מגי אזרזר מגזימה? הפרסומת החדשה של בנק לאומי מתברגת במקום הראשון בזכירות

ענף הפיננסים אחראי השבוע למחצית מהפרסומות בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לפרטנר, ומייד אחריה נמצאת המתחרה סלקום • חברת הראל השקיעה את הסכום הגבוה ביותר השבוע, אך אינה מתברגת במדד

גל תורן ומגי אזרזר קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
גל תורן ומגי אזרזר קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

מרגלית צנעני, פבלו רוזנברג, עומר אדם ועכשיו מגי אזרזר - כל אלה כיכבו בקמפיינים של בנק לאומי לצד הפרזנטור הקבוע גל תורן, במשך קצת פחות משנתיים. כולם ביצעו שירים קליטים, "נתנו הופעה" והשתבצו במצעד הפזמונים של הבנק. ולמה לא, בעצם - הרי זה מייצר זכירות גבוהה, כמעט תמיד כבר בשבוע הראשון לעלייה לאוויר, ומאפשר לתקשר בקלות את מהלכי השירות שמוביל הבנק. אזרזר פשוט אורזת הפעם את כל המהלכים ביחד. התוצאה היא מקום ראשון בזכירות ומקום רביעי באהדה בדירוג הפרסומות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה.

ענף הפיננסים אחראי למחצית מהפרסומות במדד, וכך משתלבים בו גם בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי, וחברות כרטיסי האשראי MAX ו-כאל - שתי האחרונות עם הצעה דומה להלוואה בתנאים טובים יותר מהבנק.

עם זאת, קיים הבדל בולט בהשקעה הכספית של השתיים: לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, MAX אחראית להשקעה השנייה בגודלה השבוע, כ-870 אלף שקל - והיא מתברגת במקום השביעי בזכירות. כאל אחראית להשקעה ה-34 בגודלה עם כ-260 אלף שקל בלבד, ומתברגת במקום החמישי בזכירות. אם לוקחים בחשבון גם את ההשקעה בדיגיטל, הפערים קטנים יותר: 1.3 מיליון שקל ל-MAX מול 1 מיליון שקל לכאל.

בדירוג מתברגות גם שתי חברות ביטוח, שמקדמות השבוע ביטוח רכב: ליברה בפרסומת מלפני שנתיים שבה תומר קאפון הוא מכונאי רכב, ו-AIG עם פרסומת חדשה שבה אסי עזר ואלברט אסקולה נתקעים בדרך ומקבלים חיזוק משחר טבוך.

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השני שייכת לפרטנר, סטטיק ואילן פלד. המיקוד הוא באינטרנט הסיבים האופטיים ובצורך (התמכרות?) של ילדים ובני נוער בגלישה מהירה ללא תקלות. לצורך כך גויסו השיר "אנא מג'נונה" של עדן בן זקן, צבעוניות פסטלית חזקה וסיטואציות מוקצנות של יחסי הורים וילדים - והכול מלוטש עד הקצה.

קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

במקום השני באהדה נמצאת המתחרה סלקום, עם פרסומת שנוצרה בגיתם BBDO עוד ב-2013, וזאת כחלק ממהלך כולל לציון 30 שנות פעילות. מדובר בפרסומת צבאית באופייה, שמתחברת למצב שבו נמצאת ישראל היום - מלחמה, ואהדה ציבורית גדולה לצה"ל - אך גם מלווה במהלך ממשי של תוכנית הנחות לחיילים בשירות סדיר. בשבוע הבא כבר תעלה הפרסומת השנייה (מתוך שלוש) שנכללת במהלך.

קמפיין סלקום / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין סלקום / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, חברת הראל היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-890 אלף שקל, בקמפיין לבית ההשקעות FIDELITY שאינו מתברג בדירוג. ההשקעה השלישית בגודלה, גם כן כ-870 אלף שקל, שייכת למשרד הרווחה עם הקמפיין "את הריקוד הזה אתם חייבים להפסיק" למניעת אלימות במשפחה.

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת מ־37 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־34 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב

מקאן ת"א אחראי על שתיים משלוש הפרסומות האהובות ביותר (פרטנר ו־MAX), וגיתם BBDO אחראי לפרסומת סלקום שנוצרה לפני 11 שנה ועלתה שוב כעת

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קרייאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.