רמה"ש: משרד הפנים לא ממנה ועדה משותפת - ומעכב תוכנית ל-17 אלף יח"ד

מינהל התכנון: הוועדה המקומית המשותפת טרם הגישה תוכניות

משרד הפנים אינו ממנה את נציגי הוועדה המחוזית המשותפת של מחוז המרכז ומחוז תל-אביב, ובכך מעכב את הפקדת תוכנית מתחם תעש ברמת השרון, כך טוען מינהל מקרקעי ישראל. לטענת המינהל, התוכנית אושרה בוועדה המקומית המשותפת, ונמצאת על שולחן לשכת התכנון המשותפת, ורק אי כינוס הוועדה המחוזית מעכב את התקדמותה.

תוכנית מתחם תעש רמת השרון, בשטח 4,710 דונם, משתרעת בין שלוש רשויות: רמת השרון, הוד השרון והרצליה. בתוכנית העתקת מפעלי התעשייה הצבאית, והפיכת המתחם לאיזור מגורים ובו 17 אלף יחידות דיור, שטחי מסחר ושטחי תעשייה, וכן פתרונות תנועתיים להסדרת התחבורה באיזור. אישור התוכנית יחייב גם הכנת תסקיר השפעה על הסביבה, שיכלול פתרונות לטיהור הקרקע ומי התהום מזיהום רב-שנים שנגרם על ידי התעשייה הצבאית.

הטיפול בתוכנית החל באמצע שנות ה-90. ב-1997 הועברה התוכנית למינהל, שהעביר אותה לניהול חברת חפ"ת, שהכינה תוכניות מפורטות נפרדות לכל עיר.

במתחם אליהו שברמת השרון, בשטח 1,274 דונם, מתוכננות 15,100 יחידות דיור. התוכנית המפורטת נדונה בוועדה המקומית בנובמבר 2000, שטרם המליצה על הפקדתה. אישור התוכנית מותנה בחיבור למחלף מורשה, ביצוע תשתיות, ותסקיר השפעה על הסביבה.

שטח תוכנית "צור" בהרצליה 968 דונם, וקיימים לגביה חילוקי דעות רבים. המינהל ממליץ על הקמת 5,000 יחידות דיור, ואילו עיריית הרצליה מוכנה לאשר לא יותר מ-1,300 יחידות דיור. מינהל התכנון מסר בתגובה, כי הוועדה המקומית המשותפת טרם הגישה תוכניות לוועדה המחוזית המשותפת, ולכן זו לא יכלה עדיין לדון בהן.