ועד אגודת כפר אז"ר מבקש לאסור על מועצת אפעל למנות את שמואל אנגל למהנדס המועצה

לטענת הוועד, באמצעות עוה"ד נדב וייסמן וישראל ציגנלאוב, טרם עריכת המכרז מונה אנגל על-ידי ראש המועצה, אורה חכם, לשמש בפועל כמהנדס המועצה

ועד האגודה השיתופית כפר אז"ר פנה לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על המועצה האיזורית אפעל לאשר את מינויו של שמואל אנגל, תושב רמת אפעל, למשרת מהנדס המועצה.

לטענת הוועד, באמצעות עוה"ד נדב וייסמן וישראל ציגנלאוב, טרם עריכת המכרז מונה אנגל על-ידי ראש המועצה, אורה חכם, לשמש בפועל כמהנדס המועצה. רק לאחר בקשות ודרישות חוזרות ונשנות מצד המבקש וגורמים נוספים, לעריכת מכרז למשרת מהנדס המועצה - ניאותה המועצה לערוך מכרז זה.

אולם, עוד לפני עריכת המכרז הודיעו חכם והיועץ המשפטי של המועצה, כי המועמד המועדף ולמעשה היחיד "שמקובל ומקורב" לתפקיד זה הוא אנגל. לאחר מכן נבחר אנגל לתפקיד, הגם שלטענת הוועד, הוא אינו עומד בתנאי הסף, שעניינו דרישה לניסיון מקצועי של 5 שנים לפחות בארגון דומה. הוועד טוען, כי המכרז נערך למראית עין בלבד, ו"הזוכה" בו נקבע עוד לפני שהתחיל.

לטענת הוועד, אנגל הוא תושב רמת אפעל ואיש ציבור ביישוב, הפועל לטובת האינטרס של רמת אפעל, ובניגוד לאינטרס של כפר אז"ר. תפקודו כמהנדס המועצה נגוע בניגוד עניינים חמור ומהותי, הנובע מהיותו תושב רמת אפעל ואיש ציבור בה, אשר נתן ביטוי למחוייבותו לעמדה המעדיפה את האינטרסים של רמת אפעל על פני האינטרסים של כפר אז"ר בכל הקשור לנושא הפיתוח, התכנון והבנייה באיזור.

השופט, ד"ר אשר גרוניס, קבע כי אם אכן יוחלט לאשר את מינויו של אנגל, הוא אוסר על אנגל לשמש בתפקיד מהנדס המועצה עד למתן החלטה אחרת. (בש"א 21027/01).