אהרון פרנקל נכנס לאלוני חץ - זה הדירקטור שהוא מינה

רו"ח אילן גיפמן, שניהל את חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ, הוא איש אמונו ומנהל פעילות הנדל"ן הבינלאומית של פרנקל • בשבוע שעבר היקצתה אלוני חץ לפרנקל 10% ממניותיה תמורת 685 מיליון שקל

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין
אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

פחות משבוע לאחר הצטרפותו של איש העסקים אהרון פרנקל להשקעה משמעותית בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, שבהובלת המנכ"ל נתן חץ, נחשפת כעת זהותו של חבר הדירקטוריון שכבר התמנה מטעמו של פרנקל. מדובר על רו"ח אילן גיפמן, איש אמונו ומנהל פעילות הנדל"ן הבינלאומית של פרנקל.

המשרוקית | האם הבורסה בישראל סגרה את הפערים מול הבורסות בחו"ל?  
פרשנות | הנגיד ממש לא רצה לומר את המשפט הזה, המציאות לא אפשרה לו לברוח 

גיפמן הוא דירקטור חיצוני (דח"צ) גם בחברת שיכון ובינוי אנרגיה, ולפני כן היה חבר הדירקטוריון מטעמו של פרנקל בחברת הנדל"ן המניב גב-ים שממנה יצא פרנקל לפני שנתיים כשהוא משלים סיבוב רווחי מהיר של 1.15 מיליארד שקל. 

אילן גיפמן / צילום: יח''צ
 אילן גיפמן / צילום: יח''צ

בעשור הקודם היה גיפמן מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ במשך 8 שנים. גיפמן הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני ממכללת נתניה.

כזכור, אלוני חץ  החליטה להקצות לפרנקל 10% ממניותיה תמורת 685 מיליון שקל, בעסקה שנעשתה במחיר מניה הגבוה ב-10% ממחיר השוק (טרם הזינוק שרשמה ביום א'), אך עדיין לפי שווי המשקף הנחה של מעל 40% ביחס להון העצמי החשבונאי שלה. במקביל, סיכם פרנקל, ככל הידוע, על רכישת עוד 2% ממניות אלוני חץ מחברת הביטוח הפניקס, תמורת 114 מיליון שקל, כך שסך ההשקעה שלו מוערכת בכ-800 מיליון שקל והוא יחזיק ב-12% ממניות החברה.

פרנקל גם צפוי לקבל אופציה לרכישת מניות נוספות, לתקופה של מעל לשנה, באמצעותה הוא עשוי להגדיל את החזקתו ולהפוך לבעל המניות הגדול בחברה עם שיעור החזקה של 13.5%. בעל המניות הגדול באלוני חץ כיום הוא המנכ"ל נתן חץ, הדמות המזוהה עם פעילות הקבוצה זה יותר מ-30 שנה. בעקבות ההקצאה לפרנקל, יירד חץ מהחזקה של 14% במניות החברה לשיעור של כ-12.5%. במקרה של מימוש האופציה ע"י פרנקל, נתן חץ יירד להחזקה של 12%.