בדיקת "גלובס": התוכנית העדיפה לתכנון כיכר המדינה - נפסלה

המאבק בין האדריכלים אברהם יסקי ומשה צור על תכנון הכיכר עובר לפסים משפטיים

המאבק בין האדריכלים אברהם יסקי ומשה צור על תכנון כיכר המדינה בתלאביב עבר לפסים משפטיים. ישיבת בעלי הקרקעות שנערכה ערב ראש השנה, שהיתה אמורה להכריע לגבי התוכנית האדריכלית שתיושם בכיכר, התפוצצה. התחקיר המלא בנושא מתפרסם היום (א') ב"גלובס נדל"ן".

יסקי וחבר דירקטוריון בעלי הקרקעות, מוטי אורבך, יזם נדל"ן המעסיק את יסקי בפרויקט אחר שלו, טוענים, כי הפרשנות הנכונה של התב"ע מחייבת בניית שישה מגדלי מגורים בכיכר, כפי שהציע יסקי בתוכניתו. השניים מיוצגים בעניין זה עלידי עו"ד יובל גלאון.

מהנדס העיר ת"א, דני קייזר, שהכין בעבר את התב"ע של כיכר המדינה, דוחה פרשנות זו. צור, שהציג תוכנית של שלושה מגדלי מגורים, קיבל חוות דעת משפטית מעו"ד אמנון עברון, הסותרת את חוות הדעת שנתן עו"ד גלאון ליסקי-אורבך.

ששה אדריכלים הגיעו לשלב המיון הסופי של התחרות האדריכלית: יסקי-סיון, משה צור, רוטמן-רז, ז'אן נובל (מצרפת), קולקר-דיאמונד ומן-שנער. לשלב הגמר עלו ההצעות של יסקי-סיון, צור ורוטמן-רז.

יסקי זכה לתמיכה בדירקטוריון של בעלי הקרקעות, וצור נתמך בידי קייזר. הצעתם של רוטמן ורז נופתה, והדירקטוריון הציע לאסיפת בעלי הקרקע להכריע בין התוכניות של יסקי וצור.

מבדיקת "גלובס" עולה, כי תוכנית רוטמן-רז היא התוכנית העדיפה מבחינה אדריכלית, הן מבחינת הפרמטרים המסחריים והאינטרס של בעלי הקרקע, כפי שדורגו על-ידי המומחים מטעם בעלי הקרקעות, והן מבחינת האינטרס הסביבתי.