בעקבות הסכם גירושים: בנקסט ויז'ן מעדכנים על שינוי בהחזקות החברה

החברה הביטחונית עדכנה כי סמנכ"ל הטכנולוגיות ואחד ממייסדי החברה, בוריס קיפניס, העביר מחצית מהמניות שלו לידי גרושתו, אלין קיפניס • לאחר השינוי ירד בוריס קיפניס מהחזקה של 9.1% מהון החברה ל-4.5%, ואלין קיפניס תחזיק ב-4.5%

צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אחרי עלייה של 36% במחיר המניה של החברה הביטחונית נקסט ויז'ן  מתחילת השנה, החברה מעדכנת היום על שינוי בהחזקות בה. סמנכ"ל הטכנולוגיות ואחד ממייסדי החברה, בוריס קיפניס, העביר מחצית מהמניות שלו לידי גרושתו, אלין קיפניס, כך שלאחר השינוי ירד בוריס קיפניס מהחזקה של 9.1% מהון החברה ל-4.5%, ואלין קיפניס תחזיק ב-4.5%. במחיר המניה הנוכחי של נקסט ויז'ן, המניות שמקבלת אלין שוות כ-148 מיליון שקל.

בדרך למיסוי קרנות ההשתלמות: האם כדאי לפדות את החיסכון? התשובה ברורה 
רשות שוק ההון: תיק הנכסים של הציבור צמח ב-10% בתוך שנה ל-2.5 טריליון שקל 

לפי הדיווח, "במסגרת הסכם גירושים בהסכמה בין בוריס קיפניס לאלין קיפניס, הוסכם בין הצדדים כי אלין תקבל 3,654,176 מניות של החברה מתוך כמות המניות של בוריס קיפניס". עם זאת, בהתאם להסכם בין השניים, זכויות ההצבעה יישארו בידי בוריס קיפניס. לפני העברת המניות היה בוריס קיפניס בעל המניות השני בגודלו בחברה, אחרי יוסף סנדלר שמחזיק ב-10.1%. היו"ר והמייסד המשותף חן גולן מחזיק ב-6.8% מהמניות.

נקסט ויז'ן, בניהולו של מיכאל גרוסמן, מפתחת ומייצרת מצלמות יום ולילה מיוצבות, שמיועדות בעיקר למל"טים ורחפנים, ומאפשרות צילום יציב גם בתנאי טיסה קשים. לקוחותיה מגיעים בין היתר מהסקטור הביטחוני, ביניהם משרד הביטחון. החברה הייתה חלק מגל הטכנולוגיה של 2021 בבורסה, ובניגוד לרוב החברות בגל, שאיבדו חלקים ניכרים מהשווי, נקסט ויז'ן ייצרה ערך רב לבעלי המניות בה, וגם לנושאי המשרה שמימשו לאורך השנים חלקים מההחזקות.

כך לדוגמה, מאז ההנפקה עד לסוף המחצית הראשונה של 2024, קיפניס מימש מניות ב-46.1 מיליון שקל, גרוסמן מימש ב-42.7 מיליון שקל וגולן ב-115 מיליון שקל. עם זאת, המניה איבדה כ-27% מאז השיא שאליו הגיעה בחודש מאי האחרון והחברה נסחרת כיום בשווי של 3.4 מיליארד שקל. דוחות המחצית הראשונה הצביעו על עלייה בהכנסות וברווחיות אך ירידה בצבר ההזמנות של החברה. היום דיווחה החברה על הזמנה חדשה, בסך 2.24 מיליון דולר.