הירוקים למצנע: להציג את תוכנית מרכז הכרמל לפני הפקדתה

על פי הצעת הגורמים הירוקים, יתוגברו זכויות הבנייה לאורך כל רחובות ציר הרכס (שדרות הנשיא, שדרות נוריה, חורב, אבא חושי) כך שיאושרו בתים בגובה 6 קומות

הגורמים הירוקים בחיפה קראו לעיריית חיפה להציג לציבור את תוכנית האב אותה היא עורכת בימים אלה לתכנון איזור מרכז הכרמל, בטרם הצגתה בפני הוועדה המחוזית לצורך הפקדתה. כזכור, הורתה הוועדה המחוזית לעירייה להכין מסמך מדיניות, שיהווה בסיס לתוכנית אב לגבי מדיניות ציפוף הבנייה והבנייה לגובה באיזור מרכז הכרמל. לאחר שהעירייה סירבה לשתף את הגורמים הירוקים בתכנון, הכינו אלה תוכנית מקצועית משלהם, וזו הוצגה בשבוע שעבר בפני ראש העיר עמרם מצנע. בניגוד לכוונה המסתמנת בעירייה לאשר במספר מוקדים על ציר הרכס בנייה לגובה, שלפחות בשלב זה לא הוגבלה מבחינת ניפחה, שקלו הגורמים הירוקים מספר חלופות והציגו בפני מצנע תוכנית המתבססת על מודלים הקיימים בערים אחרות בעולם.

על פי הצעת הגורמים הירוקים, יתוגברו זכויות הבנייה לאורך כל רחובות ציר הרכס (שדרות הנשיא, שדרות נוריה, חורב, אבא חושי) כך שיאושרו בתים בגובה 6 קומות. עקרונות התוכנית קובעים, כי המפלס התחתון בכל הבתים יוקצה לטובת מסחר, בתי קפה ומסעדות. הקומות השנייה והשלישית, למשרדים והקומה הרביעית ומעלה למגורים.

התוכנית מבקשת להרחיב בצורה משמעותית את הדרכים, וזאת על חשבון מספר מטרים שיופקעו מחזיתות הבתים, וכן חפירת דרכים לתחבורה פרטית מתחת לאיזור מרכז הכרמל הקיים והשארת הנתיבים העיליים לתחבורה הציבורית. תוכנית הירוקים תוצג בשבוע הבא.

יו"ר סניף חיפה של החברה להגנת הטבע, אילנה אפללו-פרץ, אמרה, כי אין זה עולה על הדעת שהעירייה תכין תוכנית שהשפעתה על התושבים כה משמעותית בלא לשתפם: "אנחנו דורשים מהעירייה לשתף את הציבור ונפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת לשכנע אותה לעשות כך".