אחרי 12 שנות ניהול גב-ים: אבי יעקובוביץ יוחלף ע"י נטלי משען-זכאי

יעקובוביץ, אחד המנכ"לים הוותיקים בשוק ההון, יסיים אחרי 12 שנים את תפקידו כמנכ"ל חברת הנדל"ן המניב גב-ים וימונה לסגן יו"ר החברה • מנכ"לית דסק"ש, נטלי משען-זכאי, תחליפו בתפקיד ותמונה למנכ"לית גב-ים

אבי יעקובוביץ / צילום: אלדד רפאלי
אבי יעקובוביץ / צילום: אלדד רפאלי

אחד המנכ"לים הוותיקים בשוק ההון, אבי יעקובוביץ, יסיים אחרי 12 שנים את תפקידו כמנכ"ל חברת הנדל"ן המניב גב-ים  וימונה לתפקיד סגן יו"ר החברה. היום (א') נודע על סדרה של מהלכים ניהוליים בקבוצת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) השולטת בשרשור (דרך חברת נכסים ובניין) בחברת גב-ים. מנכ"לית דסק"ש, נטלי משען-זכאי, תחליף את יעקובוביץ בתפקידו ותמונה למנכ"לית גב-ים. מנכ"ל דסק"ש הבא הוא ברוך יצחק, המכהן כסמנכ"ל הכספים של דסק"ש ונכסים ובניין. 

למה המנכ"ל ששרד שלושה בעלי בית עוזב מפיננסים לרכב
פרשנות | צניחה חופשית של 500 S&P: זה בדרך-כלל מה שקורה אחרי היפוך עיקום התשואות

בשנתיים האחרונות השלימה בהצלחה קבוצת דסק"ש מהלכי מכירת נכסים שאינם בליבת הפעילות הנדל"נית שלה בהיקף של 4 מיליארד שקל, בהם השליטה בחברת סלקום והחזקות בחברת החקלאות מהדרין ועוד. דסק"ש מתנהלת ללא גרעין שליטה, ובעלי המניות המרכזיים בה (שכל אחד מחזיק בכ-30% מהון המניות שלה) הם חברת אלקו של האחים זלקינד וחברת מגה-אור בשליטת צחי נחמיאס

בידי נכסים ובניין נותר בניין 10 Bryant בניו יורק (שנקרא בעבר: מגדל HSBC), שלגביו בוצע מיחזור חוב משמעותי לפני מספר חודשים, וכן בוצעו פעולות להשבחתו ולהשכרתו. בנוסף לכך, בוצעו מיחזורי חוב במיליארדי שקלים והורדת מינוף משמעותית בחברות אלה, אשר הובילו להפחתה של כ-3 מיליארד שקל בחוב שלהן.

בדסק"ש ציינו היום כי עם השלמת המהלכים האסטרטגיים, מוקד הפעילות של הקבוצה הוא בגב-ים, חברת נדל"ן מניב שמחזיקה במתחמי משרדים רבים לחברות הייטק גדולות ברחבי הארץ.

אבי יעקובוביץ, אשר מכהן בגב-ים מזה 34 שנה, מתוכן 12 שנים כמנכ"ל החברה, ימונה כאמור לסגן יו"ר דירקטוריון גב-ים, ובמקומו הוחלט למנות כמנכ"לית את נטלי משען-זכאי, שמשמשת כיום כמנכ"לית דסק"ש ונכסים ובניין. חילופי התפקידים צפויים להתבצע בפברואר 2025 לאחר ביצוע חפיפה מסודרת. 

עו''ד נטלי משען-זכאי / צילום: יח''צ
 עו''ד נטלי משען-זכאי / צילום: יח''צ

צמיחה משמעותית

בתקופת כהונתו של יעקובוביץ כמנכ"ל גב-ים, החברה הציגה צמיחה משמעותית. מינואר 2013 ועד היום זינק שווי החברה מ-1.5 מיליארד שקל ל-6.5 מיליארד שקל, כאשר דמי השכירות נטו (NOI) של גב-ים הכפילו את עצמם, מ-323 מיליון שקל בשנת 2012 ל-657 מיליון שקל אשתקד. מצבת נכסי החברה גדלה מ-700 אלף מ"ר בתום שנת 2012 ל-1.2 מיליון מ"ר נכון להיום, ושווי הנכסים המניבים של החברה עלה ב-250%, מ-4.5 מיליארד שקל בתום שנת 2012 ל-11.5 מיליארד שקל בתום המחצית הראשונה של שנת 2024.

יו"ר דירקטוריון גב-ים, מייקי זלקינד, מסר כי "מיקוד וריכוז פעילות הקבוצה בגב-ים מהווה צעד אסטרטגי חשוב שמאפשר לנו למקד את המשאבים ואת המאמצים שלנו בתחום הנדל"ן המניב, שבו יש לנו מומחיות מוכחת ויתרון משמעותי. אנו מאמינים שצעד זה יאפשר לנו להמשיך לצמוח ולהשיא ערך לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך".

זלקינד הודה ליעקובוביץ על שנותיו הרבות כמנכ"ל גב-ים ועל תרומתו הרבה להישגיה, ומסר כי "במהלך כהונתו צמחה החברה והגיעה למעמדה כאחת מחברות הנדל"ן המניב המובילות בישראל".