קוינט ימונה ליו"ר רש"ת? רגב רוצה להעלות את אחוזי המשרה בתפקיד ל-100%

בענף מעריכים כי ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, בדרך לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה • אם יתמנה, הוא עשוי להיכנס ל-100% משרה, שמשקפת שכר חודשי של כמעט 60 אלף שקל - זאת בעקבות בקשת שרת התחבורה מירי רגב להגדיל את המשרה מ-60% כיום

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"

שרת התחבורה מירי רגב רוצה להעלות את אחוזי המשרה של יו"ר רשות שדות התעופה, ובענף מעריכים כי ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, בדרך להיכנס לתפקיד.

במכתב ששלחה רגב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בשבוע שעבר, ביקשה השרה להעלות את אחוזי המשרה של יו"ר רש"ת ל-100 אחוזי משרה - במקום 60% כיום, בצמוד למנכ"ל של חברה ממשלתית בדרגה 9, שמשקף שכר חודשי של כמעט 60 אלף שקל.

פרשנות | בכנסת רוצים "לפרק את העצמות" לפקידות המקצועית, וכך נישאר ללא שדה תעופה משלים
בלעדי | החשמול תקוע, הפשרה קרסה: העימות בין הרכבת לעיריית חיפה מגיע לבית המשפט

רגב נדרשת להסכמת שר האוצר כדי לשנות את תגמול היו"ר. לדבריה, "בעקבות האתגרים העומדים בפני רשות שדות התעופה בשנים הקרובות, בכוונתי לדרוש מיושב-הראש הנכנס לנהל את ענייני הרשות במשרה מלאה, במטרה לתת מענה לצרכים המורכבים והמרובים של הרשות".

עוד כתבה רגב כי הדרישה להעלאת השכר היא "לקראת מינויו של יושב-ראש חדש למועצה ובמטרה לאפשר את מינויו של מנהל בעל שיעור קומה, שיוכל להקדיש את מלוא זמנו לטובת הרשות, ובשים לב להיקפי העבודה הצפויים".

קוינט בדרך לקבל את למשרת היו"ר?

ינקי קוינט, שעומד לסיים קדנציה של 4.5 שנים שבמהלכן גם כיהן כממלא-מקום מנהל רשות החברות הממשלתיות, צפוי לעלות לוועדת המינויים בשבועות הקרובים לתפקיד יו"ר רש"ת, לאחר שיאושרו תנאי השכר החדש.

ינקי קוינט / צילום: יוסי זמיר
 ינקי קוינט / צילום: יוסי זמיר

גורמים בענף מציינים כי מדובר במינוי מקצועי, אבל גם מציינים את העובדה שרש"ת ספגה הפסדים כבדים בעקבות השלכות המלחמה והקפאת ענף התעופה, ומותחים ביקורת על ההנחה לפיה העלאת שכר יושב-הראש היא שתפתור את המשבר בתעופה בישראל.

בתחילה סברו בענף כי רגב מתנגדת למינויו של קוינט לתפקיד, משום שהוא מקורב לקבוצה אחרת של דמויות פוליטיות ואנשי המגזר הציבורי.

ממשרד התחבורה נמסר: "הנסיון לקשור את בקשת השרה ליו"ר ספציפי מנותקת מהמציאות ומתעלמת מהאתגרים האדירים שחווה ענף התעופה בשנה וחצי האחרונות.

"ללא כל קשר לזהות היו"ר, המציאות שנכפתה על מדינת ישראל מחייבת להרחיב את היקף המשרה של יו"ר הרשות, בדומה למקובל בחברות ממשלתיות בהיקף פעילות דומה ואף פחות".