המקומית חיפה אישרה מסמך המדיניות לפיתוח מרכז הכרמל

מגדלי הדירות יוגבלו לגובה של 30 קומות ולצפיפות של 44 יח"ד לדונם

במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה, שהתקיימה בשבוע שעבר, הוחלט לאשר את מסמך המדיניות של תוכנית העירייה לפיתוח מרכז הכרמל.

מסמך המדיניות מפרט את התנאים לסף כניסה למכרזים ליזום פרויקטים במרכז הכרמל. בין התנאים: כל מגדל דירות יבנה על מגרש בן 2 דונם מקסימום, המגדלים המאושרים יתנשאו לגובה של 90-60 מטר (-20 30 קומות), כשמספר יחידות הדיור המקסימליות לדונם יוכלו להגיע עד 44 יח"ד. בעירייה בודקים כעת 3 פרויקטים של בנייה גבוהה, בסך הכל 6 מגדלים. המגדלים יוקמו ע"י יזמים פרטיים.

הוועדה המחוזית פנתה לעירייה לפני מספר חודשים, וביקשה ממנה להכין מסמך מדיניות, שמטרתו להוות בסיס לתוכנית אב לגבי מדיניות ציפוף הבנייה באיזור מרכז הכרמל. לאחר שעיריית חיפה סירבה לשתף את הגורמים הירוקים בתכנון, הכינו אלה תוכנית מקצועית משלהם, שהוצגה לפני כחודשיים בפני ראש העיר, עמרם מצנע. מזה כמה חודשים נאבקים הגופים הירוקים נגד התוכנית, שלדבריהם תפגע בקו הרכס.

יו"ר פורום ציבורי כרמל, ירון חנן, אמר ל"גלובס", כי "המשחק בוועדה המקומית היה מכור מראש. נתנו כמה דקות לאנשי מהנדס העיר להציג את תוכנית העירייה. ובהצבעה הקואליציה העירונית כצפוי הצביעה בעד התוכנית. האופוזיציה התנגדה. התוכנית שלנו ושל הגופים הירוקים מדברת על תגבור אחוזי הבנייה לאורך כל רחובות ציר רכס הכרמל (שד' הנשיא, שד' מוריה, רח' חורב, ושד' אבא חושי).

"לבתים הקיימים תאושר תוספת של עד גובה של 6 קומות. המפלס התחתון יוקצה לטובת מסחר, בתי קפה ומסעדות. הקומות השנייה והשלישית - למשרדים, והקומה הרביעית ומעלה למגורים".

מהנדס עיריית חיפה, ד"ר יעקב רוט, אמר ל"גלובס", כי אין בכלל להשוות בין שתי התוכניות: כל תוכנית מתייחסת לשני איזורים שונים. לדעתו, התוכנית של הגופים הירוקים כלל אינה ישימה.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, ד"ר חיים קופלמן, אמר בתגובה התוכנית, כי מסמך המדיניות של מרכז הכרמל, ובכלל זה פרויקט אורנים, טרם הגיע לוועדה המחוזית, ועל כן אינו יכול להתייחס לנושאים אלה. כעת, תעבור התוכנית לשלב הבא - הדיונים בוועדה המחוזית.