האדריכלים כרמי מבקשים לערער על דחיית בקשתם למנוע שינויים בהיכל התרבות

טוענים: החלטת המחוזי לפיצוי כספי שגויה; פגיעה בזכות קניין לא ניתנת להערכה בכסף

האדריכלים, חיה כרמי, עדה כרמי-מלמד ורם כרמי, מבקשים מבית המשפט העליון להתיר להם לערער על פסק דין אשר דחה את עתירתם למתן צו מניעה זמני, האוסר לבצע שינויים בבניין היכל התרבות שבת"א. פסק הדין ניתן בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

כרמי ומלמד עתרו לבית המשפט המחוזי בבקשה להוצאת צו מניעה קבוע, מאחר שנודע להם, לטענתם, על תוכנית להכנסת שינויים מהותיים במבנה החיצוני והפנימי של היכל התרבות בת"א. כרמי ומלמד מתנגדים לביצוע השינויים הללו בטענה לפגיעה בזכותם המוסרית.

בניין היכל התרבות תוכנן ועוצב בשנות ה-50 על ידי האדריכלים דב כרמי וזאב רכטר ז"ל. האדריכל דב כרמי נפטר בשנת 1992, והמבקשים הם יורשיו. המבקשים טוענים, באמצעות עוה"ד אהוד וארנן גבריאלי, כי באחרונה נודע להם שבדעת היכל התרבות לבצע שינויים במבנהו החיצוני ובעיצוב הפנימי של ההיכל.

לדבריהם, תכנון השינויים החל על ידי האדריכל יעקב רכטר ז"ל, שנפטר לפני כשנתיים, וכי לאחר פטירתו המשיך בתכנון השינויים אמנון רכטר, נכדו של זאב רכטר ובנו של יעקב רכטר. היורשים טוענים, כי הוצע להם להשתתף בתכנון של השינויים, אך נאמר להם, כי אמנון רכטר מתנגד בתוקף לשיתופם בתכנון.

לטענתם, החלטת בית המשפט המחוזי, שלפיה הסעד עבור הפרת הזכות המוסרית של מתכנן הבניין הוא פיצוי כספי, אינה נכונה, שכן הפיצוי הכספי אינו מספיק, משום שמדובר בהפרה של זכות קניינית.

הפגיעה, לטענתם, איננה ניתנת להערכה בכסף ולפיכך יש לקבל את בקשתם להוצאת צו מניעה זמני, עד לדיון סופי בעתירתם בבית המשפט המחוזי.