חברת שרביב מבקשת למנוע מאחוזת צהלה להקים דיור מוגן במתחם המשתלה

מבקשת לאסור על הוועדה המחוזית להחליט בבקשת אחוזת צהלה

חברת שרביב פנתה לביהמ"ש המחוזי בת"א, בבקשה לאסור זמנית על הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א להחליט בבקשת חברת אחוזת צהלה להקים 208 יח"ד מוגן במתחם המשתלה בת"א.

שרביב הקימה במתחם המשתלה בת"א פרויקט מגורים יוקרתי בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל, בצמוד למגרש עליו מבקשת אחוזת צהלה להקים דיור מוגן.

הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד נדחתה, ושרביב מבקשת בתביעה העיקרית להורות לוועדה המחוזית (ועדת הערר) שלא להחליט בבקשת אחוזת צהלה, אלא לאחר שתשמיע טענותיה.

המגרש של שרביב והמגרש בו זכתה אחוזת צהלה, במכרז משותף שפורסם על ידי מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ת"א, הם שניים מבין 16 מגרשים בשטח כולל של 266.5 דונם. על פי התב"ע החלה על המתחם, ניתן להקים על המגרש של אחוזת צהלה 104 יח"ד, ועל פי התנאים המיוחדים במכרז, ניתן להגדיל את מספר היחידות ל-116 יח"ד.

לטענת שרביב, מאז שנת 1998 מנסה אחוזת צהלה לקבל היתר שיאפשר לה, בניגוד לתנאי המכרז ולהוראות התב"ע, להקים על המגרש פרויקט של 208 יח"ד מוגן.

באוגוסט אשתקד דחתה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה את בקשת אחוזת צהלה להגדלת מספר יחה"ד במגרש, וקבעה, כי לדעתה אין להתיר בנייה מעבר ל-128 יח"ד. בדצמבר אותה שנה נדחה ערר שהגישה אחוזת צהלה על החלטת הוועדה המקומית.

לטענת שרביב, נתברר לה לפני כשבועיים, כי אחוזת צהלה חזרה והגישה לוועדה המקומית בקשה מחודשת המתייחסת ל-208 יח"ד. שרביב לא הוזמנה ואף לא ידעה כלל על הדיון שנתקיים בבקשה זו, ולדבריה, ועדת הערר דחתה את בקשתה לצרפה כמשיבה לערר על מנת שתוכל להביא בפניה את טענותיה.

ביום 22.10.01 התקיים דיון בפני ועדת הערר, ושרביב לא הורשתה להשתתף בו. (עת"מ 1390/01)