ישראל במלחמה | סיקור שוטף

בכירים ישראלים: מערכת הביטחון מעריכה בסבירות גבוהה שיחיא סינואר אכן חוסל

דובר צה"ל ודוברות השב"כ הודיעו כי נבדקת האפשרות שמנהיג חמאס חוסל בהיתקלות ברצועת עזה • שלושה מחבלים חוסלו באירוע, אישור צפוי להינתן בקרוב • המשטרה: זיהינו את גופת סינוואר על פי תמונות השיניים שלו • לא אותרו סימנים להימצאותם של חטופים במקום • כל העדכונים

יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס / צילום: ap, Adel Hana
יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס / צילום: ap, Adel Hana

עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה"ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת.

שר בכיר בממשלה אמר שמנהיג חמאס יחיא סינוואר ככל הנראה חוסל. "זהו יום של סגירת חשבון ומסר לכל הטרוריסטים - נרדוף אתכם עד יומכם האחרון בכל מקום על פני הגלובוס". במקביל, הניו יורק טיימס דיווח מפי גורמים אמריקניים רשמיים שישראל עדכנה את ארה"ב על האפשרות שהוא חוסל.

בנוסף צייץ שר הביטחון יואב גלנט רמז עבה: "וּרְדַפְתֶּ֖ם אֶת אֹיְבֵיכֶ֑ם וְנָפְל֥וּ לִפְנֵיכֶ֖ם לֶחָֽרֶב. נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו".

 

הליך הזיהוי: מכיוון שעוד לא התקבל זיהוי ודאי לכך שמדובר בסינוואר, גופת המחבל נבדקת באמצעים טכנולוגיים ואמצעים נוספים. התהליך כולל בין השאר הרצה של DNA ובדיקות שיניים. עד כה, כל הבדיקות שנעשו מצביעות על כך שיחיא סינוואר אכן חוסל.

גורם במשטרה אמר: "רופאי השיניים המתנדבים של חטיבת הזיהוי במשטרה, זיהו את גופתו של סינוואר בזכות תמונות שהגיעו מהשטח. הליך זיהוי באמצעות השוואת שיניים זה הליך מהיר ומדויק שנעשה בו שימוש לא אחת לאורך המלחמה ומאז 7.10".

שר בכיר בממשלה אמר שמנהיג חמאס יחיא סינוואר ככל הנראה חוסל. "זהו יום של סגירת חשבון ומסר לכל הטרוריסטים - נרדוף אתכם עד יומכם האחרון בכל מקום על פני הגלובוס". במקביל, הניו יורק טיימס דיווח מפי גורמים אמריקניים רשמיים שישראל עדכנה את ארה"ב על האפשרות שהוא חוסל.

משפחות חטופים מסרו: המשפחות שמחות על סגירת המעגל וחיסול סינוואר אבל חרדות לחיי החטופים שלהן, זה עלול לחרוץ את גורלם. עבור המשפחות זו ההזדמנות להגיע לעסקה, נתניהו צריך לצאת למתווכות ולהצהיר על תמיכתו בעסקה שתחזיר הביתה את החטופים

פורום חיים משפחות להצלת החטופים מסר: "חיסול סינוואר הוא הישג אבל לא יהיה ניצחון במלחמה ללא השבת החטופים וזו אחריותו של נתניהו. דמם של ישראלים רבים נמצא על ידיו של יחיא סינוואר, ארכי רוצח שהביא את האסון הכבד ביותר על ישראל וגם על עמו שלו. חיסולו, כמו חיסול נסראללה, הוא ניצחון בקרב בעיקר על התודעה, אבל הדרך לניצחון במלחמה עוברת בשחרורם של 101 החטופים מעזה".

16:06 - הדיווחים על חיסולו האפשרי של מנהיג ארגון הטרור חמאס, יחיא סינוואר, משפיעים בין היתר על שוק המט״ח. מרגע שהחלו, השקל מתחזק משמעותית. בעוד שבשעות הבוקר נסחר הדולר האמריקאי תמורת 3.78 שקלים, כעת הוא עומד על 3.73. פער של 0.7%. על פי גורמים הפעילים בשוק, נראה כי קיים קשר ישיר בין הדיווח לייסוף המטבע המקומי.

15:50 - בהודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: נבדקת האפשרות שסינוואר חוסל ברצועת עזה

הודעה משותפת לדובר צה״ל ודוברות שב״כ: במהלך פעילות של לוחמי צה״ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה״ל ושב״כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר. בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים.

במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור. כוחות צה״ל ושב״כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת.

הליך הזיהוי: מכיוון שעוד לא התקבל זיהוי ודאי לכך שמדובר בסינוואר, גופת המחבל נבדקת באמצעים טכנולוגיים ואמצעים נוספים. התהליך כולל בין השאר הרצה של DNA ובדיקות שיניים.

14:51 - עשרות אמצעי לחימה אותרו בכיתת לימוד בבית ספר במרחב ג'אבליה

כחלק מהפעילות ההתקפית בצפון הרצועה, איתרו הלוחמים עשרות אמצעי לחימה, מטענים, תחמושת לנשקים, לבנות חבלה ומרגמות בבית ספר המצוי בשכונה אזרחית. בנוסף, באחת הכיתות אותר לוח גיר ששימש את המחבלים, ועליו כיתובים בערבית המשבחים את טבח 7 באוקטובר.

14:30 - דובר צה"ל הודיע שתקף "באופן ממוקד ומדויק" בג'באליה 

דובר צה"ל הודיע שתקף "באופן ממוקד ומדויק" נקודות ריכוז של מחבלים רבים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי שעפלו במתחם בית הספר אבו-חוסין בג'באליה. בצה"ל מבהירים כי מתחם הפיקוד והשליטה בבית הספר שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינה ישראל, וכי ננקטו טרם התקיפה צעדים רבים לצמצום הפגיעה בבלתי מעורבים.

14:12 - אזעקות הופעלו במשגב עם, כפר גלעדי וכפר יובל 

13:30 - צה"ל מרחיב את התרעות הפינוי לבקעת הלבנון ולצור

לראשונה מתחילת הלחימה בלבנון, דובר צה"ל בערבית אל"ם אביחי אדרעי הרחיב היום (חמישי) את התרעות הפינוי גם לכפרים בבקעת הלבנון ובאזור צור, וקרא להם להתפנות מבתיהם לקראת תקיפות של צה"ל. בתיעודים שמגיעים משם - נראה עשן רב מיתמר ונשמעים פיצוצי משנה.

התרעות הפינוי האלו מכוונות לבניינים רבי-קומות שטרם פונו וחיזבאללה הסתיר בהם מחסני אמל"ח, כפי שמעידים הפיצוצים. באמצעות האזהרות האלו, צה"ל פועל כדי להימנע מפגיעה באזרחים שנמצאים בהם. על פי הדיווחים ברשתות בלבנון, נראה כי הפינויים האלו מייצרים גם לחץ בקרב האוכלוסייה. לכתבה המלאה

12:25 - דובר צבא גרמניה אישר לסוכנות הידיעות הגרמנית: ספינת מלחמה של חיל הים הגרמני יירטה כטב"ם סמוך לחופי לבנון כחלק מפעילות יוניפי"ל

09:30 - מפקד משמרות המהפכה מאיים: "אל תסמכו על מערכות ההגנה האווירית שלכם, נפגע בכם בצורה כואבת"

מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי אמר הבוקר בטקס הלווייתו באספהאן של בכיר כוח קודס עבאס נילפורושאן שחוסל לצד נסראללה: "מתקפת הטילים האחרונה הייתה רק אזהרה, אני אומר לאויב הציוני - אל תסמכו על מערכות ההגנה האווירית, אם תעשו טעות קטנה - נפגע בכם שוב בצורה כואבת מאוד. נילפורושאן היה אבן החן בטבעת ההתנגדות, הוא לא הפסיק לתכנן איך לפגוע בציונים".

09:13 - כשלושים רקטות שוגרו במטח האחרון לגליל המערבי

07:28 - אזעקות בחיפה, בקריות, בעכו וביישובים רבים בגליל; שני שיגורים זוהו משטח לבנון - אחד יורט, השני נפל בשטח פתוח. לא התקבלו דיווחים על נפגעים 

06:40 - בכירה בממשל ביידן: "ישראל בעלת ברית קרובה מדי מכדי שנטיל עליה אמברגו נשק"

דיווח בפוליטיקו: בכירה בממשל ביידן הודתה בפני ארגוני סיוע אזרחיים לעזה - "ישראל בעלת ברית קרובה מדי מכדי שנטיל עליה אמברגו נשק או נעצור משלוחי נשק אליה". הדברים נאמרו על ידי ליזי גרנדה, השליחה המיוחדת של ביידן לעניינים הומניטריים במזרח התיכון, בפגישה עם ארגוני סיוע ב-29 באוגוסט.

על פי הדיווח, "רבים בפגישה הזדעזעו מהדברים", אך היא אמרה שארה"ב לא תוכל למנוע נשק מישראל בשל העובדה שהיא מונעת מזון וסיוע רפואי לרצועה, והוסיפה כי ארה"ב תוכל לבחון אמצעי לחץ אחרים על ישראל, למשל בהצבעות באו"ם, אך תמשיך לתמוך בה ולא תעכב או תעצור משלוחי נשק.

06:25 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור כטב"מים לעבר "מטרה חיונית" באילת

05:04 - שר ההגנה האמריקני דרש מגלנט: "הגדילו את כמות הסיוע ההומניטרי שנכנסת לרצועה"

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח אמש עם שר הביטחון יואב גלנט. בשיחה בין השניים, הבהיר אוסטין כי "על ישראל להגדיל את כמות הסיוע ההומניטרי שנכנסת לרצועה". זאת, על רקע האיומים מצד ממשל ביידן להטיל אמברגו נשק על ישראל בשל המצב ההומניטרי בעזה.

04:44 - דיווחים בתימן: ארה"ב תקפה מהאוויר מחסני אמל"ח של החות'ים בבירה צנעא ובעיר צעדה

צבא ארה"ב תקף הלילה חמישה מחסנים תת-קרקעיים של אמל"ח מתקדם של החות'ים במחוזות צנעא וצעדה בתימן. לראשונה מתחילת המלחמה: הצבא האמריקני הפציץ באמצעות מפציצי B-2 כבדים ולא באמצעות מטוסי קרב. בהודעת שר ההגנה לויד אוסטין נמסר שהושמד נשק לתקיפות כלי שיט צבאיים ואזרחיים בים סוף ובמפרץ עומאן. כתבים צבאיים בארה"ב הדגישו: השימוש החריג במפציצים כבדים לתקיפה בתימן - מסר חד-משמעי לאיראן.

03:41 - מד"א על ההתרעות האחרונות בגליל ובעמקים: צעירה נחבלה בראשה בדרך למרחב המוגן במשהד

03:26 - אזעקות ביישובים רבים בגליל ובאזור העמקים: שני שיגורים יורטו בהצלחה

02:16 - צה"ל על ההתרעות בנגב ובערבה: כטב"ם שעשה דרכו לשטח הארץ יורט במרחב הים התיכון

חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח הארץ. הכטב"ם לא חצה לשטח המדינה.

01:45 - פיקוד העורף עדכן כי אירוע חדירת כלי הטיס באזור הנגב - הסתיים

01:22 - אזעקה בכפר שמאי שבמרום הגליל

01:13 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בהר הנגב

01:00 - צה"ל: מטרה אווירית חשודה חצתה מכיוון מזרח, הפרטים בבדיקה

00:54 - חשד לחדירת כלי טיס עוין ביישוב ספיר שבערבה

00:03 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

חמישה שיגורים חצו משטח לבנון לאזור הגליל העליון, חלקם יורטו, כמה נפילות בקריית שמונה. נזק נגרם לרכוש, אין דיווח על נפגעים.

21:43 - ראש ממשלת קטאר: בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים לא היו שיחות על הפסקת אש בעזה

21:16 - רצף אזעקות בגליל בשל חשש לירי רקטי

21:10 - הירי לשדרות: שתי רקטות יורטו, לא דווח על נפגעים

21:09 - אזעקה בזרעית שבגליל

21:00 - אזעקות בשדרות וביישובים בעוטף עזה

19:20 - כטב"ם התרסק באזור שלומי, שרפה פרצה במקום, לא התקבל דיווח על נפגעים

שמונה צוותים של כבאות והצלה, יחידת מתנדבים ו"מרכבות האש" פועלים לכיבוי שרפה שפרצה בעקבות התרסקות כטב"ם באזור שלומי. מכבאות והצלה נמסר כי מדובר ב שרפת יער גדולה עם כמה מוקדי בעירה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12