14 איגודי מהנדסים ואדריכלים אישרו אמנה משותפת לכללי התנהגות וליחסי הגומלין ביניהם

יו"ר הארגון, אדריכל אריה שילה, מסר, כי אישור האמנה נבע מן הצורך הדחוף להגדיר יחסי עבודה בין מתכננים, יועצים ומנהלי פרויקטים ולחייב את פעילותם בהתאם לכללי האתיקה המקצועית

אמנה משותפת לעבודות צוות תכנון וניהול בתחום הבנייה התקבלה, לראשונה, ע"י 14 איגודי מהנדסים ואדריכלים, במטרה להסדיר כללי התנהגות ויחסי גומלין מחייבים בין מהנדסים ואדריכלים מתחומים שונים, הפועלים במסגרת צוות תכנון וניהול של פרויקטים. יזם את האמנה ארגון האקדמאים העצמאיים במקצועות ההנדסה, האדריכלות והטכנולוגיה.

יו"ר הארגון, אדריכל אריה שילה, מסר, כי אישור האמנה נבע מן הצורך הדחוף להגדיר יחסי עבודה בין מתכננים, יועצים ומנהלי פרויקטים ולחייב את פעילותם בהתאם לכללי האתיקה המקצועית.

האמנה מחייבת כל חבר בצוות תכנון וניהול, המטפל או מסייע בבחירת אנשי מקצוע לצוות, לבחור אותם על פי כישוריהם האישיים והמקצועיים ולא משיקולים של גובה שכר הטרחה.

על פי האמנה, כל חבר בצוות תכנון וניהול של פרויקטים בתחומי הבנייה והתשתית יפעל מתוך חירות מקצועית ובמסירות כלפי הגורמים הנוגעים בדבר ובמסגרת הוראות החוקים, התקנות וחוקת האתיקה המקצועית.

האמנה מגדירה תפקידים וסמכויות בצוות תכנון וניהול, כללים לבחירת צוות תכנון, להתקשרויות ולהליכי העבודה בזמן הביצוע. האמנה מתייחסת לנושאים רבים, בהם זכויות יוצרים, תשלומים, יישוב מחלוקת ועוד.

14 האיגודים החתומים על האמנה הם: איגוד אדריכלים ובוני ערים; איגוד אדריכלי נוף; איגוד מהנדסים גיאוטכניים; איגוד מהנדסים יועצים לניהול; איגוד מהנדסי כבישים; איגוד מהנדסי מבנים; איגוד מהנדסי מיזוג אוויר; איגוד מהנדסי מים; איגוד מהנדסי מכונות; איגוד מהנדסי חשמל; איגוד מהנדסי ניהול ופיקוח; איגוד מהנדסי תברואה; איגוד מהנדסי תחבורה ותנועה; איגוד יועצים ומומחים מיוחדים. שילה אמר, כי הארגון התריע פעמים רבות שמסירת עבודות תכנון הנדסי על פי שיקולי מחיר מהווה סיכון רב, וההוכחה לכך היא כשלים הנדסיים שהיו בשנים האחרונות וגרמו לאובדן חיי אדם ולנזק כלכלי רב.