60% עברו את בחינות לשכת עוה"ד: מי האוניברסיטה המובילה ומה קורה במכללות?

עלייה במספר העוברים את בחינת ההסמכה בעריכת דין מהמועד הקודם, מ-54% ל-60% • אוניברסיטת תל אביב במקום הראשון עם 95% מעבר • 80% מחיילי המילואים שנבחנו במתכונת מיוחדת עברו את הבחינה

בחינות לשכת עורכי הדין. פער המעבר בין בוגרי האוניברסיטאות למכללות נשמר / אילוסטרציה: Shutterstock, Supavadee butradee
בחינות לשכת עורכי הדין. פער המעבר בין בוגרי האוניברסיטאות למכללות נשמר / אילוסטרציה: Shutterstock, Supavadee butradee

1,863 נבחנים ניגשו לבחינות לשכת עורכי הדין שהתקיימו החודש, מהם 60% עברו בהצלחה. מדובר בעלייה בכמות העוברים מהמועד הקודם במרץ השנה, אז עברו כ-55% מכלל הנבחנים.

מהנתונים עולה באופן עקבי כי בקרב הניגשים בפעם הראשונה (1,012) אחוזי המעבר גבוהים, ואלה עומדים על 82%. במסגרת המועד שנערך החודש, נבחנו חיילי המילואים במתכונת מיוחדת. 80% מהם עברו את הבחינה.

פרשנות | התרגיל של יריב לוין לעכב מינוי נשיא לבית המשפט העליון 
זוג רכש דירה וגילה בעיית רטיבות קשה. איזה פיצוי הם יקבלו?  

פער המעבר בין בוגרי האוניברסיטאות למכללות נשמר - בעוד ש-92% מבוגרי האוניברסיטאות שניגשו עברו את הבחינה, רק 52% מבוגרי המכללות שניגשו עברו.

בקרב מוסדות הלימוד, במקום הראשון באחוזי המעבר נמצאת אוניברסיטת תל אביב עם 95%. במקום השני האוניברסיטה העברית עם 94%, לאחר שבבחינה הקודמת 100% מתלמידיה עברו באופן חסר תקדים. במקום השלישי אוניברסיטת בר-אילן עם 93%, ולאחר מכן אוניברסיטת חיפה עם 91% אחוזי מעבר. במקום האחרון מבין האוניברסיטאות - רייכמן עם 78% אחוזי מעבר.

מבין המכללות, המכללה למינהל מובילה עם 88%, אחריה מכללת ספיר עם 78% והמרכז האקדמי פרס עם 72% מעבר. במקום האחרון מבין המכללות - כרגיל מכללת כרמל עם 30%. מכללת נתניה והמכללה האקדמית צפת עם 50% מעבר, אחריהם שערי מדע ומשפט (45%), הקריה האקדמית אונו (44%) והמרכז האקדמי למשפט ועסקים (36%).

בחלוקה בין מקומות ההתמחות, הפרקליטות ממשיכה להוביל כמדי שנה, עם מעבר גבוה במיוחד של 94% מתוך 161 נבחנים. זאת בעוד ששיעור הנבחנים שעברו בהצלחה והתמחו במשרדים פרטיים עומד על 54% מתוך 1,413 נבחנים. בקרב המתמחים בבתי המשפט עברו 75%, מהפרקליטות הצבאית והמשטרה עברו 74%, ובקרב המתמחים במשרדי הממשלה והרשויות המקומיות עברו 66%.