת ישראל קנדה מלונאות חתמה על שני מזכרי הבנות: הראשון הוא לכניסה בנעלי בראון בניהול ושכירת 8 מלונות שבהם 1,076 חדרים בישראל וביוון. השני הוא לרכישת הפעילות העסקית בישראל שכוללת בעלות על 9 מלונות עם 779 חדרים, כולל מותגי המלונאות בראון ולייטהאוס. התמורה צפויה לכלול תשלום במזומן בסך 27 מיליון שקל ונטילת חוב בידי ישראל קנדה בעוד כ־73 מיליון שקל.

ראובן אלקס, שותף ומנכ"ל רשת ישראל קנדה מלונאות, ציין כי "האסטרטגיה העתידית של החברה היא להתרחב מעבר לים, ואין ספק כי העסקה תוכל לבסס את פלטפורמת הניהול בחו"ל". 

ישראל קנדה תרכוש את רשת מלונות בראון בכ-100 מיליון שקל
הבועה תתפוצץ? המשקיע שטוען - המהלכים של וורן באפט הם סימן לבאות

המוכרים את המניות ברשת בראון הם, לפי ההערכות, המייסדים ליאון אביגד וניצן פרי, שותפם ניר ויצמן וייתכן שגם בעלי מניות נוספים.

ככל הידוע, חובות הרשת גדולים יותר מהסכומים שהוזכרו, והעסקה שנמצאת עדיין בשלבי גיבוש תהיה תלויה גם באישור בית המשפט מול נושי רשת בראון. היות שהפגרה בבתי המשפט תימשך עד אחרי חגי תשרי, התהליך של סגירת העסקה עשוי להימשך עוד חודשים.

המשקיעה שהפסידה על הנייר

אחת הנפגעות המרכזיות מהעסקה המתגבשת היא הכשרה חברה לביטוח. בשנת 2019 היא נכנסה כשותפה במלונות בראון בעסקה שגילמה לרשת בראון שווי של 400 מיליון שקל - פי 4 מהשווי בעסקה הנוכחית. הכשרה העמידה לרשת חוב בתמורה ל־16.5% ממניותיה. כעת היא ככל הנראה תידרש לבצע שיערוכים שליליים בשווי החזקותיה ומחיקות משמעותיות בספרים.

להכשרה ביטוח ניתנה ב־2019 גם זכות להמיר את יתרת ההלוואה שהעמידה למלונות בראון, בסך 14 מיליון שקל, למניות נוספות ולהגיע לנתח של 20%. עם זאת, ככל שהכשרה תיוותר בעלת מניות ברשת בראון גם לאחר מכירתה, והחברה תתאושש תחת הבעלים החדשים, היא עשויה לראות שיפור במצב השקעותיה

בראון תיכנס לבורסה?

מבחינת ישראל קנדה מלונאות, מדובר בעסקה אטרקטיבית למדי. החברה שהוקמה בקיץ 2019 כבר פועלת כיום עם הון עצמי של 300 מיליון שקל, ורכישת מלונות בראון תקפיץ את היקפי הפעילות שלה בארץ ובמיוחד בחו"ל.

רוזן וטוכמאייר פועלים במקביל למזג את ישראל קנדה מלונאות עם שלד בורסאי שבשליטתם, בשם די.אן.איי. ככל שהמהלך הזה יושלם, פעילות המלונאות של ישראל קנדה תהפוך לחברה ציבורית בפני עצמה, ייתכן שגם עם מלונות בראון.

פעילות המלונאות של ישראל קנדה כוללת לפי האתר שלה 15 מלונות, בישראל (12) וביוון (3).