משרד השיכון פנה לרובינשטיין בדרישה להכריע בסכסוך עם עמידר על כספי הדיור הציבורי

מעוז מבקש מרובינשטיין לתת את חוות דעתו במהירות האפשרית, מאחר שלטענתו עמידר משתמשת בכספי מכירת דירות הדיור הציבורי לכיסוי גירעונותיה התפעוליים

מנכ"ל משרד השיכון, אבי מעוז, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בדרישה להכריע בסכסוך הסמכויות ובמחלוקת הכספית בין עמידר לבין משרד השיכון.

מעוז מבקש מרובינשטיין לתת את חוות דעתו במהירות האפשרית, מאחר שלטענתו עמידר משתמשת בכספי מכירת דירות הדיור הציבורי לכיסוי גירעונותיה התפעוליים, ומסרבת להעביר את הכסף לאוצר המדינה, כפי שנקבע בשורה של החלטות ממשלה.

לטענת משרד השיכון, בקופת עמידר, שהיא חברה ממשלתית, הצטברו מאות מיליוני שקלים ממכירת כ-7,200 יחידות דיור, ביניהן 4,200 יחידות המוגדרות כ"רכוש השקעה", שלגבי מעמדן המשפטי קיימת מחלוקת בין עמידר למדינה. משרד השיכון דורש מעמידר להחזיר כספים אלה לקופת המדינה, כדי שניתן יהיה להשתמש בהם למתן פתרונות דיור לזכאי העתיד.

לטענת מעוז, מחלוקת נוספת בין עמידר למשרד השיכון נובעת מכך, שעמידר שואפת לעבור לתחומי פעילות נוספים, ביניהם יזמות בנייה, וזאת בנוסף לתפקידה המסורתי כחברה שמנהלת את דירות הדיור הציבורי. משרד השיכון הביע לא אחת את התנגדותו לכוונה זו, וטען שתפקידה של עמידר איננו בנייה יזמית.

בפנייה לרובינשטיין מדגיש מעוז, שלדעת משרד השיכון על עמידר להתמקד באכלוס ובאחזקה של הדיור הציבורי, מבלי לפזול לתחומי יזמות נדל"נית. לדברי מעוז, "עמדה זו מתבססת על ההערכה, שאין יתרון לעמידר כחברה ממשלתית על פני חברה פרטית או ציבורית, שעוסקת בבנייה".

המחלוקת בין עמידר למשרד השיכון פרצה במלוא עוזה לפני כחודש, כאשר דירקטוריון עמידר בחר ביצחק דוכן לתפקיד מנכ"ל החברה. משרד השיכון התנגד למינוי, בטענה שדוכן יוביל את הפיכת החברה ליזמית. עמידר טענה לעומת זאת, ששר השיכון, נתן שרנסקי, מתנגד למינוי בשל רצונו למנות מועמדים משלו. ועדת רביבי פסלה בסופו של דבר את דוכן מלמלא את התפקיד. דוכן עתר לבג"ץ, שטרם הכריע בנושא.